پوست خربزه شورای سلطان آباد زیر پای شهردار/ زوایای پنهان استیضاح شهردار مرکز شهرستان خوشاب

استقرار باجه بانک ملی در خوشاب، لنگ 20 میلیون تومان

بازدیدها: 212

نویسنده : علی اکبر ملکی

در حالی شهردار سلطان آباد یک شنبه آینده توسط اعضای شورای شهر زیر تیغ استضاح می رود که به گفته شهردار شهر وی در اسفند سال گذشته برای مقابله با اجرا نشدن درخواست های شخصی و غیر قانونی برخی از اعضای شورای شهر استعفا داده ولی اعضای شورا با استعفایش موافقت نکردند.

به گزارش بصیرت خوشاب استیضاح شهردار سلطان آباد با تصویب سه عضو شورای شهر سلطان آباد همزمان با عید سعید فطر و آغاز هفته شوارهای اسلامی در حالی کلید خورده است که وی در 21 اسفند سال گذشته استعفا داده ولی به گفته برخی از مسئولان شهری به دلیل ترس از فشار افکار عمومی و عملکرد مناسبی که در 8 ماهه گذشته داشته اعضای شورای اسلامی سلطان آباد با استعفای وی مخالفت کرده اند.

استیضاح شهردار سلطان آباد در حالی کلید خورده است که هر سه عضو تصویب کننده استیضاح شهردار در زمان تبلیغات انتخاباتی بر انتخاب شهردار بومی تاکید داشتند.

شهردار نتوانسته توقعات شورای شهر را تامین کند

هادی سلطان آبادی، عضو شورای اسلامی شهر سلطان آباد در گفتگو با بصیرت خوشاب با بیان اینکه سال گذشته با استعفای شهردار شهر مخالفت شد، گفت: به دلیل طولانی شدن موضوع استعفا در سال جدید با مصوبه سه عضو شورای شهر یک شنبه هفته آینده بعد از عید فطر موضوع استیضاح شهردار بررسی خواهد شد و یکی از طراحان سوال از شهردار خودم هستم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب اضافه کرد: شهردار سلطان آباد نتوانسته است توقعاتی که از یک شهردار در حوزه کاری اش داشتیم برآورده کند و برخی از پروژه هایی که باید انجام می شد به سرانجام نرسیده است.

در همین رابطه محمود حیدری عضو دیگر شورای شهر سلطان آباد با بیان اینکه مسایل عمومی شورا و شهرداری سلطان آباد معتقدم باید به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود، گفت: در ابتدا به دلایل نفوذی که از بیرون در برخی از تصمیم گیری های شورا وجود داشت مخالف انتخاب آقای شهردار بودم ولی این روزها با گذشت 8 ماه از عملکرد نسبتا خوب خاتمی فر و به دلیل تجربه گران بهایی که در این مدت کسب کرده است مخالف رفتن وی هستیم.

نگذارید شهر به نقطه صفر برسد

وی با اظهار اینکه با مشکلاتی که شهرداری سلطان آباد دارد در صورت برکناری خاتمی فر از شهرداری شهر سلطان آباد و تا انتخاب و فعالیت شهردار جدید شهر به نقطه صفر بر می گرد و پیشرفتی در شهر نخواهیم داشت اضافه کرد: ممکن است برخی از پروژه های شهری نیز به تبع آن تعطیل شوند.
وی تصریح کرد: موضوع مشکلات شهرداری باید به صورت منطقی در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بررسی و تحلیل شود.

خیانت به آیندگان!

در همین رابطه اسماعیل خاتمی فر، شهردار سلطان آباد در گفتگو با بصیرت خوشاب با بیان اینکه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تقاضا دارند برخی از پروژه ها به صورت نسیه و با اضافه شدن به بدهی های قبلی شهرداری اجرا شود گفت: بالا رفتن بیش از حد بدهی های شهرداری کاری غیر منطقی است و وقتی قرار دادی بیش ازحد توان پرداخت شهرداری نسیه اجرا و با بدهی سنگین تمام شود گرانتر از قیمت خودش تمام می شود و از طرفی کیفیت کار افت کرده و خیانت به آینده گان است.

استعفا دادم!

وی با اظهار اینکه در 21 اسفند سال گذشته به دلیل تقاضاهای غیر منطقی، شخصی و غیر قانونی برخی از اعضای شورای شهر سلطان آباد استعفا دادم افزود: در همان زمان با استعفایم مخالفت و سه پروژه جدید برای ادامه کار تا پایان سال معرفی کردند.

خاتمی فر در پاسخ به درخواست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر سلطان آباد برای ادامه بولوار سه راهی سلطان آباد تا ایستگاه راه آهن گفت: این درخواست از نظر فنی غیر منطقی است و در ثانی در حیطه اداره راهداری و حمل نقل جاده ای است.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه کاری اشتباه و غیر عقلانی در حال حاضر است و بر بدهی های شهرداری اضافه خواهد کرد.

مردم تاوان اشتباهات را خواهند داد

شهردار سلطان آباد با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری سلطان آباد گفت: در مدت 6 ماه می توان خیلی از کارهای بزرگ را با گذاشتن بدهی کلان برای شهرداری انجام داد و رفت ولی تمام تبعاتش مانند برخی دیگر ازشهرداران که بدهی گذاشتند و رفتند برای شهرداری است و باید مردم شهر سلطان آباد تاوان سنگین آنرا پرداخت کنند.

وی با اشاره به به تندیس هایی که برای شهر سلطان آّباد ساخته شده است، گفت: تندیس شهید بهشتی، شهید رجایی و باهنر از تندیس های است که به زودی جلو فرمانداری و دادگستری شهر نصب خواهند شد.

اقداماتی که انجام شد

خاتمی فر با اشاره به اقدامات انجام شده در مدت هشت ماهه شهردار شدنش گفت: تسطیح محوطه تپه سنگی، تسطیح گلزار شهدای گمنام، جدول گذاری خیابان کشاورز، جدول گذاری خیابان منتهی به دبیرستان هدف، کوچه نوبهار، خرید وانت نیسان کمپرسی را از اقدامات شهرداری بر شمرد.

وی همچنین تحویل 92 تن قیر از سازمان شهرداری ها، پرداخت بدهی کارگران شهرداری علی رغم مشکلات مالی که در شهرداری وجود داشت، اصلاح جداول سه راه دانش، وصول اعتبارات موافقتنامه توسعه معابر معادل 21 میلیارد ریال، اصلاح جداول خیابان معلم، اجرای کف پوش ها برشمرد و افزود: وصول مطالبات شهرداری از شرکت گاز، اورهال جایگاه cng به مبلغ 150 میلیون تومان، اجرای سازه های تندیس مادر، تندیس کشاورز، اجرای سکوی تندیس شهیدان رجایی و باهنر، رنگ آمیزی جداول ، پلاک کوبی املاک شمال شهر، خرید نرم افزار اتوماسیون شهرداری، خرید و کاشت نهال توت، زیتون و پیگیری 20مورد دیگر از جمله پیگیری دریافت قیر تخصیصی، پیگیری دریافت کامیون آتش نشانی، تامین اعتبار طرح جداسازی آب فضای سبز، احداث دیوار ساحلی، احداث استخر شنا و تکمیل و احداث پارک گردشگری را از دیگر اقدامات شهرداری در مدت حدود 8 ماهه بر شمرد.

شهردار شهر سلطان آباد اضافه کرد: در روز استیضاح جزییات بیشتری از پشت پرده موضوعات را بیان خواهم کرد.

راه برون رفت از مشکلات وحدت و همدلی است

در همین رابطه امام جمعه شهر سلطان آباد در خطبه های نماز جمعه سلطان آباد با سفارش به شوراهای اسلامی برای رعایت عدل و انصاف گفت: اعضای شورای اسلامی تشکیلاتی عمل کنند.

حجت الاسلام مرتضی تیجانی اضافه کرد: کار شورای اسلامی نظارت کردن است و راه برون رفت از مشکلات وحدت و همدلی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *