نگاه مسولان کشور به زندانی نگاه کاملا قرانی و دینی است/از رافت اسلامی سو استفاده نشود

سید جعفر طیار صابری

رئیس دادگستری خوشاب

بازدیدها: 106

دادستان سبزوار بیان کرد:

نگاه مسولان کشور به زندانی نگاه کاملا قرانی و دینی است/از رافت اسلامی سو استفاده نشود

دادستان سبزوار با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر و خوردن مشروبات الکلی از عوامل بدبختی انسان هاست است، گفت: نگاه مسولان کشور به زندانی نگاه کاملا قرانی و دینی است ولی نباید زندانیان از رافت اسلامی سو استفاده کنند.

به گزارش بصیرت خوشاب دادستان سبزوار در محفل انس با قران‌ زندانیان سبزوار گفت: برای  استقلال  و امنیت کشور  خون زیادی داده ایم  و  امنیت داخلی مردم و شهرستان سبزوار خط قرمز دستگاه قضایی و انتظامی است.

وی با اظهار اینکه در هفته دو الی سه شب و در خارج از وقت اداری قاضی  در زندان حضور دارد یا ماهی یک بار همه قضات در خارج از وقت  در زندان حاضر  و چهر ه به  چهره  با مددجویان  ملاقات  و مشکلات را بررسی می کنند اضافه کرد: این  از برکات  نظام  جمهور ی اسلامی  ایران  است. چون خداوند سبحان در  قران کریم انسان را  خلیفه  خودش  در  روی زمین قرار  داده  و  بیان کرده است؛ این انسان انقدر می تواند خوب باشد که از  ملایکه نیز برتر شود. و یا اینکه انقدر  پست شود  که اولئک کالانعام   بل  هم اضل” یعنی مثل حیوان شود بلکه پستر از حیوان”

جعفر طیار صابری اضافه کرد: به  هیچ وجه در انجام ماموریت ذاتی  خود که دفاع از حقوق جامعه است کوتاه  نخواهیم آمد و برخورد قاطع ادامه خواهد داشت.

دادستان سبزوار با اشاره به اینکه نگاه مسولان جمهور ی اسلامی به زندانی نگاه کاملا قرانی و دینی  است افزود:  اگر احساس  کنیم با  حضور مان در زندان یک در صد  در حل مشکل  و در اصلاح مجرم اثر داریم ، همه همکاران ما از زندگی شخصی  و حق خانواده  خود  در خارج از وقت  می گذرند و  در زندان  حاضر می شوند.

وی با اشاره به تغییر و تحولات مثبت در زندان سبزوار با بیان اینکه از سال 1380 قاضی ناظر زندان بوده ام، افزود: امروز در زندان سبزوار یک تحول خوب و یک فرصت  طلایی  ایجاد شده است  و با تلاشی که مسولان قبلی داشته اند و رئیس زندان کنونی و همکارانشان که  زندگی خود را  وقف مدد جویان کرده اند قطعا  تلا شهای این عزیزان نزد خداوند متعال اجر دارد.

وی اضافه کرد:  کار در زندان  و کار قضاوت  کاری سخت و پرمشقت است،  ولی وقتی عاشق مردم باشیم  کار اسان می شود  و ریاست محترم زندان  به  معنی واقعی عاشق  مردم  و جامعه هست و ضمن اینکه نقش  معلم را  در این مجموعه دارند ولی در  حوزه فرهنگی  باید تلاش ها استمرار  داشته باشد و برنامه ها باید با  محوریت  تحول در زندانی در حوزه فرهنگی و اخلاق  باشد.

صابری با تاکید بر اینکه با  کار فرهنگی  زندانی باید  در زندان  به معنی واقعی ازاد شود، گفت:  امو ز ش قران  جدی گرفته شود و معتقدیم  ضمن قاطعیت ؛  اخلاق و رفتارمان با زندانی انسانی باشد.

صابری با اظهار اینکه اگر زندانی  بخواهد در داخل زندان شرارت کند بدون اغماض باید برخورد شود افزود: رفتار محبت آمیز و اسلامی قضات  و کارکنان در  زندان موجب توهم و خطای  محاسباتی برای اندک مجرمان خاص نشود .

 دادستان سبزوار با تاکید بر اینکه ازادی  این نیست که بگوییم حبس شما تمام است آزاد شده اید، افزود: ازادی این است که مجددا تکرار جرم نشود و مجددا  گرفتار  و زندانی  هوای نفس نگردید.

صابری اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر و خوردن مشروبات الکلی  از عوامل بدبختی انسان هاست،  افزود: سرقت مال مردم عذاب  دنیوی دارد و هم عذاب اخروی. لذا از فرصت  ماه ضیافت الهی استفاده کنید و تلاش  کنید از زندان  به   معنی واقعی  ازاد شوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *