امام جمعه خوشاب بیان کرد: جاده مرگ و تولد فرزند ناقص الخلقه علوم پزشکی در خوشاب

بازدیدها: 24

حجت‌الاسلام تیجانی، امام جمعه شهرستان خوشاب که از نبود بیمارستان در خوشاب گلایه‌مند است گفت: مردم در نیمه های شب‌ برای رسیدن به خدمات درمانی سبزوار پنجاه کیلومتر خطرناک را در جاده مرگ طی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه خوشاب با اشاره به برقرار نبودن عدالت در شهرستان های اطراف سبزوار بر اساس جمعیت و دیگر شاخصه‌های شهری گفت: از مهم ترین مشکلات منطقه وصل پانزده شهر به شهرستان سبزوار است که با بی‌مهری مسئولان مواجه است.

امام جمعه خوشاب ادامه داد: قرار گرفتن شهرستان خوشاب در مرکز راه‌های مواصلاتی دریافت بودجه راهداری بیشتری را می‌طلبد تا خسارات وارده از تردد چهارصد کامیون به صورت روزانه در تردد به سمت تاجیکستان و برگشت از این کشور را جبران کند؛ مردم خوشاب بر این جاده ترانزیتی که در خدمت سودآوری کل کشور قرار دارد نام «جاده مرگ» را قرار داده‌اند.

وی از دلایل نامگذاری این جاده گفت: تصادفات بسیار زیاد در این جاده دو طرفه باعث از دست رفتن ده نفر در چند روز گذشته و زخمی شدن بسیاری در ماه‌های گذشته بوده است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار و استاندار درباره اصلاح جاده بسیار سخن می‌گویند اما هیچ یک محقق نشده است.

حجت‌الاسلام تیجانی به کلنگ زنی بیمارستان خوشاب و نامه‌ای که به رئیس جمهور تقدیم شده است اشاره کرد و گفت: این بیمارستان که «درمان بستر» است یک فرزند ناقص الخلقه‌ای که نه خانه بهداشت و نه بیمارستان است؛ هر چند عنوان می‌کنند که این بیمارستان نیمه ساز خدمات بستری هم دارد اما نیمه شب کسی برای گرفتن یک فشار خون نیست و مردم مجبورند برای درمان در نیمه شب از جاده خطرناک مرگ مسیر پنجاه کیلومتری را به سمت سبزوار طی کنند.

امام جمعه خوشاب در بیان مشکلات این بیمارستان گفت: بعد از کلنگ زنی اعلام کردند که جانمایی مناسبی برای آن انجام نشده است؛ زمین دیگری را در نظر گرفته‌اند، به دستور رئیس جمهور در سفر استانی حدود سی میلیارد تومان اعتبار و بودجه تخصیص داده‌اند ؛ اکنون می‌گویند که توجیه پروژه با نام متعارف ماده ۲۳ را ندارد.

وی که از ارسال درخواست از رئیس جمهور مبنی بر داشتن یک بیمارستان مجهز ۶۴ تخت خوابی خبر داد تصریح کرد: چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه این درخواست مردم را اعلام کرده‌ام.

حجت‌الاسلام تیجانی از منتشر نکردن متن و عکس دیدار با معاون درمان وزارت بهداشت و درمان سخن گفت و توضیح داد: به آقای کریمی که معاونت درمان را بر عهده دارد با صراحت گفتم که هیچ عکس و فیلمی از این جلسه منتشر نمی‌شود، چون به عملیاتی شدن گفتار شما اعتمادی نداریم؛ اماا ایشان قول داد که همه مسائل قانونی انجام شده است و به زودی کلنگ بیمارستان زده خواهد شد.

امام جمعه خوشاب تصریح کرد: تا الان که با شما صحبت می‌کنم یک سال و چند ماه از تعهد معاونت درمان وزارت بهداشت می‌گذرد و همچنان این بیمارستان ساخته نشده است./شبستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *