زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در”خوشاب” به صدا درآمد/صدور موافقت اصولی بیمارستان

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در"خوشاب" به صدا درآمد/موافقت اصولی بیمارستان صادر شد - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 88

رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در شهرستان خوشاب خراسان رضوی به صدا درآمده است.

به گزارش بصیرت خوشاب دکتر علی شاهی با اظهار اینکه رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲.۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است، گفت: این رشد جمعیت برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، زنگ خطری جدی است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران‌ در همه حوزهای سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تاکید فراوانی داشته اند.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و موثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان‌ خوشاب با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و با توجه به صدور مجوز موافقت اصولی ساخت بیمارستان منتظر دریافت بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت کنندگان خدمات نشان می دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *