نیمه کاره ماندن مسجد روستای نظرآباد خوشاب

نیمه کاره ماندن مسجد روستای نظرآباد خوشاب/ خیرین کمک کنند

نیمه کاره ماندن مسجد روستای نظرآباد خوشاب/ خیرین کمک کنند

بازدیدها: 12503

مهر گزارش می‌دهد؛

نیمه کاره ماندن مسجد روستای نظرآباد خوشاب/ خیرین کمک کنند

مسجد روستای نظرآباد خوشاب که به همت مردم در حال احداث است نیمه کاره مانده و برای تکمیل نیاز به همراهی خیران دارد.

دانلود فیلم ساخت مسجد

به گزارش بصیرت خوشاب همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به یکی از روستاهای محروم شهرستان خوشاب در منطقه مشکان در آخرین نقطه ارتباطی خراسان رضوی با خراسان شمالی سفر می‌کنیم.

روستایی که تا چند روز قبل هیچ مسجدی نداشت و به تازگی توسط خیرین صاحب یک مسجد ۴۰ متری شده است، این روستا چشم انتظار کمک خیرین برای تکمیل این مسجد است.

عقیل تاتار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای ساخت مسجد در این روستا پیگیری‌های زیادی صورت گرفته، بیان کرد: در سال ۹۶ مبلغ ۱۴ میلیون تومان توسط اداره اوقاف و امور خیریه برای ساخت مسجد در این روستا کمک شده که با آن بخشی از ساختمان اصلی بنا شده است.

دهیار روستای نظرآباد با اشاره به اینکه اکثر جوانان این روستا به دلیل نبود کار و درآمد مناسب به روستاهای مجاور و شهرهای بزرگ کوچ کرده‌اند و خیلی از مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: این روستا همچنین فاقد غسالخانه و مکانی برای دفن مردگان است، لذا قول‌هایی هم در زمینه واگذاری زمین ساخت آرامگاه در روستای نظرآباد داده شده است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

تلاش برای ساخت مسجد از سال ۸۱

رییس موقوفات حوزه علمیه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از سال ۸۱ از طریق مسئولان مختلف برای ساخت مسجدی در این روستا پیگیری‌های زیادی انجام شده و اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز قول‌هایی برای ساخت داده‌اند، اظهار کرد: در ایام نوروز با کمک برخی از خیرین و کمک گروه‌های جهادی تلاش کردیم تا فاز اول مسجد در این روستای محروم برای بهره‌مندی مردم از فیوضات ماه ضیافت الهی ساخته شود.

حجت‌السلام محمدرضا خانی با اشاره به محرومیت و نبود روحانی در بسیاری از روستاهای شهرستان خوشاب، افزود: روستای نظرآباد شهرستان خوشاب، از معدود روستاهای کشور است که در آن مسجد و قبرستانی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از آهن مورد نیاز ساخت مسجد توسط خیرین شهرستان خوشاب خریداری شده و یکی دیگر از خیران اهل صفی‌آباد ساکن در تهران برای ساخت این مسجد در ایام نوروز کمک زیادی کرده‌اند، گفت: نیازمند کمک خیرین برای تکمیل این مسجد و ساخت غسال‌خانه و مکانی برای دفن اموات هستیم. نیازمند کمک خیرین برای تکمیل این مسجد و ساخت غسال‌خانه و مکانی برای دفن اموات هستیم

حجت‌الاسلام خانی بیان کرد: این روستا به دلیل مشکلات فرهنگی از گذشته فاقد قبرستان بوده و اهالی روستا اموات خود را در روستای دهنه شیرین از روستاهای مجاور خودش دفن می‌کنند.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی خوشاب در گفت وگو با خبرنگار مهر با تشکر از خیران و کمک گروه جهادی شهید رجبعلی عزتی در سلطان‌آباد، بیان کرد: در فاز اول ساخت این مسجد که ۴۰ متر زیربنا دارد و صفر تا صد آن توسط خیران انجام شده هم‌زمان با فرا رسیدن ماه رمضان این مسجد با نام سیدالشهدا افتتاح شد، لذا قرار است در ماه رمضان برنامه‌هایی با حضور اهالی ساکن روستای نظرآباد در این مسجد تازه افتتاح شده با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

حجت‌الاسلام هادی سلطانی‌نیا با بیان اینکه برای ادامه توسعه ساخت مسجد ستون‌ها و آهن این مسجد به متراژ ۱۶۰ متر مربع که توسط یکی از خیران اهل خوشاب تهیه شده، افزود: برای ساخت و تکمیل نهایی مسجد در فازهای بعدی نیازمند کمک خیران هستیم.

وی افزود: همچنین پیگیر وصل انشعاب آب و برق این مسجد با کمک مسئولان مربوطه هستیم.

کمک خیر صفی‌آبادی برای ساخت مسجد

احمد گرایلی یکی دیگر از خیران ساخت مسجد نظرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در گذشته توفیق اعزام زائران به کربلا و عتبات و عالیات را داشتم، ولی با بسته شدن راه زیارت و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر به لطف خدا و اعتمادی که خیرین به ما داشتند توفیق ساخت مسجد در شهرستان خوشاب برای سومین بار بعد از خراسان شمالی نصیبم شد.

وی با بیان اینکه در گذشته در روستای حسن‌آباد گراته با ۱۵۰ متر شبستان و ۲۰۰ متر حیاط مسجد ساخته‌ایم، افزود: مسجد دوم را در حاشیه صفی‌آباد در شهرک مهر تکمیل کردیم و هم‌اکنون توفیق ساخت مسجد سوم در روستای نظرآباد شهرستان خوشاب که تا به امروز فاقد مسجد بوده نصیبم شده است.

انصراف از ساخت کامل مسجد

گرایلی با اظهار اینکه در ابتدا قصد داشتیم تمام ۱۶۰ متر زیر بنای مسجد را تکمیل کنیم ولی از تصمیم خود منصرف شدم، ادامه داد: با مشورت دوستان و پولی که از طریق خیرین جمع‌آوری شده بود به این نتیجه رسیدیم که تکمیل یک مسجد ۴۰ متری با امکانات اولیه بهتر از ساخت یک مسجد ۱۶۰ متری با امکانات کم که ساخت آن شاید سال‌ها زمان ببرد، است.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان با کمک دوستداران اهل بیت (ع) و خیران برای ساخت و تکمیل فاز اول مسجد روستای نظرآباد با زیر بنای ۴۰ متر مربع هزینه شده است.

با افتتاح اولین مسجد در این روستای کوچک و محروم اگرچه هنوز بوی نم سیمان و گچ از در و دیوار و اطراف مسجد به خوبی حس می‌شود، ولی طنین‌انداز شدن بانگ الله اکبر سکوت شبانه روستای نظرآباد را برای اولین بار می‌شکند، ساخت مسجد هنوز تکمیل نشده و ۱۲۰ متر دیگر از زیر بنای آن مانده و برخی از اهالی ساکن روستا تقاضای کمک برای ساخت از سمت خیرین دارند، همچنین این مسجد در مسیر راه زائران امام رضا (ع) که قبل از شیوع کرونا هر ساله پیاده رهسپار مشهد مقدس بوده‌اند، قرار دارد، لذا توسعه و تکمیل این مسجد مامنی برای آسایش و اقامه نماز برای زائران هم خواهد بود و دل‌های مؤمنان را به خدا در این سکوت بیابان نزدیکتر می‌کند، بنابراین امیدواریم هر چه زودتر مسئولان مربوطه به وعده‌های خود برای تکمیل و توسعه این مسجد عمل کنند. کد خبر 5193334

علی اکبر ملکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *