مبارزه با فساد و رشوه‌خواری در شهرداری سبزوار

مبارزه با فساد و رشوه‌خواری در شهرداری سبزوار - بصیرت خوشاب

بازدیدها: 58

شهردار سبزوار با ادعای پاک‌سازی این سازمان از رشوه‌خواری و مبارزه با فساد اداری گفت: یکی از مشکلات شهرداری سبزوار رشوه‌خواری بود که از حدود چهار ماه قبل با آن مبارزه شده و برخی افراد را از بدنه شهرداری جدا کرده‌ایم.

نشست خبری شهردار سبزوار

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، موسی رجب‌زاده، شهردار سبزوار در نشست خبری‌ با خبرنگاران که شامگاه، ۱۹ اردیبهشت در محل شهرداری سبزوار برگزار شد، گفت: جهت مبارزه با فساد اداری با رشوه‌خواری در شهرداری سبزوار برخورد قاطع و برخی افراد را از بدنه شهرداری جدا کردیم.

وی با اشاره به بدهی ۴۰ میلیارد تومانی سازمان‌های وابسته شهرداری سبزوار به پیمانکاران و مردم افزود: مطابق برآورد اولیه ۵۸۰ میلیارد تومان از ادارت مختلف طلبکاریم، ولی پرداخت و وصول آنها به شرط قبول ادارات دولتی و ذی‌حسابان مربوطه است.

رجب‌زاده درباره چرایی تبعیض‌ها در پرداخت اضافه‌کاری به پرسنل بخش‌های مختلف شهرداری و پرداخت‌ اضافه‌‌کاری‌هایی که انجام نمی‌شوند و به نام ترمیم حقوق به برخی از کارکنان اداری داده می‌شود، گفت: ما نیز این مشکلات را قبول داریم و از زمانی که وارد شهرداری شده‌ام به دنبال اصلاح آن هستیم.

شهردار سبزوار اضافه کرد: در پرداخت‌های جدید اضافه‌کاری، ضرایب سختی کار، مدت زمان حضور افراد در محل کار و میزان تشویقی‌ها به مدیران اعلام شده تا با توجه به این موارد پرداخت اضافه کاری انجام شود.

رجب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری درباره سرنوشت کارگران و کارمندانی که قرار بود تبدیل وضعیت شوند، گفت: با توجه به قوانین مربوطه در شهرداری سبزوار ۱۲ نفر تبدیل وضعیت شامل حالشان می‌شد که بعد از برگزاری آزمون و ارسال لیست مربوطه به استانداری به دلیل اعتراض برخی از افراد این لیست برگشت خورد و به دنبال برگزاری آزمون مجدد به صورت صحیح هستیم و به زودی وضعیت افراد مذکور مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به نصب نزدیک به ۶۰ المان نوروزی با هزینه ۱۴۴ میلیون تومانی در ایام نوروز تصریح کرد: در ایام اعیاد شعبانیه ۱۰ کیلومتر ریسه و نورپردازی توسط شهرداری انجام شد و ۷۰۰۰متر  مربع لکه‌گیری معابر سطح شهری را داشتیم.

شهردار سبزوار با اشاره به بودجه ۶۲ درصدی عمرانی این شهر در شهرداری گفت: به دنبال ایجاد عدالت در خدمات‌دهی به نقاط مختلف شهری هستیم، ولی پیاده‌سازی در سطح شهر به صورت مشارکتی با مردم انجام می‌شود.

وی از دیگر مشکلات شهرداری سبزوار را گیر افتادن در پروژه ارگ امیریه ذکر کرد و افزود: به تعبیری از این پروژه به عنوان سیاه‌چاله امیریه برای شهرداری یاد می‌کنم که روزانه ۷۰ میلیون تومان شهرداری در آن در حال ضرر کردن است و پیگیریم در تهاتر با بانک برای پرداخت بدهی‌های شهرداری از این پروژه خارج شویم.

رجب‌زاده از علل اصلی مشکلات ارگ امیریه را سوء مدیریت بیان کرد و افزود: اگر این پروژه به صورت صحیح انجام می‌شد یکی از پروژه های موفق و خوب شهری بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *