پیش بینی برداشت 11 تن پیله ابریشم در شهرستان خوشاب

معمای مالکیت زمین‌های خوشاب! - بصیرت خوشاب - شهرستان خوشاب - علی اکبر ملکی - سبزوار - پایگاه خبری بصیرت خوشاب

بازدیدها: 66

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پیش بینی می شود تولید پیله‌تر در شهرستان خوشاب به بیش از ۱۱ تُن برسد که حاصل فعالیت ۳۰۰ نوغاندار این شهرستان است.

به گزارش بصیرت خوشاب ابراهیم رودسرابی، مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اظهار اینکه با توجه به سابقه پرورش کرم ابریشم در شهرستان خوشاب و پر سود بودن این حرفه و همچنین وجود درختان توت بومی و افزایش قیمت پیله ابریشم، شرایط مناسبی برای پرورش کرم در این شهرستان به ویژه در روستاهایی نظیر روستای علیک ایجاد کرده است، گفت: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵روز است و کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم و درآمد مناسبی کسب نمایند.

وی اضافه کرد: نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی از فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی و اقدامی برای اشتغالزایی و درامد پایدار روستاییان است و با توجه به پایان دوره پرورش کرم ابریشم و برداشت پیله ها، خرید پیله ابریشم از نوغانداران شهرستان توسط بخش خصوصی آغاز شده است.

رودسرابی اضافه کرد: در صورتی که کلیه نکات فنی و بهداشتی دوره پرورش یک جعبه تخم نوغان رعایت شود منجر به تولید ۴۲ تا ۴۵ کیلوگرم پیله‌تر می‌شود و با توجه به توزیع ۲۶۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان خوشاب پیش بینی می کنیم میزان تولید پیله‌تر در سال جاری به بیش از ۱۱ تُن برسد که این میزان تولید حاصل فعالیت ۳۰۰ نوغاندار روستاییان این شهرستان است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *