درخواست کمک یا تخریب مسولان اوقاف در سبزوار!

درخواست کمک یا تخریب مسولان اوقاف در سبزوار!

بازدیدها: 292

🔵به گزارش #بصیرت_خوشاب در صفحه اینستاگرام فردی با نام”مرحوم ابوالفضل لعل بهادر، پدر شهداد و شهزاد” با انتشار فیلمی از یک منزل موقوفه در حال تخریب در سبزوار و نوشتن متنی زیر آن به انتقاد تند از اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار پرداخته شده که در ادامه با نقد برخی از نوشته های ان پاسخ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار را در گفتگو با بصیرت خوشاب بخوانیم.

🔵مرحوم بهادر به نوشته خودش بعد از کشیدن قلیان‌در قهوه خانه زیر بازارچه در روز خبرنگار و پاسخ دادن به پیامک ها به سراغ دو برادر می رود که مدعی است  یکی از آنها بیمار است و‌اداره اوقاف دست روی ملک‌آنها گذاشته است.

🔵خانه ای محقر که لعل مدعی است وقف اولاد است اما اجاره ماهیانه اش خرج روضه خوانی برای سیدالشهدا(ع) می باشد!!!😳

🔵او نوشته است:” خاک بر سرِ منِ مثلا خبرنگاری که چنین ظلم و بی عدالتی را ببیند و دَم بر نیاورَد.”

🔵اما او ننوشته است: چرا ظلم و بی عدالتی را در ندادن اجاره موقوفه و خوردن حق واقف ندیده است.

🔵لعل ننوشته است، چرا ظلم و‌بی عدالتی مستاجر در حق موقوفه را که به گفته رئیس اداره اوقاف حکم دادگاهش برای تخلیه صادر شده را بیان نمی کند. لعل فریاد وامصیبتا سر داده است در حالی که مستاجر سال گذشته تعهد محضری داده که ساختمان را به دلیل نداشتن ایمنی لازم برای نشستن تخلیه کند.وبه تعهدش عمل نکرده است.

🔵لعل در ادامه بعد از روضه خوانی و وامصیبتا سر دادن که”اسلام و انقلاب برای بند برداشتن آمده نه برای بند نهادن!”حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار  را با ” آقای جعفر!” خطاب کردن، نوشته است:” شما حقوق می گیرید که فقر را ریشه کن کنید نه فقیران را!”😳

🔵از جناب لعل باید پرسید:در کدام دستورالعمل و قانون کشوری اداره اوقاف ‌و امور خیریه موظف به ریشه کنی فقر کرده اند که مردم بی اطلاع هستند. آیا غیر از این است که اداره اوقاف مجری نیات واقفین  و وقف کنندگان است و‌ حق هیچگونه دخل و‌تصرفی در نیات واقفین نمی تواند داشته باشد. حتی بر فرض که اداره اوقاف به نیازمندان کمک کند. آیا فقط فرد مورد نظر لعل باید ۳۰ سال رایگان‌ در یک خانه وقفی بنشیند و حق واقفین را ندهند و بقیه نیازمندان محروم باشند!.

🔵جناب لعل برای روضه خوانی تان نه از شهیدمطهری هزینه کنید ونه از اسلام  و‌دین مایه بگذارید.اگر حتی بر فرض که مسولی خطایی کند خطای مسول را به پای اسلام نمی نویسند.همانطور که جنابعالی ادعای خبرنگاری دارید و‌خطا و‌لغزش شما را به پای دیگران نخواهند نوشت.

🔵جناب لعل شما که دم از ارادت به امام حسین(ع)  و امام علی(ع) می زنید و ادعای شور و شعور حسینی دارید چقدر به حفظ آبروی یک مسلمان مقید هستید که چنین بی محابا اسب هوای نفستان را گرفته اید و به تاخت تاختید.

🟢حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفتگو با بصیرت خوشاب درباره مطالب مطرح شده در فیلم منتشر شده صفحه مرحوم لعل بهادر گفت:موقوفه ای اگر وقف اولاد باشد،وقف خاص نامیده می شود و اداره اوقاف هیچگونه ورودی به اینگونه موقوفات ندارد. اما در سبزوار عرف شده برخی افراد موقوفاتی را که متولی آن فرزندشان باشد به نام وقف اولاد بیان می کنند که بعد از مرگ متولی، تولیت وقف به فرزندانشان می رسد و‌در این‌وقف اگر ادعایی دارند قانونا و شرعا پیگیری کنند ومدارک قانونی رابه اداره اوقاف ارائه دهند.

🟢وی اضافه کرد:وقفی اگر به نیت عزاداری امام حسین(ع) ثبت شده است کسی حق ندارد اجاره موقوفه رانپردازد و مدعی باشدبرای جای دیگری هزینه می کند.

🟢حجت‌الاسلام مهدوی خواه با اشاره به اینکه فرض بگیریم فرد اشاره شده نیازمند و فقیر باشدآیا ملکی که ۳۰ سال در اختیار آنها بوده نباید تخلیه شودتا بقیه نیازمندان از آن استفاده کنندو فقط یک نفر حق دارد منتفع شود؟

🟢وی با تاکید بر اینکه وظیفه اوقاف در کنار اجرای نیات واقفین حفظ و عمران و ابادی موقوفات است و اگر موقوفه ای خراب شود سودی ندارد که به اجرای نیات واقفین برسد،گفت: در این موقوفه مطابق قانون پیگیر عمران و ابادانی و جلوگیری از تخریب آن مطابق قانون و ضوابط شهرداری و میراث فرهنگی هستیم.

🟢حجت‌الاسلام مهدوی خواه با انتقاد از انتشار فیلمی بدون شفاف سازی زوایای مختلف موضوع و‌بدون ارایه مستندات و دریافت پیگیری های اداره اوقاف درباره حل مشکل گفت: ملک ذکر شده در فیلم در حال تخریب و غیر قابل سکونت است و مطابق قانون اگر اتفاقی برای مستاجر بیافتد اداره اوقاف و مسولانش در مظان اتهام قرار می گیرند و بر اساس اصرار زیاد مستاجر در ملک یاد شده سال گذشته تعهد محضری گرفته شد که هر گونه اتفاقی رخ داد مستاجر مسول است و باید مطابق رای صادره دادگاه پایان قرار داد ملک مذکور را تخلیه کند ولی همچنان به دنبال مظلوم نمایی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *