اردوهای جهادی مصداق بارز آیه قرآن است

عباس ملکی

کاشت درخت پسته در موقوفه حضرت زهرا(س) و امام جعفر صادق(ع)

بازدیدها: 22650

کاشت ۶۰۰ اصله نهال پسته در موقوفه حضرت زهرا(س)/ اردوهای جهادی مصداق بارز آیه قرآن است

یکی از بزرگترین خدمات بسیج از ابتدای انقلاب حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله فعالیت‌های جهادی است که بنا به فرموده رهبری مظهر مجسم آیه قرآن است.این فعالیت‌ها در شهرستان خوشاب به غیر از عرصه خدمت رسانی به مردم در عرصه موقوفات با کاشت ۶۰۰ اصله درخت پسته در موقوفه حضرت زهرا(س) و امام جعفر صادق(ع) تجلی پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یکی از بزرگترین خدمات بسیج از ابتدای انقلاب حضور این قشر در عرصه‌های مختلف سازندگی از جمله فعالیت‌های جهادی است. رهبر معظم انقلاب در ۳۱ شهریور سال ۱۳۸۹ در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی بیان کردند: « کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم در آنجا ندهید، خود حضور یک جوان مومن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت سوق می دهد».

کاشت 600 اصله نهال پسته در موقوفه حضرت زهرا(س)/کار اردوهای جهادی مظهر مجسم آیه قرآن است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افزودند: «یک روز نیاز حرکت دفاعی در درون جامعه بود. یک روز نیاز حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود. یک روز نیاز به علم و دانش است. یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان‌ها است. یک روز نیاز به خدمت گذاری است؛ در همه این شرایط، میوه‌های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته می شود، این حرکت انقلاب است».
در همین راستا جمعی از جوانان و مردم حزب‌الله شهرستان خوشاب در لبیک به ندای رهبری با تشکیل گرو‌های جهادی مختلف کارشان را در این شهرستان آغاز کردند.
گروه جهادی شهید عربشاهی نیز در همین رابطه در سال ۹۳ با ۳۲ عضو پای به عرصه خدمت رسانی در روستاها و مرکز شهرستان خوشاب گذاشت.

کاشت 600 اصله نهال پسته در موقوفه حضرت زهرا(س)/کار اردوهای جهادی مظهر مجسم آیه قرآن است


ابوالفضل عربشاهی، مسئول گروه جهادی شهید محمود عربشاهی به خبرنگار ایکنا گفت: این گروه جهادی در مدت ۳ سال فعالیت خود، موفقیت‌های زیادی داشته است.
وی با اشاره به اینکه ساخت منزل برای محرومان در روستاها و کمک برای کارهای عمومی نظیر ساخت و تعمیر مساجد از فعالیت‌های جهادی این گروه است، اظهار کرد: در این گروه از افراد مختلف با تخصص‌های فنی نظیر برقکار، بنا، کاشی‌کار، پزشک و کارگر ساده حضور و مشارکت دارند.
عربشاهی اضافه کرد: تاکنون توسط این گروه ۱۲ منزل در روستاهای مختلف شهرستان خوشاب برای محرومان با کمک و همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ساخته شده است و برای اولین بار دیوار چینی گودال شبیه سازی وقایع عاشورا در سلطان‌آباد نیز به همت این گروه جهادی آغاز و تکمیل شد.
وی با تاکید بر اینکه در این‌ فعالیت‌ها هیچ مزدی از طرف افراد دریافت نمی‌شود، گفت: همه کارها برای رضای خدا انجام می‌شود و در فراخوان‌ها هر کدام از افرادی که تمایل دارند، حضور می یابند.
کاشت ۶۰۰ اصله نهال در موقوفه حضرت زهرا(س) و امام جعفر صادق(ع)
مسئول گروه جهادی شهید عربشاهی با بیان اینکه از آخرین فعالیت‌های این گروه جهادی می‌توان به کاشت ۶۰۰ اصله نهال درخت پسته در موقوفه حضرت زهرا(س) و امام جعفر صادق(ع)، اردیبهشت سال جاری در سلطان‌آباد اشاره کرد، افزود: این کار خیر با حضور ۱۶ نفر از اعضای گروه انجام شد.

کاشت 600 اصله نهال پسته در موقوفه حضرت زهرا(س)/کار اردوهای جهادی مظهر مجسم آیه قرآن است


وی با ابراز اینکه موقوفه حضرت زهرا(س) قبلا دارای قریب به پانصد اصله درخت پسته چهارساله بود که توسط این گروه ششصد اصله دیگر به آن اضافه شد، تصریح کرد: این موقوفه در سال ۹۵ با زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع برای اقامه مراسم عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) و حضرت زهرا(س) در شهرستان خوشاب توسط یکی از خیرین به ثبت رسید.

کاشت 600 اصله نهال پسته در موقوفه حضرت زهرا(س)/کار اردوهای جهادی مظهر مجسم آیه قرآن است


و کلام آخر اینکه رهبر معظم انقلاب در ۲۲ مهر ۹۴ اظهار کردند: «یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند، میگیرد، این است که احساس کنند تافته‌ی جدا بافته‌اند، احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند؛ این خطر بزرگی است، این یک خطر شخصیتی است، یک بیماریِ شخصیتی است؛ نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید. روحیّه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ی خود دانستن، همه‌ی نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّه‌ی جهادی است».

ایشان افزودند: «برای اینکه این روحیّه‌ی جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف میشود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است».
انتهای پیام

 علی اکبر ملکی

26 خرداد 1397

10 thoughts on “اردوهای جهادی مصداق بارز آیه قرآن است

  1. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث
    ایجاد انگیزه براتون بشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *