امام جمعه خوشاب بیان کرد: نتیجه طوفان‌ الاقصی آغاز تمدن اسلامی است

امام جمعه خوشاب بیان کرد: نتیجه طوفان‌ الاقصی آغاز تمدن اسلامی است - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - basiratkhoshab.ir

بازدیدها: 209

امام جمعه خوشاب درباره نتیجه درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی که با طوفان الاقصی آغاز شد، گفت: نتیجه این جنگ، نابودی اسرائیل و آغاز تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی تیجانی، امام جمعه خوشاب، در گفت‌وگو با بصیرت خوشاب، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: کسانی که شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند دروغ می‌گویند و این شعار نادرست است.

وی ادامه داد: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است زمانی که وقت عمل فرا می‌رسد، این مدعیان دروغین جانم فدای ایران هیچ کمکی نمی‌کنند و بعضاً در ویلاها و خانه‌هایشان نشسته‌اند و مردمی که عاشق اسلام و در خط مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند، به کمک زلزله‌زدگان و مردم گرفتار در سیل رفته‌اند و جانشان را برای حفظ امنیت ایران اسلامی و مردم فدا می‌کنند.

جنگ روایت‌ها

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه جنگ اصلی در دنیای امروز جنگ رسانه‌ای است، افزود: صهیونیست‌های غاصب اسرائیلی، بلافاصله با آغاز طوفان الاقصی در رسانه‌ها آغاز به مظلوم‌نمایی کردند و اسرائیلی‌ها هیچ سخنی از هزاران تن بمبی که بر سر مردم غزه ریخته‌اند و هزاران کودک بی‌گناهی را که قتل عام کردند، نمی‌گویند.

تیجانی بیان کرد: برنده و بازنده جنگ‌ها در عصر ارتباطات ادوات جنگی نیستند، بلکه تصویرها و روایت‌هایی است که توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شوند. وقتی طوفان الاقصی آغاز شد، حماس از تصاویر دور برای پیروزی خود استفاده کرد، اما رسانه‌های صهیونیستی و اسرائیلی از مسیر نزدیک و روایت‌های شخصی برای این جنگ رسانه‌ای استفاده کردند و بازی باخته را با وارونه‌سازی و اشک تمساح ریختن توجیه کردند و حامیانشان و رسانه‌های معاند نیز به آنها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به نقش برخی افراد برای ایجاد شبهه سیاسی و نشان دادن چند نفر از حامیان اسرائیل و پنهان کردن خبر جمعیت میلیونی حامیان مردم فلسطین، تصریح کرد: بعضی با بیان اینکه فلسطینیان از مسلمانان اهل سنت هستند، به ما چه ارتباطی دارد که به آنها کمک کنیم، نقش‌آفرینی و برخی شبهه حقوقی مطرح می‌کنند و می‌گویند حماس آغاز کننده جنگ است و کاری ندارند به اینکه دزدی به نام صهیونیست و اسرائیل غاصب، ۷۰ سال است که به خانه فلسطینیان حمله کرده و خانه آن‌ها را غصب کرده است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به یکی دیگر از شبهاتی که در این جنگ رسانه‌ای مطرح می‌کنند، شبهه اقتصادی است، افزود: جنگ در فلسطین را عامل نوسانات ارزی در ایران بیان و سفارش می‌کنند مسئولان ایران نباید در این جنگ مداخله کنند و هیچ کمکی نباید به فلسطینیان و کودکان مظلوم غزه داشته باشند.

گوش به فرمان رهبری

تیجانی درباره فراخوان برخی از مسلمانان برای حضور در مرزهای فلسطین اشغالی توسط برخی از جریانات در کشورهای همسایه، گفت: کشورهایی که رهبری ندارند، بعضاً نمی‌دانند چگونه در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها رفتار کنند، اما در ایران، رهبر معظم انقلاب حضور دارد و مردم گوش به فرمان رهبری هستند.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های مالی از طریق منابع موثق و تأیید شده برای مردم فلسطین و کمک به تهیه اقلام پزشکی برای مداوای مجروحان در غزه، بیان کرد: برخی افراد و نهادها برای حضور مردم در فلسطین اشغالی و مبارزه با اسرائیل ثبت‌نام کرده‌اند، اما رسمی نیست و کارگروه‌های مردمی است.

امام جمعه خوشاب از مهمترین وظایف مردم و به‌ویژه نسل جوان را تبیین و پاسخ به شبهات در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بیان و در پاسخ به پیش‌بینی‌شان درباره نتیجه جنگ، اظهار کرد: تحلیل‌های نظامی را نظامی‌ها باید پاسخگو باشند، اما در عرصه فرهنگی ما تحلیل طلبگی داریم. نتیجه جنگ این دوره فلسطینی‌ها با اسرائیل که با طوفان الاقصی آغاز شد، نابودی اسرائیل و آغاز تمدن اسلامی است.

تیجانی با بیان اینکه صدماتی که اسرائیل در این دوره دید، از جمله نابودی هیمنه و شکست قدرت پوشالی در دنیا که غیرقابل ترمیم است، افزود: تمدن غرب و اسرائیل این روزها در برابر صدماتی که از طوفان الاقصی دیده‌اند رو به افول است و سفرهای پشت سر هم مقامات کشورهای غربی به اسرائیل حکایت از عجز و ناتوانی آن‌ها در مقابل فلسطینی‌ها و مسلمانان دارد.

وی با اشاره به راهپیمایی چند صد هزار نفری مردمی در برخی از کشورهای اروپایی در حمایت مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل، تصریح کرد: اکثر مردم دنیا در ضمیر ناخودآگاهشان مؤمن هستند و ظلم و ستم محکوم می‌کنند و امیدوار به ظهور منجی هستند.

امام جمعه خوشاب با محکومیت اقدام سازمان دروغین بین‌المللی که در برابر جنایات رژیم اسرائیل در غزه سکوت کرده‌اند، گفت: با کنار رفتن غبارها، مردم آزادی‌خواه درکنار هم جمع خواهند شد و با حرکت مردم به سوی نجات بخش عالم حضرت مهدی(عج)، به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد./ایکنا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *