۲۰ درصد مدارس خوشاب فرسوده هستند

گزارشی درباره مشکلات تحصیل دانش آموزان در شهرستان خوشاب: از مدرسه 60 ساله فرسوده تا ترک تحصیل دانش آموزان - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - شهرستان خوشاب - basiratkhoshab.ir

بازدیدها: 132

مدیر آموزش و پرورش شهرستان: ۲۰ درصد مدارس خوشاب فرسوده هستند

محمدعلی صادقی شکیب، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوشاب در گفتگو با بصیرت خوشاب گفت: حدود ۲۰ درصد مدارس شهرستان خوشاب قدیمی و فرسوده هستند.

وی با بیان این که با افتتاح مدارس جدید مشکل خاصی از لحاظ کمبود فضای آموزشی نداریم، افزود: حدود ۲۰ درصد مدارس شهرستان خوشاب قدیمی و فرسوده هستند.

وی با اشاره به ساخت مدرسه برکت سردار شهید نورعلی شوشتری در مدت پنج سال تصریح کرد: زمین ۲ هزار متری این مدرسه توسط خیران اهدا شده است و ۶۵۰ متر در دو طبقه زیربنا دارد و با کمک بنیاد برکت ساخته شده است.

مدیر آموزش و پرورش خوشاب با اشاره به وجود برخی مدارس مختلط در شهرستان خوشاب در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول اضافه کرد: با ساخت این مدرسه در سلطان‌آباد، دانش آموزان مدرسه نرگس به این مدرسه منتقل می شوند و ویژه دانش آموزان متوسطه دوم خواهد بود.

صادقی شکیب همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما ‌درباره ادغام کلاس های برخی پایه های تحصیلی و نشستن دانش آموزان دوم ابتدایی با چهارم در یک کلاس با تدریس یک معلم گفت:  مطابق قانون با ثبت نام دانش آموزان در سامانه آموزش و پرورش در صورت رسیدن تعداد دانش آموزان در هر کلاس به ۲۶ نفر یک معلم اختصاص می یابد و در صورت افزایش تعداد دانش آموزان از ۳۶ نفر به بالا کلاس درس تقسیم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود یک یا دو دانش آموز در مقطع ابتدایی در برخی روستاها، مانند روستاهای دربند و بابالنگر، بیان کرد: برای هر کدام جداگانه یک معلم برای تدریس فرستاده شده است.

در برخی روستاها نیز با وجود حضور ۱۴ دانش آموز در کل مقاطع تحصیلی، برای تمام پایه های تحصیلی مطابق قانون یک معلم تخصیص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش خوشاب همچنین در پاسخ به کمبود معلم در شهرستان خوشاب گفت: درخواست ۴۸ معلم برای مقطع ابتدایی و ۶ معلم برای مقطع متوسطه داشتیم که در همین راستا، 34 معلم در مقطع ابتدایی و 5 معلم در مقطع متوسطه به جمع معلمان شهرستان‌ خوشاب اضافه شدند و از هفته آینده سر کلاس های درس حاضر خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *