تحقق 60 درصد مصوبات سفر استاندار به خوشاب!

فرماندار خوشاب بیان کرد: تحقق 60 درصد مصوبات سفر استاندار به خوشاب - مشکان - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

فرماندار خوشاب بیان کرد: تحقق 60 درصد مصوبات سفر استاندار به خوشاب - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 151

فرماندار شهرستان خبر داد: تحقق 60 درصد مصوبات سفر استاندار به خوشاب

فرماندار خوشاب بیان کرد: تحقق 60 درصد مصوبات سفر استاندار به خوشاب - مشکان - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

به گزارش بصیرت خوشاب پنج‌ماه پس از سفر استاندار خراسان رضوی به خوشاب برای پیگیری میزان تحقق مصوبات سفر استاندار با فرماندار و مسئولان شهرستان خوشاب گفت ‏وگو کردیم.

فرماندار خوشاب با بیان این‌که در بخش اعتباراتی که استاندار قول داده بودند 100 درصد محقق شده‌است، افزود: با توجه به ارزیابی انجام شده 60 درصد مصوبات سفر استاندار در خوشاب تحقق یافته است.

امان ا… خدمتگزار در گفت‏ وگو با خراسان رضوی با بیان این‌که در بخش ملاقات‌های عمومی استاندار با مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بررسی مشکلات جانبازان با مردم 100 درصد مشکلات بررسی شده و به نتیجه رسیده است گفت: در بخش هماهنگی بین ادارات مشکلات حل شده و برخی از هماهنگی‌ها مربوط به مسئولان استانی و کشوری است که در حال پیگیری هستند.

 5 ماه ازسفر استاندار گذشت 

بعد از  گذشت پنج‌ماه از سفر استاندار به خوشاب در اواخر اردیبهشت امسال، به سراغ 53 مصوبه استاندار در این شهرستان می‌رویم.مصوباتی که برخی از آن‌ها مانند ورودی شهر مشکان و برخی  از پروژه‌های آب منطقه‌ای روی کاغذ مانده و برخی منتظر نظر کارشناسی است و بعضی منتظر دریافت اعتبار و مجوز؛ اما برخی دیگر پیشرفت خوبی داشته است.

یکی از مصوبات سفر استاندار توسعه شهرک صنعتی سلطان‌آباد و اجرای فاز دو و سه این شهرک بود.

ذاکری، مسئول شهرک های صنعتی سبزوار، با بیان این‏که آگهی مناقصه تکمیل باند خروجی ناحیه صنعتی سلطان‌آباد در یکی از روزنامه های کشور منتشر شده ‏است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره مخابرات برای اجرای فیبر نوری شهرک صنعتی منعقد و پیمانکار مربوط نیز معرفی شده است.

واگذاری 76 هکتار زمین ادارات خوشاب به اداره راه و شهرسازی

نورآبادی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوشاب درباره واگذاری زمین برای ادارات شهرستان با بیان این‏که 17 هکتار از اراضی سلطان‌آباد در محدوده شهری و 59 هکتار در محدوده حریم شهری مطابق جلسه 22 شهریورماه به اداره راه و شهرسازی واگذار شده است، در پاسخ به سوال  خراسان درباره اختلاف مالکان زمین های شهرک سجاد و برخی دیگر از زمین های سلطان آباد با منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی فرصت سه‌ماهه داده تا مردم از طریق دادگستری اگر شکایتی دراین‌باره دارند، پیگیری کنند.

وی درباره مشکلات زمین بیمارستان سلطان‌آباد و تعیین‌تکلیف آن  که از دیگر مصوبات سفر استاندار به خوشاب بوده‌است، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اواخر سال گذشته مصوبات به استان ارسال شده و منتظر تصمیم و نظر هیئت کارشناسی سه‌نفره هستیم تا سهم افراد و بخش منابع طبیعی اعلام شود.بعد از ارائه نظر هیئت کارشناسی زمین های منابع طبیعی به علوم پزشکی واگذار می‌شود و بقیه صاحبان زمین باید با توافق شورا و شهرداری مشکل را حل کنند.

در همین باره امان‌ا… خدمتگزار، فرماندار با بیان این‌که ساخت بیمارستان سلطان‌آباد از نظر من مشکلی ندارد، گفت: نامه‌نگاری های لازم در  این زمینه با وزارت بهداشت و بنیاد برکت انجام شده است و منتظر شروع کار هستیم.

وی با اظهار این‌که یکی از مصوبات شکایت نکردن  علوم پزشکی و منابع طبیعی از همدیگر است، افزود: بعد از ساخت بیمارستان توسط بنیاد برکت تجهیز بیمارستان و بهره‌برداری و تامین نیروی آن برعهده علوم پزشکی است.

شروع لای روبی قنات ها

ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با بیان این‌که در مصوبه استانداری اعتبار قنات ها و رودخانه دره یام حدود یک میلیارد تومان بود که با پیگیری انجام شده این اعتبار به 15 میلیارد ریال افزایش یافت، گفت: هشت میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته و برای قنات روستاهای روکی، یحیی‌آباد، دیواندر، عنبرستان و روستای سیمان هزینه خواهد شد.

وی درباره مشکلات تولیدکنندگان با محیط زیست شهرستان نیز گفت: به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت های لازم قرار شده است محیط زیست در این باره سخت‌گیری‌های زیادی نداشته باشد و مانع فعالیت تولیدکنندگان تا فراهم شدن زیرساخت‌ها نباشد.

در حالی که رودسرابی درباره رودخانه دره یام بیان می‌کند اختصاص اعتبار از نظر ما مشکلی ندارد اما نماینده آب منطقه ای دراین‌باره اظهار می کند، نقشه‌برداری و بازدید میدانی از آن تمام شده است و منتظر نظر کارشناسان هستیم.

نابسامانی شبکه تلفن همراه و اینترنت

نیکومنش، رئیس اداره مخابرات سبزوار با بیان این‏که برای تامین پوشش اینترنتی بلوک تکاب متاسفانه پیمانکار کار را رها کرده و با فسخ قرارداد به دنبال پیمانکار جدید هستیم، گفت: از استان قول داده‌اند بااختصاص اعتبار جداگانه به ما فوری کمک کنند و بخش زیادی از تجهیزات باید درمسیر ارتباطی اصلی وصل شود.

وی درباره احداث  سایت روستای سراجه نیز گفت: اداره فناوری سایتUSO را از همراه اول پس گرفته و ابلاغی برای پیگیری ما صادر نشده است که کار را ادامه بدهیم یا نه.

وی گفت: در روستاهای طالبی، فوجی و ورکی از نظر اینترنتADSL مشکلی نداریم و پیگیر توسعه آن خواهیم بود. اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد در ادامه مسئول شرکت گاز نیز درباره گازرسانی به 18 روستای شهرستان خوشاب، با بیان این‌که پیگیر هستیم تا پایان سال اگر شرایط آب و هوایی اجازه بدهد و مشکل دیگری نداشته باشیم گازرسانی تمام شود، گفت: در عباس آباد و روستای سیمان مجوز لوله‌کشی به خانه ها را صادر کرده ایم.

وی افزود: در روستای اردنج با توجه به مشکلات اجتماعی موجود با نیروی انتظامی و دادگستری هماهنگ شده است و آب منطقه‌ای برای بهره‌برداری از آب چاه که قبلا  مجوز جابه‌جایی چاه را صادر کرده‌اند، باید تعیین‌تکلیف کند.

در همین‌باره  فرماندار خوشاب با بیان این‌که با توجه به هزینه های چندمیلیاردی صرف‌شده در این منطقه جابه‌جایی چاه منتفی شده‌است، گفت: آب منطقه ای سریع نامه مربوط برای بهره‌برداری از چاه را صادر کند.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش با بیان این‌که تا پایان سال مدارس کانکسی در خوشاب جمع خواهد شد، درباره اقدامات مصوبه استاندار در سفر به خوشاب گفت: مدرسه سه‌ کلاسه سدی آباد به 6 کلاسه تبدیل می‌شود و پیمانکار آن با اقدام بنیاد برکت مشخص شده است.برای مدرسه 9 کلاسه رباط سه زمین 900 متری، 5 هزار متری و 2 هزار متری داریم ولی مشکلاتی در بین راه وجود دارد که باید برطرف شود.در حسین آباد مدرسه یک کلاسه در حال تکمیل است ، در رباط‌جز خیران پای کار آمدند و برای تجهیز سالن ورزشی نوده و مشکان در حال رایزنی هستیم و اقدامات خوبی انجام شده است. / علی اکبر ملکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *