از خوانندگی تا قرائت قرآن نوجوان سبزواری

از خوانندگی تا قرائت قرآن نوجوان سبزواری - سید علی علوی

از خوانندگی تا قرائت قرآن نوجوان سبزواری - سید علی علوی

بازدیدها: 3521

از خوانندگی تا قرائت قرآن نوجوان سبزواری

در یک روز بهاری بعد از اجرای کنسرت گروه داروگ سبزوار برای سیل زدگان به سراغ او می‌روم، نوجوانی که از ۶ سالگی یادگیری قرآن را شروع کرده و آرزو دارد یکی از قاریان بین‌المللی قرآن باشد، اما در کنارش به خوانندگی نیز مشغول بشود و هر دو را با هم داشته باشد.

از قرائت قرآن تا خوانندگی نوجوان 12 ساله سبزواری

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز بهاری بعد از اجرای کنسرت گروه داروگ سبزوار با خواندن شعر وطن من توسط نوجوانی ۱۲ ساله به نفع سیل‌زدگان کشور در سبزوار به سراغ او می‌روم. «کشور ما کشور ایران بود؛ مسکن شیران و دلیران بود/ رستم دستان جهان پهلوان؛ مظهر عشق و آزادی در جهان/ ای وطن ای حب تو آئین من؛ دوستیت کیش من و دین من؛ دولت و اقبال تو پاینده باد؛ نام بلندت به جهان زنده باد».
سید علی علوی با بیان اینکه یادگیری قرائت قرآن را از سن ۶ سالگی شروع کرده و آرزو دارد یکی از قاریان بین‌المللی قرآن باشد به خبرنگار ایکنا گفت: دوست دارم در کنار قرائت قرآن کلاس‌های خوانندگی و یادگیری آواز را نیز ادامه بدهم.
وی با بیان اینکه در سبزوار زیر نظر استاد ذاکر یادگیری قرآن را ادامه می‌دهم و در حال گذراندن دوره‌های تخصصی قرائت قرآن هستم، افزود: برای مسابقات کشوری قرآن در سال‌های گذشته مدتی زیر نظر استاد امین پویا از داوران مسابقات قرآنی اسراء در شبکه قرآن کار کردم.
وی با بیان اینکه در رشته باستانی زیر نظر استاد گلستانی، از برترین‌های کشوری و بین‌المللی، در این رشته نیز فعال هستم، بیان کرد: تا‌کنون سه مقام استانی در این رشته کسب کرده‌ام.
علوی با تأکید بر اینکه یادگیری قرآن برای پیشرفت تحصیلیش بسیار مفید بوده، اضافه کرد: به دلیل یادگیری نت‌های موسیقی و آواز در کلاس‌ قرآن برای پیشرفت قرائت قرآن حدود ۶ ماه قبل استاد سید‌نیا، مسئول آموزشگاه موسیقی داروگ با تست صدا مرا برای خواندن سرودها دعوت کرد و در حال حاضر در موسیقی شاگرد وی هستم.
وی با اشاره به اجرای چندین تصنیف و سرود و آواز دشتی در مراسم‌ مختلف بیان کرد: در مسابقات قرآن آخری که شرکت کردم در استان رتبه پنجم کسب کردم و در مسابقات قرآن کشوری تا‌کنون یک مقام هفتم دارم./ فرودین 98 – علی اکبر ملکی
انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *