امیدآفرینی در کنار نقد سازنده و مطالبه‌گری از مسئولان معنا دارد

امیدآفرینی در کنار نقد سازنده و مطالبه‌گری از مسئولان معنا دارد - بصیرت خوشاب- علی اکبر ملکی- شهرستان خوشاب - براتعلی محمدی رییس دادگستری خوشاب - حجت الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه خوشاب - مصطفی ذوالفقاری فرمانده سپاه خوشاب

امیدآفرینی در کنار نقد سازنده و مطالبه‌گری از مسئولان معنا دارد - بصیرت خوشاب- علی اکبر ملکی- شهرستان خوشاب - براتعلی محمدی رییس دادگستری خوشاب - حجت الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه خوشاب - مصطفی ذوالفقاری فرمانده سپاه خوشاب

بازدیدها: 126

امام جمعه خوشاب با تأکید بر جلوگیری از سیاه نمایی و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، گفت: امیدآفرینی به معنای رها کردن نقد سازنده و مطالبه‌گر نبودن خبرنگاران از مسئولان نیست، بلکه این موارد باید همراه هم باشند.

امیدآفرینی در کنار نقد سازنده و مطالبه‌گری از مسئولان معنا دارد - بصیرت خوشاب- علی اکبر ملکی- شهرستان خوشاب - براتعلی محمدی رییس دادگستری خوشاب - حجت الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه خوشاب - مصطفی ذوالفقاری فرمانده سپاه خوشاب

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از ایکنا از خراسان‌رضوی، براتعلی محمدی، رئیس دادگستری خوشاب، در جلسه پیشگیری از وقوع از جرم و بررسی فضای مجازی در خوشاب که شامگاه، ۲۲ فروردین‌ماه، در محل دادگستری این شهرستان، با حضور جمعی از مسئولان انتظامی و فرهنگی شهرستان خوشاب برگزار شد، با اشاره به اینکه معایب فضای مجازی در حال حاضر بیشتر از مزایای آن شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات قبل از وقوع جرم پیشگیری است.

محمدی با بیان اینکه هرگونه دروغ انگاری جرم است و بیان کردن برخی مطالب در شهرستان خوشاب باعث ایجاد توقع زیاد در مردم می‌شود، بیان کرد: برخی احکام اجرا شده در شهرستان خوشاب مانند اجرای احکام دادگاه‌ها و یا اجرای شلاق برای پیشگیری از جرم از طریق رسانه‌های شهرستان بیان شود.

در همین رابطه حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی، امام‌ جمعه خوشاب تصریح کرد: انسانی که هدف ‌و رسالتی ندارد و بدون انگیزه است، مانند علف هرزی است که هیچ نفعی ندارد.

خبرنگاران مشکلات جامعه را ریشه‌یابی کنند

وی با اشاره به شباهت‌های یک مبلغ و خبرنگار در راستای رسالتی که دارند، افزود: یکی از وظایف خبرنگاران امیدآفرینی در جامعه است و در کنار امیدآفرینی باید انتقاد سازنده مفید و مطالبه‌گری از مسئولان نیز وجود داشته باشد.

تیجانی با بیان اینکه خبرنگاران به جای پرداختن به برخی از اخبار روزمره و غیرمفید باید به دنبال ریشه‌یابی مشکلات جامعه باشند ‌و در شهرستان خوشاب پیگیری کنید، چرا علی‌رغم اینکه ابن شهرستان، قطب تولید پسته است و درآمد سرشاری از این بخش نصیب کشاورزان می‌شود، اما فقر وجود دارد، تصریح کرد: اگر خبرنگاران علم مطالبه‌گری را زمین بگذارند، مسئولان یک پایشان را از دست می‌دهند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه نقد سازنده و مطالبه‌گری شرایطی دارد، اضافه کرد: مطالبه‌گری و نقد باید در چارچوب انصاف، به حق بودن، واقع‌گرایانه و در اولویت مشکلات مردمی باشد.

در ادامه این جلسه مصطفی ذوالفقاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید طلبه حادثه حرم رضوی و تقدیر از اقدامات جهادی آنان، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سه خبرنگار شهرستان خوشاب و خبرنگار ایکنا در این شهرستان داشتن دغدغه مشکلات مردمی و پاکیزه عمل کردن است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران شهرستان خوشاب در نداشتن مکان مناسب و نداشتن تجهیزات، بیان کرد: ساز و کاری باید ارائه شود تا از خبرنگاران به نحو شایسته برای امید‌آفرینی در جامعه و قلم زدن در جهاد تبیین حمایت شود.

اثرگذاری مثبت با ساماندهی فضای مجازی

ذوالفقاری با اشاره به برخی از مشکلاتی که بعضا بعضی از کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی بدون مجوز شهرستان خوشاب و گروه‌هایی که به نام خوشاب از شهرهای بزرگ کشور در فضای مجازی در حال فعالیت هستند و مسئولان آنها پاسخگو نیستند، بیان کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب و یکی از اولویت‌های نظام برای جامعه سازی و تمدن سازی اثرگذاری مثبت و مناسب در فضای مجازی و ساماندهی آن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب بیان کرد: برای امیدآفرینی خبرنگاران در کنار نقد، نقاط قوت و ضعف باید با هم دیده شود و برای امیدآفرینی با تبیین دستاوردهای انقلاب نگاهی بومی نیز به شهرستان خوشاب داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین آمار دولتی که شهرستان خوشاب را به عنوان شهرستانی توسعه نیافته لحاظ کرده است، بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها، نظیر فرهنگ و در برخی دیگر از بخش‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها علی‌رغم گذشتن بیش از یک دهه از شهرستان شدن خوشاب، محرومیت‌ها و مشکلاتی وجود دارد و باید کانال ارتباطی خبرنگاران با مسئولان باز باشد تا بتوانند اخبار و تحلیل‌ها را در اسرع وقت و به صورت صحیح اطلاع‌رسانی کنند.

در این جلسه همچنین رضا حسین‌زاده، مسئول پلیس فتای خوشاب با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از وقوع جرم، گفت: متأسفانه در یک پرونده شاهد بودیم یک نفر جوان از طریق هک کردن از ۱۵ نفر در شهرستان خوشاب کلاه‌برداری کرده بود.

وی با هشدار به مردم برای جلوگیری از نصب نرم‌افزارهای مخرب که دسترسی به همه امکانات گوشی‌های تلفن همراه را توسط کاربران باز می‌کند، تصریح کرد: یکی از نرم‌افزارهایی که بسیاری از کاربران در دام کلاهبرداران می‌افتند، استفاده از نرم‌افزار شماره‌یاب و کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس پیامکی است که اطلاعات کاربران را هک می‌کنند.

حسین‌زاده با انتقاد از برخی از کاربرانی که از آنان کلاهبرداری شده و دنبال شکایت و پیشگیری از وقوع جرم نمی‌روند، گفت: برخی از کاربران زیر یک میلیون تومان از آنها کلاهبرداری می‌شود ولی به دلیل وقت گیر بودن و یا مسائل شخصی از شکایت صرف نظر می‌کنند و این عدم پیگیری راه را برای کلاهبرداری‌های بزرگتر توسط سارقین فضای مجازی باز کرده است.

در این جلسه همچنین اسماعیل خاتمی‌فر، شهردار سلطان‌آباد با انتقاد از عدم تعامل اکثر روابط عمومی‌های ادارات شهرستان خوشاب با خبرنگاران، ابراز کرد: اگر مطالبات بزرگ شهرستان در سطح کلان از طریق خبرنگاران پیگیری شود، خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد و بسیاری از مشکلات مردمی حل خواهد شد. علی اکبر ملکی انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *