طرح های نیروی انتظامی موقت و بدون‌دنباله!

طرح نور نیروی انتظامی

بازدیدها: 12

🔵با نگاهی به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه های مختلف و طرح های اجرا شده در سال های اخير بررسی و تحلیل آنها به خوبی نشان می دهد اگر نگوییم همه آنها می توان نوشت اکثر این طرح‌ها موقتی و زودگذر بوده و گاها برای خودنمایی و نمایشی یا عمل به وظایفی است که مسولان مربوطه از خود عملکردی مطابق دستورالعمل ها و اجرای دستورات مافوق خودشان نشان داده اند.

🔵با نگاهی به طرح های اجرا شده مانند:
“طرح جمع آوری متکدیان”، “طرح جمع آوری معتادان متجاهر”، “طرح جمع آوری سارقان سابقه دار”، “طرح برخورد با اراذل و اوباش”، “طرح جدید پلیس برای برخورد با تخلفات موتور سیکلت ها”، “طرح ضربتی مبارزه با خودروهای شوتی”، “برخورد پلیس با خودروهای لوکس و قاچاق” و جدیدا اجرای “طرح نور “برای مبارزه با بی حجابی است که مورد انتقاد برخی از مردم و مسولان قرار گرفته است.

🔵نکته مهم در تمام‌این طرح های اجرا شده این‌است که بعد از جمع آوری افراد هیچ دنباله و‌پیوستی گاها برای تکمیل طرح ها دیده نشده و وجود ندارد یا اگر دیده شده ادارات و‌نهادهای مختلف به وظایفشان‌عمل نکرده اند و طرح های نیروی انتظامی همه دم‌بریده و‌ناقص اجرا شده و هیچکدام به سرانجام‌ نهایی نرسیده اند. به عنوان نمونه امارهای اعلامی از طرف مسولان کشوری نشان می دهد نه تعداد سارقان کم شده، نه تعداد معتادان متجاهر و‌نه متخلفان بخش های دیگر کم شده است.

چرا که صرفا دستگیری تنها و برخورد ظاهری با تخلفات چاره کار نیست و اگر معتاد و سارقی دستگیر می شود باید دنباله و‌پیوستی برای بعد دستگیری در قوه قضاییه و زندان یا کمپ ترک اعتیاد و بعد رهایی با کمک سایر نهادهای اجتماعی مسول وجود داشته باشد تا برای بیست و‌سومین بار در مشهد این روزها شاهد نباشیم که برای سرقت اموال مردم یک نفر دستگیر و آزاد شود.

🔵نکته بعدی اینکه با اجرای هر کدام‌از این طرح های موقتی و گاها ضربتی تمام انرژی و توان نیروهای انتظامی یک منطقه در یک قسمت صرف می شود و از بقیه وظایف غفلت می شود که به دلیل نبود توان و‌نیروی کافی در اکثر شهرستان ها گاها مضرات این طرح های اجرا شده در نهایت دامن گیر مردم می شود.

بصیرت_خوشاب

@khoshab1
Basiratkhoshab.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *