پیگیری وضعیت پروژه آسفالت جاده 6.5 کیلومتری در مرز ۲ استان خراسان رضوی و شمالی پروژه آسفالت جاده «دهنه شور» در کما! -شهرستان خوشاب-بصیرت خوشاب

پیگیری وضعیت پروژه آسفالت جاده 6.5 کیلومتری در مرز ۲ استان خراسان رضوی و شمالی پروژه آسفالت جاده «دهنه شور» در کما! -شهرستان خوشاب-بصیرت خوشاب

بازدیدها: 175

پیگیری وضعیت پروژه آسفالت جاده 6.5 کیلومتری در مرز ۲ استان خراسان رضوی و شمالی

پروژه آسفالت جاده «دهنه شور» در کما!

پیگیری وضعیت پروژه آسفالت جاده 6.5 کیلومتری در مرز ۲ استان خراسان رضوی و شمالی پروژه آسفالت جاده «دهنه شور» در کما! -شهرستان خوشاب-بصیرت خوشاب
.

علی اکبر ملکی-در حالی که سال های طولانی از چشم انتظاری ساکنان روستاهای منطقه دهنه شور شهرستان خوشاب  برای آسفالت جاده ای به طول 6.5  کیلومتر که دو استان خراسان رضوی و شمالی را به هم متصل می کند  می گذرد اما بر اساس اظهارات رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوشاب هیچ اعتباری برای این کار تخصیص نیافته است .رئیس  راه و شهرسازی سبزوار هم می گوید : به دلیل به اتمام  نرسیدن این پروژه از پیمانکار  شکایت شده و راه و شهرسازی در انتظار  رای دادگاه است و پروژه عملا از سال 98 به کما رفته است.

به گزارش خراسان رضوی، در حالی که با ورود پیمانکار به پروژه آسفالت جاده متصل  کننده خراسان رضوی به خراسان شمالی در  منطقه دهنه شور در سال 98 امید می رفت مسیر کوتاه 6.5کیلومتری این جاده  بعد از سال های طولانی از خاکی و سنگلاخی بودن خارج و جاده ارتباطی مواصلاتی این دو استان  آسفالت  شود اما با مشکلاتی که در ادامه راه به وجود آمد این پروژه نیز همانند پروژه های دیگر نظیر پروژه جاده سلطان آباد به سبزوار به کما رفت و رها شد.

یکی از اهالی روستاهای این منطقه می گوید: هر وقت برای سفر به مشهد از این مسیر تردد می کنیم  چاله های  عمیق این جاده جلوبندی  خودرو را از بین می برد.وی ادامه می دهد: تاکنون چندین بار مسئولان مختلف برای آسفالت این جاده کوتاه قول داده اند اما به سرانجام نرسیده است.

شایان ذکراست از ابتدای  امسال تاکنون چندین  بار از اداره راه و شهرسازی سبزوار پیگیر این موضوع بودیم و در فواصل زمانی مختلف رئیس اداره راه و شهرسازی در گفت وگو با خراسان رضوی از وعده آسفالت جاده توسط پیمانکار به طول 3 کیلومتر در اردیبهشت خبر داده بود.با پایان اردیبهشت و آسفالت نشدن جاده  و با پیگیری  خراسان  مسئولان وعده آسفالت جاده در خرداد را دادند. مجدد پیگیر شدیم. «علی اصغر استیری»، رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار در تیر ماه با اظهار این که از پیمانکار به دلیل به اتمام نرساندن پروژه در سال های گذشته شکایت کرده ایم، می گوید: هم اکنون منتظر رای دادگاه هستیم.

وی با اشاره به این که در اردیبهشت، پیمانکار برخی از وسایل آسفالت جاده را نیز به منطقه برد، می افزاید: درخواست کردیم زیرسازی جاده ابتدا توسط پیمانکار تکمیل و خرابی های آن برطرف و در ادامه 3 کیلومتر آسفالت جاده  انجام شود.

تخصیص صفر درصدی اعتبار 

در همین باره «عباس رباط جزی»، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوشاب در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که طول مسیر خاکی جاده منطقه دهنه شور به سمت خراسان شمالی به طول حدود 6.5کیلومتر است،خاطر نشان می کند: در صورت اتمام آسفالت 3 کیلومتر اول جاده که در دست اداره راه و شهرسازی  است، آسفالت 3 کیلومتر باقی مانده بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است که  هم اکنون حدود چهار میلیارد تومان به بودجه  نیاز دارد.

وی با اشاره به این که  امسال برای آسفالت این مسیر3 کیلومتری از محل اعتبارات استانی 200 میلیون تومان  تخصیص یافته بود، می افزاید: در عمل صفر درصد تخصیص بودجه داشتیم و عملا هیچ اقدامی انجام نشد.رباط جزی ادامه می دهد: برای تکمیل آسفالت راه مواصلاتی خراسان رضوی به خراسان شمالی در این نقطه با این مبالغ کم اعتبارات تعیین شده عملا هیچ کاری نمی توان  انجام داد.وی می گوید: برای تکمیل پروژه باید فرماندار از بودجه اعتبارات استانی  مقدار کافی در نظر بگیرد تا پروژه تکمیل شود.

مردم همچنان چشم انتظار آسفالت جاده 

به خوبی روشن است که چشم انتظاری مردم برای آسفالت جاده ای خاکی و پر از  سنگلاخ  و چاله به طول 6.5 کیلومتر  بعد از گذشت سال های طولانی   توقع زیادی نیست و نباید مسئولان به بهانه های مختلف به نیازهای مردم روستاها بی توجه باشند.نکته دوم این که این مسیر پر تردد زائران امام رضا(ع) به دلیل کوتاه کردن  مسیر روستاهای منطقه  در خراسان رضوی و شمالی به مشهد صرفه جویی اقتصادی  بسیاری برای دولت و مردم دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *