خدمت به زائران حرم رضوی در سفر عشق رحمت الله نظافت خوشاب - علی اکبر ملکی

خدمت به زائران حرم رضوی در سفر عشق رحمت الله نظافت خوشاب - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 2175

خدمت به زائران حرم رضوی در سفر عشق

خادم بخش بازرسی و نظارت گیت ورودی حرم رضوی گفت: انسان برای رسیدن به معشوق خود هرچقدر هم هزینه در مسیر داشته باشد، حاضر است پرداخت کند و اگر عاشق واقعی باشد، تمام زندگیش را برای رسیدن به آن فدا می‌کند.

خدمت به زائران حرم رضوی در سفر عشق

رحمت‌الله نظافت، خادمی که در قسمت بازرسی و نظارت گیت ورودی حرم رضوی خدمت می‌کند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه مسیر ۲۲۰ کیلومتری سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب را هر هفته به عشق امام رضا(ع) از سال ۹۶ تاکنون سفر می‌کنم، اظهار کرد: از زمانی که در سال ۷۴ در مشهد دانشجو بودم، همیشه عشق و علاقه داشتم خادم امام رضا(ع) شوم، ثبت‌نام کردم اما توفیق خادمی امام رضا(ع) نصیبم نشد.

مسئول کانون بسیج مهندسین جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه حدود سال ۹۶ در سفری که به مشهد داشتم، اعلام کردند خادم حرم رضوی جذب می‌کنند و با دادن مشخصات، بسیار سریع جذب شدم، افزود: بعد از قبولی در مراحل مقدماتی به مدت چهار روز آموزش تخصصی گذراندیم و از سال ۹۶ در بخش بازرسی به‌عنوان خادم حرم رضوی مشغول فعالیت شدم.

بازرسی آیت‌الله جنتی

وی تصریح کرد: بخش بازرسی ورودی حرم رضوی یکی از حساس‌ترین بخش‌های حرم است که ارتباط مستقیمی با زائران حرم رضوی دارد و از این قسمت افراد مختلفی از مسئولان کشوری، لشکری، زائران خارجی و افراد عادی و غیرعادی عبور می‌کنند و در حین انجام وظیفه نباید باعث کوچکترین رنجش زائران حرم رضوی شوید.

این خادم بخش بازرسی و نظارت گیت ورودی حرم رضوی با اشاره به خاطره حضور آیت‌الله جنتی، دبیر شواری نگهبان در مشهد بیان کرد: در یک شیفت کاری آیت‌الله جنتی عازم حرم رضوی شده بود و معمولاً در این ایام افراد همراه مسئول قبل از ورود فرد حاضر را معرفی می‌کنند که بازرسی نشوند و یا خیلی مؤدبانه انجام شود.

این خادم بخش بازرسی و نظارت گیت ورودی حرم رضوی اضافه کرد: با رسیدن به آیت‌الله جنتی بسیار مؤدبانه به افراد همراه خودش گفت اجازه دهید بازرسی انجام شود و ایشان به وظیفه‌ای که دارد عمل کنند.

نظافت با اشاره به یکی دیگر از خاطرات حضورش در حرم رضوی، بیان کرد: در حالی که مشغول انجام وظیفه بازرسی بودم، آقایی بسیار مرتب وارد گیت بازرسی شد، شیشه عطری همراهش بود که از نظر مسئولان ورود شیشه به‌دلیل احتمال شکستگی و زخمی شدن زائران در حرم ممنوع بود و باید به امانات می‌سپردند. وی عنوان کرد که من از اروپا آمده‌ام و تنها یک ساعت وقت زیارت دارم و خیلی سریع باید بازگردم، شیشه عطر را به یکی از زائران کنار دستی اهدا کرد و وارد حرم رضوی شد.

وی در پاسخ به این سؤال که در مدتی که خادم حرم رضوی بودید چه حاجتی گرفته‌اید، بیان کرد: هر چه که از امام رضا(ع) خواسته‌ام، حاجتم را بی جواب نگذاشته و زندگیم را مدیون امام رضا(ع) هستم.

این خادم بخش بازرسی و نظارت گیت ورودی حرم رضوی در پاسخ به این سؤال که با گرانی هزینه‌های بالای زندگی چه انگیزه‌ای شما را در این مسیر خدمت پایدار نگه داشته است تا هر هفته مسیر شهرستان خوشاب تا مشهد را طی کنید، گفت: همسرم تاکنون ۶ بار مسیر پیاده سلطان‌آباد به مشهد را برای زیارت ثامن‌الحجج(ع) پیاده طی کرده و من نیز می‌توانم بگویم سفر به مشهد برای خدمت به زائران حرم رضوی در جوار هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت چیزی به جز سفر عشق است.

وی اضافه کرد: انسان برای رسیدن به معشوق خود هر چقدر هم هزینه در مسیر داشته باشد، حاضر است پرداخت کند و اگر عاشق واقعی باشد، تمام زندگیش را برای رسیدن به آن فدا می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *