پروژه آب شیرین کن سلطان آباد وعده پشت وعده !

nemz.ir پیگیری وضعیت پروژه 4 ساله خوشاب پروژه آب شیرین کن سلطان آباد وعده پشت وعده ! - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - خبرنگار

پیگیری وضعیت پروژه 4 ساله خوشاب پروژه آب شیرین کن سلطان آباد وعده پشت وعده ! - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - خبرنگار

بازدیدها: 120

پیگیری وضعیت پروژه 4 ساله خوشاب

پروژه آب شیرین کن سلطان آباد وعده پشت وعده !

نویسنده : علی اکبر ملکی

یکی از پروژه هایی که در سال های گذشته قبل از ادغام آبفای شهری و روستایی  در شهرستان خوشاب  کلید خورد احداث آب شیرین کن آب شرب شهری سلطان آباد در مرکز شهرستان خوشاب بود که با گذشت چندین سال و نشستن سومین مدیر آبفای خوشاب بر مسند ریاست و با تعویض دولت ها همچنان در حال ساخت است و  رئیس جدید آبفای خوشاب اظهار امیدواری کرد که دهه فجر امسال  به سرانجام برسد. به گزارش خراسان رضوی، در حالی که دولت ها و روسای ادارات یکی پس از دیگری می آیند و می روند بسیاری از پروژه های شهرستان خوشاب مانند ساخت بیمارستان، آسفالت راه های روستایی، ساخت باند دوم جاده سبزوار به سلطان آباد، تکمیل جاده شفیع آباد یا ساخت آب شیرین کن در مرکز شهرستان خوشاب  همچنان به مرحله افتتاح نرسیده اند .

  پروژه ها و ادارات ادغام یا جدا شده

برخی پروژه ها در کش و قوس تغییرات ادارات و ادغام  به روسای بعدی پاسکاری می شود و ساخت و تکمیل آن ها در روی کاغذ از این اداره به اداره بعدی می رود بدون آن که تغییر و پیشرفتی داشته باشد مانند برخی از پروژه های ادارات راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان خوشاب .با تغییر مدیران روز از نو آغاز می شود و مدیران پشت سر هم همانند روسای گذشته وعده می دهند و ابراز امیدواری می کنند این پروژه ها روزی با حرکت لاک پشتی که دارند به سرانجام برسند.

نصب آب شیرین کن سلطان آباد در مرکز شهرستان خوشاب که به دلیل افزایش شوری آب و پایین رفتن سطح  آب سفره های زیرزمینی، حدود چهار سال قبل ساخت آن در این شهر آغاز شده یکی از پروژه هایی است که تاکنون سه مدیر در حوزه آب خوشاب و چهار نماینده مجلس دیده است.

چهار سال گذشت بدون آن که این پروژه کوچک یک میلیاردی به سرانجام برسد، پروژه هایی که در گذر ایام با تورم افسار گسیخته در جامعه همانند نمد خوابیده در آب بر وزن و پول ساخت آن افزوده شد و به گفته برخی حدود هفت میلیارد تومان هزینه شده و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

روزنامه خراسان  با انتشار گزارش ها و خبرهایی نظیر« حل مشکل آب شیرین کن سلطان آباد نیازمند 2 میلیارد اعتبار » و «  2 سال گذشت آب شیرین کن به سلطان‌آباد نرسید »  پیگیر تکمیل این پروژه بوده است. مردم شهر سلطان آباد بارها در خبرها و از طریق فضای مجازی و رسانه های کشوری مشکلات خودشان را به گوش مسئولان رسانده اند. 

سلطان‌آبادی یکی از اهالی شهر در گفت وگو با خراسان رضوی با انتقاد از شوری زیاد آب شهر و ابتلای برخی از اهالی شهر به بیماری‌های کلیوی گفت: متاسفانه بیشتر مسئولان شهرستان خوشاب و خانواده های شان در این شهر ساکن نیستند و از درد و مشکلات مردم این شهر بی خبر هستند و اگر خبر دارند مشکل آب شرب شهری برای آنان قابل لمس نیست چرا که برخی از آن ها با خودشان آب شرب می آورند یا از دستگاه تصفیه آب استفاده  می کنند.

تکرار بودجه نیست

وی افزود: یکی از پاسخ های همیشگی و تکراری که از مسئولان برای حل نشدن مشکلات شهرستان خوشاب می شنویم کمبود بودجه است و آن قدر این بهانه کودکانه را تکرار کرده اند که از حرف های تکراری مسئولان خسته شده ایم. 

فرماندار خوشاب سال گذشته در حالی که قول داده بود پروژه آب شیرین کن این شهرستان در دهه فجر سال 99افتتاح شود در بین مردم این شهر بیان کرد: تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان برای نصب و راه اندازی آب شیرین کن سلطان‌آباد هزینه شده ولی به دلیل اختلاف آبفای استان با پیمانکار مربوط این پروژه به نتیجه نرسیده است و امیدواریم با رفع مشکلات مربوط این پروژه به زودی افتتاح شود.

گلایه  مردم از  کیفیت پایین آب شرب سلطان‌آباد در حالی است که فرماندار خوشاب از شور شدن و کیفیت نامطلوب آب این شهر  اطلاع داشته و راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن را در این شهر ضروری دانسته است.امان‌ ا… خدمتگزار در گفت وگو با خراسان رضوی با اشاره به این‌که وضعیت معیشتی بسیاری از مردم این شهر به گونه‌ای است که توان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را ندارند، افزود: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن به وسیله شرکت آب و فاضلاب استان و آبفای شهرستان خوشاب انجام شده و با ورود دستگاه و تجهیزات آب شیرین کن در سال گذشته این پروژه در حال انجام است و امیدواریم به زودی با راه اندازی آن کام مردم شهر سلطان آباد شیرین شود.

نمی توان زمان دقیقی برای تکمیل آب شیرین کن تعیین کرد

نماینده عالی دولت در خوشاب با اشاره به برخی از مشکلات کشور و مشکل بودجه پروژه های دولتی گفت: پیمانکار آب شیرین کن در حال تکمیل پروژه در سلطان آباد است و نمی توان زمان دقیقی را برای افتتاح آن تعیین کرد ولی امیدواریم هر چه زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

در حالی که مدت ها از ورود تجهیزات آب شیرین کن به سلطان آباد گذشته و به بهره برداری نرسیده است حجت الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه وقت خوشاب امسال در خطبه های نماز جمعه شهرستان با انتقاد از برخی مسئولان وزارت نیرو  به دلیل به سرانجام نرسیدن این پروژه بعد از گذشت چندین سال با بیان این که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را، گفت: چرا این همه خبر از افتتاح پروژه های آب در کشور هر هفته منتشر کردید و مدعی بودید پروژه  افتتاح می کنید ولی مردم آب برای خوردن ندارند.

خطیب جمعه خوشاب با تاکید بر این که مدیران باید جهادی و انقلابی کار کنند، افزود: چرا بعد از گذشت حدود پنج ماه از آوردن آب شیرین کن به سلطان آباد هنوز راه اندازی نشده است، کام مردم با دیدن آهن آلات آب شیرین کن شیرین نمی شود.

مسئولان وعده توخالی ندهند

با پیگیری های مختلف خراسان رضوی و مسئولان شهرستان خوشاب از جمله فرماندار خوشاب در سفر استاندار وقت خراسان رضوی در اردیبهشت امسال  حجت الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه وقت خوشاب  با انتقاد شدید از برخی مسئولان به دلیل رسیدگی نکردن به مشکلات مردمی و خلف وعده های مکرر در زمان های مختلف گفت: در بسیاری از موارد راهکار حل مشکلات داده شده و از شهرستان ها به استان رفته ولی در استان توسط مسئولان کارها قفل شده است.

در این جلسه همچنین مدیر کل آبفای  استان درباره نصب آب شیرین کن اظهار کرد: این پروژه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دستگاه آب شیرین کن خریداری و به سلطان آباد منتقل شده است.سید ابراهیم علوی با اشاره به این که پیمانکار پروژه، گرفتار کرونا شده است و به زودی کار خودش را در خوشاب آغاز خواهد کرد، افزود: بخشی از طلب پیمانکار تاکنون پرداخت نشده است.

منتظر تعویض ترانس برق هستیم

در همین باره مدیر آبفای خوشاب در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که برای بهره برداری از آب شیرین کن نیازمند تعویض ترانس برق هستیم،تصریح کرد: با خرید تجهیزات و اقدامات انجام شده به زودی ترانس برق  مربوط به افزایش قدرت بهره برداری تعویض خواهد شد و آب شیرین کن به بهره برداری خواهد رسید.

رضا بهشتی خاطر نشان کرد: با لوله کشی انجام شده آب خروجی از دستگاه آب شیرن کن با درصدی از آب مخزن شهر سلطان آباد مخلوط و برای مصرف مردم استفاده خواهد شد.

وی درباره تغییرات قیمت آب شرب مردم شهر سلطان آباد بعد از بهره برداری از آب شیرین کن گفت:درخصوص  تغییرات قیمتی  آب شرب مصرفی بعد از نصب آب شیرین کن به دلیل گران بودن تجهیزات و قیمت تمام شده آب خروجی دستگاه آب شیرین کن، در استان  تصمیم گیری خواهد شد.بهشتی افزود: امیدواریم با توجه به فعالیت های انجام شده این پروژه  تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

مدیر کل آبفای خراسان در گفت وگو با خراسان رضوی اظهار کرد: پروژه تاسیسات  شیرین سازی آب شهر سلطان آباد  با ظرفیت 1200متر مکعب در شبانه روز  نصب شده و پس از تامین برق مورد نیاز که اقدامات خرید آن انجام شده است  پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.وی افزود: تاکنون 50 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *