رشد مصرف برق و آب در خوشاب

خسارت ۲۵۰ میلیونی نوسانات برق به آبفای خوشاب

خسارت ۲۵۰ میلیونی نوسانات برق به آبفای خوشاب

بازدیدها: 1723


فرماندار خوشاب از افزایش مصرف آب و برق در این شهرستان خبر و خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع قطعی برق تاثیر مستقیم بر قطعی آب مردم در این شهرستان داشته و گاها باعث مشکلاتی در حوزه اب شده است.

به گزارش بصیرت خوشاب، امان الله خدمتگزار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان خوشاب با اشاره به برخی از مشکلات آب در این شهرستان گفت: برخی از مردم با ادارات مختلف همکاری لازم در صرفه جویی و استفاده بهینه آب را ندارند و بعضا با کشیدن انشعابات غیر مجاز و آبیاری باغ شخصی باعث اختلال در شبکه آبرسانی و افت فشار آب می شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از تصمیمات در شهرستان متاثر از تصمیمات مسولان کشوری و استانی است گفت: مسولان ادارات به موقع قطعی آب و برق را به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم در زندگی خودشان مدیریت داشته باشند.

در این جلسه همچنین مدیر شرکت برق توزیع خوشاب با اشاره به رشد مصرف ۲۰ درصدی برق در شهرستان خوشاب نسبت به سال قبل گفت: در این شهرستان ۷۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف داریم.

سید عباس ساداتیان با اشاره به جابه جایی پیک مصرف برق از ۲۷ تیر به ۱۴ تیر در سال جاری و گرم شدن زودرس هوا در این شهرستان گفت: مصرف برق در شهرستان خوشاب نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی دارد که از نسب میانگین کشوری ۱۹ درصد نیز بیشتر است.

وی با اشاره به قطع مصرف برق صنایع بزرگ و مدیریت مصرف برق چاههای کشاورزی در این شهرستان گفت: با مدیریتی که انجام شده صنایع در این شهرستان به جای جمعه روز ۲ شنبه از ۸ صبح تا ۸ شب تعطیل هستند و ۷۰ درصد چاههای کشاورزی با مدیریت مصرف برق و خاموشی ها در روز ۲ شنبه به کمک ما آمدند.

وی با اشاره به پیک برق ۲۸.۴ مگاواتی در این شهرستان افزود: کارخانه سیمان فرجاد هنوز به بهره برداری نرسیده است .

افزایش مصرف ۱۵ درصدی آب در خوشاب

در ادامه این نشست خبری رییس اداره ابفای خوشاب با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مصرف آب در خوشاب گفت: یک هزار و ۱۵۸ مشترک پر مصرف در شهرستان شناسایی و اخطارهای لازم داده شده و این مشترکین 37 هزار ۴۹۳ لیتر مازاد بر الگوی مصرف آب مصرف کردند.

جعفر اسماعیلی نیا با بیان اینکه در دو ماه گذشته بیش از ۸ هزار مشترک شهرستان خوشاب ۲۶۶ هزار متر مکعب آب مصرف کرده اند گفت: در مجتمع امامت به دلیل خشکسالی دو چاه آب از دست دادیم و مجبور به جیره بندی آب در روستاهایی که از این آب در حال استفاده هستند شدیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط به دلیل قطعی برق، خشکسالی، تنش آبی و فشار کاری بخشی از کار از دستمان خارج شد بیان کرد: ۳۵ درصد شبکه آب فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد که اعتبار زیادی نیاز دارد ولی به مرور زمان به کمک خیرین و مردم اصلاح خواهند شد.

اسماعیلی نیا با اشاره به رفع ۶۵۵ اتفاق آب از ابتدای سال 1400در شهرستان خوشاب گفت: در برخی از نقاط مخازن آب در حدود ۳۰ سال قبل برای جمعیت روستایی طراحی شده ودر حال حاضر با افزایش جمعیت و رشد ساخت و سازها این منبع های آب جوابگوی نیاز اب مردم نیستند.
وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان برای ابفای این شهرستان بودجه اختصاص داده شد که در حدود ۱۲ درصد آن به مبلغ ۲۶۱ میلیون تومان تخصیص یافت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *