در شبیخون فرهنگی نیازمند آموزه‌های قرآن هستیم

بازدیدها: 798

در شبیخون فرهنگی نیازمند آموزه‌های قرآن هستیم

یک عکاس سبزواری که شانزده سال شاگرد قرآنی یکی از اساتید سبزوار بوده با گلایه از افزایش شهریه‌های آموزش قرآن، گفت: برای تربیت فرزندان صالح در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن نیازمند به یادگیری قرآن و بهر‌ه‌وری از آموزه‌های قرآنی هستیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز گرم تابستان ۹۷ مهمان یکی از قاریان قرآن در یک عکاسی می‌شوم، پیرمردی که این روزها در کنار عکاسی‌اش با آموزش قرآن به نوه‌هایش سرگرم است و از تلاوت قرآن آن‌ها لذت می‌برد.
حسن صالح فر، شاگرد قرآنی استاد« محمد علی محمودی » در رابطه با یادگیری قرآن و علاقه‌اش به کلام‌الله مجید به خبرنگار ایکنا گفت: در منطقه گالیکش شمال کشور سال ۱۳۳۵ متولد شدم و بعد از هجرت به سبزوار در سال ۵۹ مغازه عکاسی باز کردم.

دویست تومان برای یادگیری قرآن
وی با اشاره به اینکه در آن دوران تا سوم ابتدایی تحصیل کرد و برای یادگیری قرآن بعد از ازدواج به سراغ شیخ موسی افچنگی رفت، افزود: در سال ۵۹ این معلم قرآنی برای یادگیری کامل قرآن از من دویست تومان تقاضا کردند که اگر چه با دستمزد چاپ شش تاعکس با دوازده تومان خیلی اختلاف داشت ولی قبول کردم.
وی تصریح کرد: مدتی این استاد قرآنی در مغازه بالای پاساژ محل کارم تا پایان عم جزء تدریس کرد و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد قرار شد در مدرسه فخریه، قرآن را زیر نظر این معلم قرآنی یاد بگیرم.
برادر شهید علی صالح فر با ابراز اینکه تمام حواسم در زمان یادگیری قرآن در مدرسه فخریه به محل کارم بود، گفت: نتوانستم یادگیری قرآن را تمام کنم و شیخ موسی هیچ وقت دستمزد دویست تومانی‌اش را دریافت نکرد و وقتی گفت از شیر مادر برایت حلال‌ترباشد، در نماز‌های شبم وقتی از مادرم یاد می‌کنم برای او نیز دعا می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه یادگیری قرآن را بعد از مدتی وقفه زیر نظر استاد محمودی پس از نماز مغرب و عشاء در بیت الحفاظ مسجد جامع سبزوار ادامه دادم، عنوان کرد: در یکی از مراسم‌های مسجد پامنار وقتی قرآن تلاوت کردم استاد سابقم با تقدیر و تشکر از کارم خیلی خوشحال شدند و از اینکه زحمات‌شان هدر نرفته بود، خدا را شکر کردند.

بالا رفتن از شانه پدر برای کسب دانش و علم
صالح فر با تأکید بر اینکه برای رفتن به مدرسه در منطقه کلاته سیفر سبزوار گاهی اوقات پدرم در هوای بارانی ما را کول می‌گرفت: افزود: پدرم به دلیل اینکه سواد نداشت، همیشه دوست داشت ما با سواد شویم و برای رسیدن به این سواد علمی کمک زیادی کرد و همیشه سعی داشت رزق حلال به دست بیاورد.
وی با بیان اینکه در حدود دو جزء از قرآن را حفظ است، بیان کرد: پدرم تربیت یافته مکتبی قرآنی است که برادرش در آن شهید شده و فرزندش را نیز برای حفظ اسلام و دفاع از نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرد.
این معلم قرآنی با اشاره به اینکه همیشه فرزندان خودم و نوه‌ها را به مجالس قرآنی می‌برم تا از برکات قرآن در زندگی بهره‌مند شوند، گفت: یکی از فرزندانم استخدام نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی است و در محل کارش با ترویج علوم قرآنی، تقدیرنامه‌های زیادی دریافت کرده که نتیجه حضور در مجالس قرآنی بوده است.

به کودکان آموزش می‌دهم تا بزرگان پند بگیرند
عکاس سبزواری تصریح کرد: همیشه برای یادگیری قرآن به نوه‌ها و کوچکترها نکات قرآنی را می‌گویم تا بزرگترها درس بگیرند و گاهی اشعار مذهبی را با نوشتن به دست فرزندانم می‌دهم تا برای نوه‌هایم بخوانند و خودشان نیز از این راه بهره‌مند شوند.

در شبیخون فرهنگی نیازمند آموزه‌های قرآن هستیم


وی با بیان اینکه پدرم همیشه ما را از رفتن به سینمای آن دوران نهی می‌کرد و برای شرکت در مجالس قرآنی و حضور در مسجد با خودش ما را همراه می‌کرد، اضافه کرد: برای تربیت کودکان قرآنی و دینی باید آن‌ها را در این مسیر تشویق کرد و این تشویق‌ها برای ادامه راه قرآنی خیلی مفید است.
صالح فر با اشاره به سخنان استاد محمودی در کلاس درسش، گفت: این استاد قرآنی همیشه بیان می‌کرد افرادی که در جلسه قرآنی حضور دارند ۲۰ درصد بهتر از افراد حاضر در بیرون جلسات قرآن هستند، چرا که این افراد توفیق دعوت به قرآن و توفیق استماع کلام‌الله مجید نصیب‌شان شده است.

چهل سال آموزش قرآن بدون دریافت دستمزد
وی افزود: استاد محمودی یک روز که همه جمع بودند بیان کرد؛ من چهل سال در مقابل قرآن زانو زدم و برای تدریس در این مدت یک ریال از شما نگرفتم و بر هیچ کس منتی ندارم.
وی که شانزده سال شاگرد استاد محمودی بوده، تصریح کرد: برای اینکه ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم باید به آموزش کلام‌الله مجید بها داده شود و هزینه کلاس‌های قرآن کم شود نه اینکه بالاتر از هزینه دیگر کلاس‌ها مانند ورزش و آموزش زبان انگلیسی باشد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های تأمین هزینه جلسات قرآن ورود اداره اوقاف به این موضوع و ایجاد وقف‌های قرآنی است، بیان کرد: در زمانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی داریم و بسیاری از جوانان در جامعه بیکار هستند نیازمند آموزش کلام‌الله مجید و الگوهای قرآنی برای رسیدن به جامعه‌ای قرآنی هستیم.
علی اکبر ملکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *