پایانی بر اختلافات شورا و شهرداری سلطان آباد/ سرازیری بودجه ها به سمت عمران و آبادانی شهر

پایانی بر اختلافات شورا و شهرداری سلطان آباد/ سرازیری بودجه ها به سمت عمران و آبادی - شهرستان خوشاب - پایگاه خبری بصیرت خوشاب - سبزوار - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 168

خوشاب در سالی که گذشت 1:
پایانی بر اختلافات شورا و شهرداری سلطان آباد و سرازیری بودجه ها به سمت عمران و آبادانی شهر


علی اکبر ملکی/ سال 1401 در حالی در شهرستان خوشاب به پایان رسید که شورا و شهرداری سلطان آباد سال پر تنشی را پشت سر گذاشتند. سالی که با قبول استعفای دوم شهردار اختلافات درونی شورا کنار گذاشته شد و با اتخاذ تصمیم های درست و انتخاب شهردار جدید از بین خودشان به موفقیت های بزرگی در مرکز شهرستان خوشاب در کنار وحدت و همدلی و عمل به توصیه بزرگان دست یافتند.

استعفای شهردار

به گزارش بصیرت خوشاب با پذیرش استعفای دوم اسماعیل خاتمی فر، شهردار سلطان آباد در بهار 1401 و رفتن او به فرمانداری شهرستان خوشاب و انتصابش به عنوان بخشدار مشکان در اواخر سال گذشته پس از طی نزدیک به یک سال پر تنش و پر حاشیه اختلافات بین شورا و شهرداری سلطان آباد تقریبا به پایان رسید.

با انتخاب رضا سلطان آبادی، مسئول مالی با سابقه شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری سلطان آباد و تمام شدن حاشیه ها، شورای سلطان آباد در جلسه ای محمود حیدری از اعضای شورای اسلامی شهر را به عنوان شهردار جدید انتخاب و سید علی اصغر حسینی، معاون پرورشی سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان خوشاب به عنوان عضو جدید شورای سلطان آباد با رای مردمی جایگزین حیدری در شورای سلطان آباد شد.

با رفتن خاتمی فر از شهرداری سلطان آباد در حالی حیدری مسئولیت شهرداری سلطان آباد را بر عهده گرفت که یکی از منتقدین عملکرد شهردار قبلی بود اما راضی به رفتنش نبود.

پرداخت حقوق معوقه کارگران

حیدری به خوبی از مشکلات شهر و شهرستان خوشاب و پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری که هر روز مستقیم و غیر مستقیم با شکوه و گلایه درخواست هایشان را مطرح می کردند و انگیزه کافی برای کار کردن نداشتند و همچنین تکمیل نشدن بسیاری از پروژه های عمرانی شهر با بدهی چند میلیارد تومانی شهرداری سلطان آباد به پیمانکاران در کنار طلب های میلیاردی شهرداری از ادارات مختلفی که سالیان درازی بود طلبشان را به شهرداری نمی دادند، آگاه بود.

حیدری بعد از شهردار شدن در مرداد 1401 برای سامان دادن به شهرداری در قدم اول به سراغ قشر زحمت کش شهرداری یعنی کارگران و کارمندانش رفت. با پرداخت کردن حقوق معوقه شش ماهه آنها و به روز کردن پرداخت ها و تجلیل از آنها در کنار خانواده هایشان در مراسم های مختلف موجی از شادی را در دل آنها کاشت.کارگرانی که در این گرانی ها گاها تا چندین ماه به دلیل دریافت نکردن حقوق عقب افتاده خود با سیلی صورت خودشان را سرخ نگاه داشته بودند.

پرهیز از حاشیه ها

حیدری که به خوبی از اثرات منفی حاشیه ها در شورای شهر و ضربه خوردن شهر از وجود اختلافات بین شورا و شهرداری در گذشته آگاه بود با پرهیز از حاشیه ها و پرداختن به موضوعات اصلی کاری به همدلی و همفکری با اعضای شورای اسلامی شهر و رفع مشکلات شهری پرداخت.از طرفی دیگر ورود حسینی به شورای شهر را که مدتی به عنوان سرپرست اموزش و پرورش شهرستان خوشاب انتخاب و تجربه بالایی در کرسی های مختلف اداره اموزش و پرورش داشت نیز در کنترل حاشیه ها نمی توان بی تاثیر دانست.

بعد از گذشت 6 ماه از عملکرد شهردار جدید سلطان آباد در مرکز شهرستان خوشاب به سراغ شهردار جدید میرویم تا نگاهی کوتاه به عملکرد او بیاندازیم.

محمود حیدری در گفتگو با بصیرت خوشاب با اشاره به پذیرش مسئولیت شهرداری سلطان آباد از مرداد سال گذشته گفت: شش ماه از حقوق معوقه پرسنل شهرداری سلطان آباد در طی ماههای گذشته پرداخت شده و با پرداخت عیدی به موقع کارگران و پرسنل شهرداری حقوق‌ها همه به روز شدند.

اختصاص 100 درصدی بودجه مصوب شورا به عمران شهر

وی با اشاره به مصوبه 11 میلیارد تومانی بودجه توسط شورای سلطان آباد در سال گذشته برای شهرداری افزود: در حالی که مطابق قانون 40 درصد بودجه مصوب شورا برای بخش عمرانی شهری باید هزینه شود با توجه به درامدهای حاصله و پیگیری های انجام شده در در جذب بودجه و دریافت بخشی از بدهی های شهرداری از ادارات مختلف شهرستان در7 ماه گذشته بیش از 11 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و آبادانی مرکز شهرستان خوشاب هزینه شده است و در سال جاری نیز بودجه مصوب شورا با توجه به عملکرد شهرداری بیشتر از این مبلغ خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه های انجام شده و یا در حال انجام آسفالت معابر شهری، سنگ فرش خیابان ها و خاک ریزی و خاکبرداری اضافه کرد: برای ساخت المان های نوروزی از جمله المان های شهدا که حق زیادی بر گردن همه ما دارند 500 میلیون تومان هزینه شد.

شهردار سلطان آباد همچنین با اشاره به دریافت مجوز 115 تن قیر برای آسفالت معابر و پیگیری رفع مشکلات سجاد شهر در سلطان آباد ، اضافه کرد: بعد ازگذشت 22 سال از شهر شدن سلطان آباد در حالی که خیابان ها و معابراین شهرک آسفالت نشده است با پیگیری های انجام شده موفق شدیم از طریق بنیاد مسکن مجوز دریافت350 تن قیر را برای آسفالت معابر سجاد شهر به ارزش تقریبی چهار و نیم و میلیارد تومان را دریافت کنیم که به زودی اقدامات لازم برای حمل قیر و تکمیل پروژه ها انجام خواهد شد.

حمایت از چاپ آثار نویسندگان کتاب

کنار گذاشتن عوامل ایجاد تفرقه و دوری از تنش و حاشیه ها به خوبی در مدت کم شهردارشدن حیدری نشان داد که با وحدت و همدلی در کنار اعضای شورای اسلامی منتخب مردمی می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

در کنار ضعف ها و مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد اما نمی توان از کنار نقاط قوت و اقدامات زیر بنایی و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از آثار نویسنگان و شاعران سلطان آبادی در چاپ کتاب توسط شهرداری سلطان آباد گذشت.

در آخرین روزهای زمستان 1401 چاپ و رونمایی از کتاب«خوشه اول» که با حمایت شهرداری سلطان آباد انجام شد با تقدیر و تشکر ویژه امام جمعه شهرستان و فرماندار خوشاب همراه گردید که امید زیادی در دل نویسندگان جدید سلطان آبادی برای انتشار آثارشان در کشور ایجاد کرد.

در این جلسه محمود شم آبادی، فرماندار خوشاب بیان کرد: این آثار نیازمند معرفی توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان و نسل جدید انقلاب است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اقدام خوب و ارزشمند شهرداری سلطان آباد شاهد چاپ کتاب های ارزشمند دیگر و ادامه دار بودن حمایت های شهرداری و شورای شهر از آثار نویسندگان باشیم که شهردار سلطان آباد در این جلسه قول حمایت و چاپ تمام آثار نویسندگان سلطان آبادی به ویژه چاپ آثار زندگی نامه و خاطران شهدا را دادند.

نصب المان های شهدا و تقدیر امام جمعه

از اقدامات خوب دیگر شهرداری سلطان آباد درپایان سال گذشته می توان به زنده کردن یاد شهدای سلطان آباد با نصب المان های جدید در بولوار اصلی شهر و در ورودی سلطان آباد اشاره کرد که نماینده رهبر معظم انقلاب در شهرستان خوشاب از این اقدام شهرداری و شورای شهر تقدیر و تشکر کردند.

سال 1401 تمام شد و سال نو با نزول رحمت الهی آغاز شده است. سالی که آغازش همراه با بهار قرآن و رمضان آمیخته است و نوید سالی خوش و خرم را می دهد.

انجام کارهای بزرگ نیازمند وحدت و همدلی است

سالی که نیاز است مسئولان با کم رنگ کردن اختلافات کوچک و دوری از حاشیه ها برای اقدامات بزرگ گام های بزرگی را بردارند.

سالی که شهرستان خوشاب به وحدت و همدلی زیادی برای رفع آسیب های اجتماعی و حل مشکلات و جبران عقب افتادگی ها نیاز دارد و در کنار همه اقدامات خوب و موثری که از آنها نام برده شد و تا کنون انجام شده است نیاز است شهرداری و شورای سلطان آباد در کنار توجه به عمران و آبادانی شهر به اقدامات فرهنگی در مرکز شهرستان خوشاب توجه ویژه و حمایت های بیشتری داشته باشند.

اگر چه دو شهر مشکان و نوده انقلاب نیز در شهرستان خوشاب وجود دارند و گزارشی از اقدامات و بودجه های فرهنگی خودشان به درستی ارایه نداده اند و به چند عکس یادگاری گاها بسنده می کنند ولی تمام نگاه مسئولان به شهرداری سلطان آباد به عنوان مرکز این شهرستان دوخته شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *