امام جمعه خوشاب: تمام واجبات در احیای امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه خوشاب: تمام واجبات در احیای امر به معروف و نهی از منکر است - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - شهرستان خوشاب

بازدیدها: 116

امام جمعه خوشاب بیان کرد:

تمام واجبات در احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خوشاب ـ امام جمعه خوشاب با بیان اینکه دو وظیفه علمی و عملی درباره امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: تمام واجبات در احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش بصیرت خوشاب حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «امر به معروف و نهی از منکر، آموزه‌های تربیتی قیام سیدالشهدا (ع)» در سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب با بیان اینکه تمام واجبات در احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر موضوع عفاف و حجاب در جامعه حل نشود رنگ و بوی دین در جامعه وجود نخواهد داشت.

امام جمعه خوشاب با بیان اینکه ظاهر حجاب فلش و راهنمایی برای انجام واجبات دینی است، افزود: در صورت نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بقیه واجبات دینی نیز سقوط خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه دو وظیفه عملی و علمی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود: بخش علمی آن در حوزه‌های علمیه و توسط روحانیت انجام می‌شود و بخش عملی آن‌را آحاد مردم و خاص نیروی انتظامی بر عهده دارد که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود.

تیجانی با اظهار اینکه اگر این دو ناقص انجام شوند امر به معروف و نهی از منکر روی زمین نمی‌ماند و ممکن است نتیجه عکس بگیریم، افزود: امر به معروف و کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید به وظیفه خودش آگاهی لازم و کافی داشته باشد و امر به معروف مقدم‌بر نهی از منکر است.

کار فرهنگی بدون حمایت مسئولان بی ثمر است

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی، نویسنده کتاب «امر به معروف و نهی از منکر، آموزه‌های تربیتی قیام سیدالشهدا (ع)» با تاکید بر معرفت افزایی در عزاداری سید الشهدا (ع) اظهار کرد: داد بزنیم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم کافی نیست این عشق به ائمه اطهار باید در عمل با رعایت عفت و حجاب اثبات شود.

نویسنده کتاب «امر به معروف و نهی از منکر، آموزه‌های تربیتی قیام سیدالشهدا (ع)» با تاکید بر اینکه کار فرهنگی بدون حمایت مسئولان بی ثمر است، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود بقیه واجبات نیز احیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این کتاب آنچه در اسلام مانند اقامه نماز بیان شده جایگزین ندارد، افزود: تکنیک‌های امر به معروف و نهی از منکر و روش‌های بیان امر به معروف و نهی از منکر برای اثر گذاری در این کتاب بیان شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *