عملیات برای نجات 4 کودک معصوم/ بمب های ساعتی متحرک در جامعه!

عملیات برای نجات 4 کودک معصوم/ راه رفتن بمب های متحرک - مواد مخدر صنعتی - بصیرت خوشاب سبزوار - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 447

بسیاری از افراد معتاد هنوز باور ندارند معتاد شده اند. بسیاری از آنها قبول ندارند اسیر دیو چند سر مواد مخدر هستند و لحظه لحظه عمر گران بهایشان در آتش اعتیاد در حال سوختن است. آتشی که نه تنها خودشان در آن می سوزند بلکه دیگران را نیز در این آتش سوزان به نابودی می کشانند. آتشی که گاها در خانواده ها زندگی و آینده فرزندان چند نسل را به نابودی می کشاند.

به گزارش بصیرت خوشاب مدت زیادی از آتش زدن جوانی در دل شب توسط یک معتاد به مواد مخدر روانگردان و فوت او در شهرستان خوشاب نمی گذرد که این بار پدری معتاد در یکی از روستاهای شهرستان خوشاب اقدام به زدن فرزندان خانواده با چاقو و بریدن دست همسرش کرد.
حادثه تلخ است و درنگ کردن ممکن است به قیمت از دست رفتن جان انسان های بیگناهی تمام شود.

عملیات شبانه برای نجات
در یک عملیات شبانه برای نجات جان 4 کودک معصوم گرفتار پدر معتاد، به دلیل حساسیت موضوع، تعدادی از نیروهای سپاه شهرستان خوشاب با دریافت حکم قضایی وارد خانه می شوند.
به روایت یکی از شاهدان ؛ به خانه ای می رسیم در حال ویران شدن که بخش هایی از طبقه دوم آن فرو ریخته است، اندکی وسایل زندگی در گوشه ای از اتاق به نام آشپزخانه قرار گرفته است.

کابینت های آشپزخانه و درب یکی از اتاق ها به همراه برخی دیگر از وسایل زندگی همه برای تامین مواد مخدر به فروش رفته اند.

هوای اتاق سرد است. در گوشه ای بخاری خاموش بدون دوکش قرار گرفته و روی کمد چوبی اتاق، اجاق گازی به اندازه یک قوری کوچک روشن است.

کودک معصوم همچنان گیج خواب است اما صحنه اصابت چاقو به سرش را به خاطر دارد. او نمی داند پدرش در زمانی که خواب بوده قصد داشت سرش را از تنش جدا کند یا ضربه ای بر سرش زده و قصد کشتن فرزندش را داشته است.

کوک معصوم می گوید: «بین بچه ها خواب بودم با اصابت اولین ضربه چاقو به سرم بیدار شدم. از ترس به گوشه ای فرار کردم. به پدرم که همه امیدم بود، تکیه گاهم بود. از ترس با گریه التماس می کردم مرا با چاقو نزند.»
برادر خردسالش در حالی که به پهلویش چاقو اصابت کرده است کمی آن طرف تر در بهت و حیرت فرو رفته و در بین خواب و بیداری از ترس سکوت کرده است.

دو فرزند خردسال دیگر سالم هستند. به دنبال مادر خانواده می گردیم. می گویند دو شب قبل توسط پدر خانواده با چاقو مورد حمله و اصابت قرار گرفته و از خانه گریخته است. پدر خانواده توسط ماموران سپاه دستگیر و تحویل نیروهای فراجا می شوند.


ساعت از نیمه شب گذشته است. شبانه با حکم قضایی به دنبال مادر می روند و از سبزوار به کنار فرزندانش بر می گردانند. کودکان معصوم با دیدن مادر او را بغل کرده و کمی آرم می شوند.

شب تلخ و پر استرسی است. شبی که هیچ وقت از ذهن کودکان معصوم پاک نخواهد شد.
فرمانده سپاه خوشاب با حضور در محل با بیان اینکه زندگی این افرد می تواند درس عبرتی و هشداری برای مصرف کنندگان مواد مخدر باشد می گوید: این گونه افراد با استعمال مواد مخدر نه تنها زندگی خودشان را تباه کرده اند بلکه زندگی دیگران را نیز به تباهی می کشانند.

یوسفی، رییس بهزیستی خوشاب در گفتگو با بصیرت خوشاب گفت: بعد از دستگیری پدر این خانواده به دلیل اعتیاد شدید و نداشتن حال مساعد با انجام اقدامات قانونی برای ترک اعتیاد تحویل کمپ ترک اعتیاد سبزوار می شود.

کودکان تحویل بهزیستی می شوند

وی با اظهار اینکه مادر این خانواده نیز معتاد است و با قرار گرفتن تحت حمایت بهزیستی برای ترک اعتیاد تحویل کمپ ترک اعتیاد بانوان خواهد شد، درباره سرنوشت 4 کودک معصوم این خانواده گفت: با توجه به وضعیت به وجود آمده و نداشتن صلاحیت نگهداری فرزندان توسط والدین تا زمان ترک اعتیاد، فرزندان خانواده تحویل بهزیستی استان می شوند.

یوسفی با اظهار اینکه برخی نقل و قول ها از اقدام پدر خانواده برای فروش یکی از فرزندانش حکایت دارد، افزود: تا زمانی که مراجع قانونی صلاحیت این دو نفر را برای نگهداری فرزندانشان تایید نکنند کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی باقی خواهند ماند.

در همین رابطه دکتر مهدی برغمدی در گفتگوبا بصیرت خوشاب با بیان اینکه افراد معتادی که مواد روانگردان مصرف می کنند واقعیت‌ها را تحریف شده می‌بینند، گفت: این گونه معتادان در زمان مصرف مواد مخدر درک درستی از خانواده و اطرافیان ندارند و هر لحظه ممکن است برای بعضی افراد نظیر حادثه یاد شده حوادث تلخی رخ دهد.

برغمدی با توجه به اعتیاد بخشی از جوانان به مواد روانگردان با توصیه به خانواده ها برای مراقبت از نوجوانان و جوانان آینده ساز کشور گفت: از مهترین راهکارهای پیشگیری می توان معرفی الگوهای سالم به جوانان و پرهیز از حضور در جلسات و محیط هایی که مصرف مواد مخدر در آن ها وجود دارد بیان کرد.

برغمدی با اشاره به اینکه برخی از مردان معتاد اقدام به معتاد کردن همسران و فرزندانشان می کنند تا راحت تر بتوانند مواد مصرف کنند، افزود: آموزش نه گفتن را به فرزندان بیاموزید و والدین با حضور در کنار فرزندان خانواده به آنها بها بدهند و رابطه خوبی بین فرزندان و والدین در یک خانواده به دور از هر گونه تنشی برقرار باشد.

بمب های ساعتی متحرک!

برخی از معتادانی را که مواد مخدر صنعتی مصرف می کنند می توان مانند بمب های ساعتی متحرکی دانست که هر لحظه ممکن است در نقطه ای منفجر شوند و به غیر از آسیب به خودشان دیگران را نیز به دیار باقی بفرستند و یا همانند پدر یاد شده به دیگران آسیب بزنند و یا مانند حادثه دیگر در شهرستان خوشاب زندگی را برای دیگران در این دنیا تبدیل به جهنم کنند.

چه خوب است مراکزی مانند بهزیستی و مراکز دخیل در این موضوعات در کنار اقدام به ترک اعتیاد افراد معتاد آنها را شناسنامه دار کنند و در کنار برخورد با آسیب های اجتماعی برخی از خانواده هایی را که مواد روانگردان در آنها مصرف می شود به اعضای خانواده هشدارهای لازم برای مراقبت از خود و دیگران آموزش داده شود.
انتهای پیام/

1 thought on “عملیات برای نجات 4 کودک معصوم/ بمب های ساعتی متحرک در جامعه!

  1. سلام و تشکر از مطالب متنوع واز اشرافی که دارید و در حوزه های مختلف مطلب تهیه میکنید
    بااحترام . صباغی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *