تصویب 55 مصوبه برای توسعه شهرستان خوشاب در سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان خوشاب - علی اکبر ملکی روزنامه خراسان

تصویب 55 مصوبه برای توسعه شهرستان خوشاب در سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان خوشاب - علی اکبر ملکی روزنامه خراسان

بازدیدها: 8895

در  اولین سفر استانی استاندار  به شهرستان خوشاب 55 مصوبه برای آبادانی وتوسعه شهرستان کم برخوردار خوشاب و ایجاد اشتغال برای جوانان ورفع مشکلات ومحرومیت‌ها تصویب شد .

استاندار بعد از بازدید  از شهرهای نوده انقلاب، سلطان آباد، مشکان و برخی دیگر از روستاهای شهرستان خوشاب  در جلسه   جمع بندی مشکلات این شهرستان گفت: در سفرهای شهرستانی به دنبال این هستیم تا با شناسایی مشکلات هر منطقه در روستاها و شهرها مبنای کارمان را بر پیگیری ها و رفع مشکلات مردمی قرار دهیم چرا که کمترین مطالبه مردم درخواست حل مشکلاتشان است. 

معتمدیان افزود: حضور مدیران کل در شهرستان ها باعث می شود به مشکلات اشراف کامل داشته باشند و از نزدیک ظرفیت های هر منطقه را نیز شناسایی کنند.

وی با تاکید   بر بعضی از مشکلات مردم نوده انقلاب در شهرستان خوشاب اظهارکرد: خیلی از روستاها شهر شده اند ولی مردم اثر شهر شدن را در آن ندیدند در حالی که مردم وقتی منطقه ای شهر اعلام می شود توقع دارندمشکلاتشان حل شود.

مسئولان وعده توخالی ندهند

در ادامه این جلسه ،حجت الاسلام سید قاسم دهقانی مسئول دفتر نمایندگی ولایت فقیه درشهرستان خوشاب  با انتقاد شدید از برخی   مسئولان به دلیل رسیدگی نکردن به مشکلات مردمی و خلف وعده های مکرر در زمان های مختلف گفت: در خیلی از موارد راهکار حل مشکلات داده شده و از شهرستان ها به استان رفته ولی در استان توسط مسئولان کارها قفل شده است.در ادامه این جلسه     55 مصوبه    قرائت و با تایید مدیران و نمایندگانشان همراه شد.

یعنی چه  پیگیری می کنید؟

از جنجالی ترین این مصوبات، ساخت بیمارستان 64 تختخوابی در سلطان آباد بود که بعد از قرائت مصوبه ساخت بیمارستان در مرکز شهرستان خوشاب ،معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیگیری می کنیم. در ادامه عنابستانی نماینده   سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، ششتمد و داورزن در مجلس  اظهارکرد: یعنی چه پیگیری می کنید؟ما رفتیم بودجه گرفتیم و شما همچنان می خواهید بررسی کنید.

اختصاص 5 میلیارد برای ساخت بیمارستان

در همین زمینه محبی نماینده مردم دیار سربداران در مجلس  گفت: در سفر اخیر وزیر بهداشت به سبزوار مبلغ 5 میلیارد تومان برای آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی خوشاب در نظر گرفته شد.

در ادامه این جلسه با اشاره به داشتن معارض زمین ساخت بیمارستان قرار شد منابع طبیعی از زمین های در اختیار به عوض زمین معارضان زمین واگذار کند که مسئول منابع طبیعی قبول نکرد و افزود: ما مطابق قانون به اشخاص نمی توانیم زمین واگذار کنیم.

در ادامه  قرار شد منابع طبیعی زمین در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دهد و آن ها برای رفع  مشکلات به معارضان زمین بیمارستان از زمین های تحویلی منابع طبیعی بدهند.

بعد از وعده حل مشکل زمین ،مسئولان تصویب کردند علوم پزشکی سبزوار از طریق وزارت بهداشت و بنیاد برکت تا هفته دولت ساخت بیمارستان را آغاز کند که مجدد عنابستانی نماینده سبزوار بیان کرد: تا هفته دولت زمان زیادی است و از هفته بعد می توانید ساخت پروژه را شروع کنید.

مهندس مهر پویان که به عنوان نماینده علوم پزشکی حضور داشت با اشاره به این که برای ساخت بیمارستان نیازمند 6 هزار مترمربع زمین هستیم و برای توسعه آن حدود 600 مترمربع زمین نیاز هست، افزود: از مانده اعتبارات قبلی دیوار کشی محوطه بیمارستان آغاز شده است.

اطلاعات غلط درباره برخورداری روستاها از اینترنت

از دیگر مصوبات جنجالی ، تصویب بهبود و تامین اینترنت روستاهای روکی، زرقی، ترخاص و نورآباد بود که تا پایان هفته دولت باید انجام شود و اینترنت روستای سیدآباد به 4g ارتقا یابد. زمانی که مسئول مخابرات در حال قرائت برخوردار بودن 54 روستای شهرستان خوشاب از اینترنت و شش روستا تا پایان هفته دولت بود، عنابستانی نماینده  مجلس  از بعضی آمارهای نادرست وزارت ارتباطات درباره برخورداری روستاها ازاینترنت گلایه کرد.

در ادامه این جلسه که  با انتقاد تند استاندار  از شرکت نکردن برخی از مسئولان در جلسات استانی  یا درخواست فرماندار خوشاب از بخشدار نوده انقلاب برای مطرح نکردن برخی مشکلات همراه بود ، مصوباتی در زمینه اشتغال، حمایت از سرمایه گذاران، اجرای فاز دوم و سوم شهرک صنعتی سلطان آباد و افتتاح پروژه گازرسانی به دره یام در شهرستان خوشاب، ساخت مدرسه در برخی از روستاها تنظیم شد و یکی دیگر از مصوبات  این جلسه پیگیری نصب آب شیرین کن در سلطان آباد بود که مدیر کل آبفای  استان درباره نصب آب شیرین کن اظهارکرد: این پروژه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دستگاه آب شیرین کن خریداری و به سلطان آباد منتقل شده است.سید ابراهیم علوی با اشاره به این که پیمانکار پروژه، گرفتار کرونا شده است و به زودی کار خودش را در خوشاب آغاز خواهد کرد، افزود: بخشی از طلب پیمانکار تا کنون پرداخت نشده است.

در بند اسامی نباشید، پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی هستیم

 استاندار خراسان رضوی در گفت وگو با خراسان رضوی در پاسخ به چرایی رها شدن طرح مثلث اقتصادی استاندار قبلی و گلایه برخی افراد اظهارکرد: خودتان را در بند کلمات و اسامی نکنید.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به این که مهم طی کردن فرایندها برای حل مشکلات است، گفت: در استان یک نگاه به آینده داریم که سرمایه گذاری و تسهیل آن است و مهم تر از آن رفع موانع اقتصادی است.وی با اشاره به وجود شش هزار واحد اقتصادی در استان افزود: این ها باید مشکلاتشان حل شود و یک شنبه هر هفته با حضور ادارات و واحدهای صنعتی در حال بررسی و ارائه راهکار حل مشکلات هستیم و کمیته ستاد تسهیل فعال شده و به صورت مستمر در حال برگزاری جلسه هستند که در زمینه مباحث اقتصادی، صنعت، گردشگری و بقیه است.

معتمدیان با بیان این که تا کنون تصمیمات خوبی گرفته شده است، اظهارکرد: 170 تا 180 نفر از معدن داران سلب صلاحیت شدندکه سال ها مجوز گرفته بودند و نه صلاحیت مالی و کاری   و نه علمش را داشتند.

وی با تاکید بر این که بعد از سلب صلاحیت این معادن به مزایده گذاشته شده است، افزود: هر کسی که شرایطش را دارد می تواند در این مزایده ها شرکت کند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک بخش از صنعت ،راکت است و بخشی دیگر وجود دارد که از تمام ظرفیت تولید استفاده کرده اند ولی مشکل دارند مانند بعضی واحدها که سرمایه در گردش نیاز دارند برخی سرمایه ثابت برای توسعه نیاز دارند و برخی در ادارات مختلف  مانند برق، گاز و اداره مالیات مشکل دارند که با بررسی میدانی و حضوری و تشکیل تیم هایی برای رسیدگی در حال رفع مشکلات واحدهای صنعتی هستیم.  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *