جلوگیری از احداث ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان خوشاب/فرماندارخوشاب: اقدام شهرداری عین بی تدبیری است.

جلوگیری از احداث ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان خوشاب/فرماندارخوشاب: اقدام شهرداری عین بی تدبیری است. - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - شهرستان خوشاب BASIRATKHOSHAB.IR

بازدیدها: 69

علی اکبر ملکی/ بالا گرفتن اختلافات شهرداری سلطان آباد با شبکه بهداشت و درمان خوشاب بر سر نحوه پرداخت عوارض شهرداری باعث شد برای سومین بار در ۲۰ روز گذشته پروژه ساخت ساختمان اداری شبکه بهداشت در سلطان‌آباد مرکز شهرستان خوشاب تعطیل شود.

محمود شم ابادی، فرماندار خوشاب در گفتگو با بصیرت خوشاب بیان کرد: اقدام شهرداری سلطان‌آباد عین بی تدبیری است و قطعا این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

وی با اظهار اینکه ساختمان در حال ساخت شبکه بهداشت و درمان واحد تجاری نیست که به فکر دریافت سود از مردم باشند و این ساختمان برای خدمت رسانی به مردم شهرستان ساخته می شود، افزود: اگر نیت اعضای شورای اسلامی و شهرداری سلطان‌آباد خدمت به مردم است، این خدمت رسانی در حال انجام است چرا مانع ساخت می شوند؟

نماینده عالی دولت در خوشاب اضافه کرد: مسولان شهرداری حق مطالبه عوارض مربوطه برای شهرداری را دارند و باید هم پیگیری شود ولی حق تعطیلی پروژه های دولتی و تعطیلی خدمت رسانی به مردم را ندارند.

در همین رابطه دکتر شاهی، رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب به خبرنگار ما گفت: چگونه مردم شهرستان خوشاب از ما توقع ساخت بیمارستان در شهر سلطان‌آباد را دارند در حالی که شهرداری این شهر جلو ساخت ساختمان اداری آنرا گرفته و پروژه را موقتا تعطیل کرده اند.

وی با انتقاد شدید از مسولان شورا و شهرداری سلطان‌آباد اضافه کرد: این پروژه برای سومین بار توسط شهرداری سلطان‌آباد در ۲۰‌روز گذشته تعطیل شده و بهانه شهرداری سلطان‌آباد پرداخت نشدن عوارض است. در حالی که مسولان دانشگاه علوم‌پزشکی بیان می کنند؛ ۳۶ پروژه در ۶ شهرستان غرب خراسان در حال اجرا دارند و‌ یک ریال تا کنون عوارض شهرداری ها پرداخت نشده و به مرور زمان همه آنها پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسی منکر بدهی علوم پزشکی به شهرداری ها برای پرداخت نشدن عوارض شهرداری نیست، افزود: این عوارض ساخت و ساز در بدهی های شبکه بهداشت و درمان از طریق سامانه دولتی ثبت شده و قطعا توسط دولت پرداخت می شود.

برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ نایب رئیس شورای شهر سلطان‌آباد می رویم.

بدهی ۸ میلیارد تومانی ادارات دولتی به شهرداری سلطان آباد

قاسمعلی عزتی در گفتگو با بصیرت خوشاب با اظهار اینکه حدود ۸ میلیارد تومان ادارات دولتی در سلطان‌آباد به شهرداری بدهکار هستند، گفت: ۱۶ میلیارد ریال علوم پزشکی برای عوارض ساخت خانه های بهداشت، درمان بستر و ساخت ساختمان‌اداری از حدود یک دهه قبل به شهرداری سلطان‌آباد بدهکار هستند و‌پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: شهرداری سلطان‌آباد منبع درآمد خاصی ندارد و با توجه به کاهش شدید پرداختی ها و کمک های دولتی در سال گذشته شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنانش و پرداخت بدهی به پیمانکاران مجبور است به سراغ دریافت بدهی هایش از ادارات دولتی برود که متاسفانه برخی همکاری نمی کنند.

وی با اظهار اینکه برای پیشگیری از تعطیلی موقت ساخت و ساز ساختمان اداری علوم پزشکی در سلطان آباد بارها مذاکره شده و جلسه برگزار کردیم، افزود: پیشنهاد دادیم بخشی از عوارض بدهی علوم پزشکی به شهرداری را نقدا و بقیه طی چند چک قسطی پرداخت شود که تا کنون علوم پزشکی قبول نکرده و پروژه در حال اجرا را شهرداری سلطان‌آباد تعطیل کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *