پیاده‌روی اربعین؛ طراوت و تعالی روح

سفر زائرین اربعین

قرار عاشقی

بازدیدها: 135

قرارِ نور/ ۳

پیاده‌روی اربعین؛ طراوت و تعالی روح

همراه با سایر زائران پیاده در مسیر در حال حرکت هستیم، البته در میان مسیر با آن ازدحام از جمعیت، اینکه افرادی از گروه یا خانواده خود جدا افتاده و به اصطلاح گم شده‌اند امر طبیعی است و در کشورغریب این موضوع باعث ترس افراد به ویژه بانوان و کودکان می‌شود، البته تعدادی از این افراد گمشده را در میان مسیر می‌بینیم و و در حد امکان به آن‌ها کمک می‌کنیم.

شب را در یکی از موکب‌هایی که توسط هموطنان تهرانی برپا شده، توقف می‌کنیم. دومین یادواره شهدا با حضور حسن شمشادی خبرنگار سابق ایران در سوریه در حال برگزاری است.

پای صحبت‌های شمشادی می‌نشینیم، وی در بیان خاطراتش می‌گوید: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز امنیتی در چنین روزهایی مانند اربعین نیز وجود نداشت تا زائرین حسینی با خیال راحت و آسودگی در این راه قدم بردارند.

شمشادی در پاسخ به انتقاد فردی که چرا در یادواره شهدای دفاع مقدس از شهدای مدافع حرم سخن به میان می‌آید، عنوان می‌کند: جای تأسف است که امروز بعد از تقدیم هزاران شهید مدافع حرم در سوریه برای دفاع حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) یکی مسئولان برگزاری مراسم یادواره شهدا بگوید، شهید مدافع حرم ربطی به چنین برنامه‌ای ندارد و نباید از شهید بی سر مدافع حرم در یادواره شهدا سخن بگوئیم.

وی با بیان اینکه «اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تمامشان نور واحد هستند» بیان می‌کند: وقتی در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی باید امام زمانمان را بشناسیم و پشت سر او قدم برداریم.

بعد از اقامه نماز جماعت صبح در حالیکه کودکان خواب آلودم را روی کالسکه قرار دادم با دیگر همراهان به راهمان ادامه می‌دهیم. اندکی جلوتر با توقف در موکب‌هایی که بساط چای و صبحانه آن‌ها فراهم است، بدن خود را آماده پیاده‌روی می‌کنیم.

اولین اشعه‌های خورشید در حالی بر روی زمین پهن می‌شود که زائران همانند حلقه‌های زنجیری از نجف تا کربلا به هم وصل شده‌اند. ذکر، راز و نیاز و نماز بر لبان زائران جاری است.

حجت‌الاسلام مهدی حسین‌پور، مسئول اعزام مبلغان استان تهران مستقر در موکبی که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برپا شده در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان می‌کند: اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، ارائه خدمات مشاوره‌ای، پاسخ به سوالات دینی و برپایی غرفه کودک برای کودکان در موکب برای زائران تدارک دیده شده است.

وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه زائران در حرم امام حسین(ع) می‌توانند نماز کامل بخوانند، بیشتر سوالات در این خصوص است که البته سوالات متداول دیگری از جمله تطهیر محل زخم برای نماز با توجه به اینکه اکثر زائران پایشان تاول زده و سوالاتی مرتبط با زیارت و… نیز وجود دارد.

خبرنگار اعزامی ایکنا به عتبات عالیات؛ علی‌اکبر ملکی

ادامه دارد…انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *