220حلقه چاه در خوشاب به کنتور هوشمند برق مجهز شد

برق چاه های کشاورزی ؛ گل بود به سبزه نیز آراسته شد - شهرستان خوشاب - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - nemz.ir - basiratkhoshab.ir

بازدیدها: 167

مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار در نشست هم اندیشی با مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: هوشمند‌سازی 220 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان خوشاب

به گزارش بصیرت خوشاب، جواد توسلی افزود: با مدیرت انجام شده از سوی کارشناسان امور و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب و کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی قادر خواهیم بود در این برهه از زمان که با کاهش بارندگی و خشکسالی همراه است، از بحران آب عبور کنیم.


وی با اشاره به این که 220 حلقه چاه کشاورزی درخوشاب فعال است که به کنتور هوشمند مجهز شده است، خاطر‌نشان کرد: کشاورزان برای جلوگیری ازهر گونه تحمیل هزینه مصرف برق اضافی و غیر‌کشاورزی، حتما قبل از پایان اعتبار پروانه بهره‌برداری برای تجدید پروانه، اقدام و برای اطلاع از حجم باقی مانده آب به امور منابع آب سبزوار مراجعه کنند.


در ادامه این نشست ابراهیم روز سرابی، مدیر جهاد کشاورزی در باره حفظ منابع آبی گفت: بهترین روش برای حفظ آب موجود در بخش کشاورزی اجرای سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات است. این در حالی است که در آبیاری سنتی که به روش غرقابی اجرا می شود بازدهی آب حدود 30 درصد است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *