قاطعیت دستگاه قضا، حافظ امنیت و جان مردم است

میر علم سیدی رئیس دادگستری سبزوار

میر علم سیدی رئیس دادگستری سبزوار

بازدیدها: 4551

قاطعیت دستگاه قضا، حافظ امنیت و جان مردم است

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به تشکیل قرارگاه برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در این شهرستان، گفت: اگر قاطعیت در دستگاه قضایی نباشد، اموال مردم و نوامیس آنان امنیت نخواهند داشت.

قاطعیت دستگاه قضا، حافظ امنیت و جان مردم است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار، در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه ۲۷ بهمن  در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضاست، گفت: طرح برخورد با اراذل و اوباش این شهرستان با جدیت و با تشکیل قرارگاهی ویژه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه لیدرها و سردسته اراذل و اوباش سبزوار حدود ۳۰ نفر هستند و از طریق نیروی انتظامی و سپاه به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند، افزود: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها و ما ورود جوانان به گروه اراذل و اوباش و درگیری‌های خشن است که دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری جهت آموزش اراذل و اوباش و حمایت از آنها در بخش‌های مختلف و رسانه‌ای انجام داده است.

سیدی با اظهار اینکه هیچ حاکمیتی در جهان اجازه کشتن مردم و آتش زدن اموال آنان را به اراذل و اوباش نمی‌دهد، افزود: دشمن با برنامه‌ریزی در ایران در زمان برخورد با اراذل و اوباش و در حالی‌که خودش آنان را تربیت کرده سوء استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: بین خشونت و قاطعیت به اندازه یک موی باریک فاصله است و نباید برخورد قاطع دستگاه قضایی را با خشونت یکی دانست، چرا اگر قاطعیت نباشد جان و اموال مردم و نوامیس آنان امنیت نخواهند داشت.

رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اینکه هیچ مماشاتی با لیدرهای اراذل و اوباش نداریم، بیان کرد: شعبه ویژه‌ای در دادسرای سبزوار برای برخورد با جرایم خشن و برخورد با اراذل و اوباش تشکیل شده است.

احساس ناامنی با وجود امنیت زیاد در سبزوار

وی اضافه کرد: یکی از علل عدم احساس ناامنی مردم سبزوار در کنار امنیت بالای این شهرستان در مقایسه با بسیاری از شهرستان‌های دیگر، وجود رسانه‌های بسیار در فضای مجازی و غیر مجازی  است که شاید بتوان گفت در جمع پنج شهر اول کشوری از نظر تعدد رسانه‌هاست.

سیدی در پاسخ به علل حجم بالای پرونده‌ها، اطاله دادرسی‌ها و طولانی شدن رسیدگی به برخی از پرونده‌ها، گفت: یکی از علل اطاله دادرسی‌ها کمبود قاضی در سبزوار است و حتی یک نیروی ذخیره نداریم تا در صورت ابتلای احتمالی یکی از پرسنل به بیماری جایگزین کنیم.

وی همچنین درباره مشکلات خانواده زندانیان گفت: یکی از مطالبات ما در دستگاه قضایی همین موضوع است، چرا که با برخورد با سرپرست خانواده و زندانی شدن وی، این خانواده‌ها بعضا بدون حامی می‌مانند.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به اینکه هیچ نهادی از خانواده زندانیان به جز انجمن حمایت از زندانیان که برخی از مسئولان شهرستان در آن حضور دارند و غیر انتفاعی است و هیچ بودجه خاصی ندارد، افزود: سعی شده است با مرخصی دادن و ایجاد بند باز و ایجاد کارگاه‌های تولیدی به خانواده زندانیان کمک شود.انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *