برگزاری همایش ملی بزرگداشت حکیم سبزوای

برگزاری همایش ملی بزرگداشت حکیم سبزوای - سبزوار - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 25

همزمان با روز ملی گرامیداشت حکیم سبزواری، همایش ملی بزرگداشت آن حکیم فرزانه در زادگاهش توسط دانشگاه حکیم سبزواری با همکاری دیگر دانشگاه‌های کشور و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

سیدمحمدکاظم علوی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برپایی همایش ملی گرامیداشت حکیم سبزواری در دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: در سال جاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شد، برگزاری ۶ پیش‌نشست برای هم‌اندیشی و همکاری دانشگاهای بزرگ کشور مانند دانشگاه تهران، فردوسی، دانشگاه امام جعفر صادق(ع) و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی است.

وی ادامه داد: برای اولین‌بار مقالات ارائه شده با موضوع‌بندی و در قالب «طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون و آموزش فلسفه» در مؤسسه اطلاعات علمی(ISI) ثبت شد. همچنین مقالات ارائه شده به کنفرانس بزرگداشت حکیم سبزواری دارای ارزش و اعتبار علمی بالایی است.

علوی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله دریافت و بیش از ۷۰ مقاله تایید نهایی شده است و خلاصه مقالات توسط دانشگاه حکیم سبزواری دریافت شد، گفت: در این همایش علمی و نکوداشت حکیم سبزواری مهمانان ویژه‌ای از اقصی‌نقاط کشور از بزرگان علمی در علوم انسانی و فلسفه حضور خواهند داشت.

این مدرس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: برنامه همایش نکوداشت حاج ملاهادی سبزواری از ساعت ۸ صبح روز هشتم اسفندماه، با برگزاری مراسم ویژه افتتاحیه تا ساعت ۱۰ صبح آغاز  می‌شود و در ادامه با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی بعدازظهر همان روز با حضور مهمانان بر مزار آرامگاه حکیم حاج ملا هادی سبزواری در سبزوار و برگزاری مراسم ویژه با حضور امام جمعه شهرستان سبزوار پایان خواهد یافت./ بصیرت خوشاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *