ساخت مسجد و اختصاص زمین برای احداث آرامگاه روستای نظرآباد در خوشاب

ساخت مسجد و اختصاص زمین برای احداث آرامگاه روستای نظرآباد در خوشاب

ساخت مسجد و اختصاص زمین برای احداث آرامگاه روستای نظرآباد در خوشاب

بازدیدها: 1175

درپی انتشار گزارش خراسان و با همت خیران انجام شد ساخت مسجد و اختصاص زمین برای احداث آرامگاه روستای نظرآباد در خوشاب

علی اکبر ملکی/ 28 بهمن  سال گذشته در گزارشی با تیتر حکایت روستای محرومی که آرامستان هم ندارد!  به موضوع  محروم بودن روستای  نظر آباد شهرستان خوشاب  از داشتن  آرامستان و مسجد پرداختیم  ، پس از انتشار این گزارش، خیران به صورت جهادی وارد میدان شدند و با کمک تعدادی  از مسئولان شهرستان خوشاب در مدت حدود دو ماه فاز اول مسجد این روستا ساخته شد و عضو شورای اسلامی روستای نظر آباد از موافقت و پیگیری مسئولان برای احداث آرامستان  در این روستا خبر داد.

به گزارش  خراسان رضوی ، یکی از شیرین ترین لحظات  کاری یک خبرنگار و مجموعه رسانه ای  زمانی است که گزارشی از مشکلات مردم  منتشر و این مشکلات با پیگیری و کمک مسئولان و خیران حل می شود. در آستانه ماه مبارک رمضان، پای به روستایی در شهرستان خوشاب می گذاریم که اواخر بهمن 99 خراسان رضوی در گزارشی با تیتر« حکایت روستای محرومی که آرامستان هم ندارد! » به مشکلات نبود مسجد و آرامستان  در آن پرداخته بود و  پیگیری 20 ساله یک روحانی برای ساخت مسجد به نتیجه نرسیده بود.

دهیار روستای نظر آباد در گزارش قبلی بیان کرده بود: بیشتر جوانان این روستا به دلیل نداشتن کار و درآمد مناسب به روستاهای مجاور و شهرهای بزرگ کوچ کرده اند و بقیه مردم روستا نیز از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و  بیشتر آن ها تحت پوشش کمیته امداد هستند و حجت‌الاسلام محمد خانی، رئیس موقوفات حوزه‌ علمیه خراسان رضوی، درباره ساخت مسجدی با زیر بنای 160 متر مربع در این روستای محروم  خراسان رضوی، سخن گفته بود و  این که روستای محروم شهرستان خوشاب مسجد و آرامستانی  ندارد و از سال 81 از طریق مسئولان مختلف تلاش کرده ، مسجدی در این روستا ساخته شود که تاکنون نتیجه کامل نداده است

 خیران پای کار ساخت مسجد

بعد از انتشار گزارش خراسان رضوی ،تعدادی از خیران به صورت جهادی وارد میدان شدند و با کمک برخی از مسئولان شهرستان خوشاب در مدت حدود دو ماه فاز اول مسجد این روستا توسط خیران و گروه های جهادی در این روستای محروم که در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد ساخته شد و در ادامه عضو شورای اسلامی روستای نظر آباد از موافقت و پیگیری مسئولان برای احداث آرامستان  در این روستا سخن گفت.

حجت الاسلام هادی سلطانی کیا، مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی خوشاب در گفت وگو با خراسان رضوی با اظهار این که در فاز اول ساخت این مسجد که صفر تا صد آن توسط خیران انجام شده 40 متر زیر بنا ساخته شد،خاطر نشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان برای بهره مندی اهالی این روستا از برکات ماه ضیافت الهی و برنامه‌های مسجد محور با حضور اهالی ساکن روستای نظرآباد اولین مسجد این روستا با نام سیدالشهدا(ع) افتتاح شد.وی با بیان این که برای ادامه توسعه ساخت مسجد ستون‌ها و آهن این مسجد به متراژ 160 متر مربع که توسط یکی از خیران خوشابی تهیه شده کار گذاشته شد ولی برای ساخت و تکمیل نهایی مسجد در فازهای بعدی نیازمند کمک خیرا ن هستیم.

سلطانی کیا با اشاره به این که  هم اکنون پیگیر وصل انشعاب برق و آب این مسجد با کمک مسئولان مربوط هستیم، گفت: برای ساخت این مسجد از کمک گروه جهادی شهید رجبعلی عزتی  در سلطان آباد نیز استفاده شده  است که از حضور و کمک آنان و همچنین خیران محترمی که از تهران و نقاط دیگر این کشور اسلامی برای ساخت این مسجد  یاری رساندند تقدیر و تشکر می کنم.

ساخت سومین مسجد خیر تهرانی در نظرآباد

احمد گرایلی از خیران ساخت مسجد نظرآباد در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که متولد صفی آباد و ساکن تهران است،اظهار کرد: در گذشته توفیق اعزام زائران عتبات عالیات را داشتم ولی با بسته شدن راه زیارت به دلیل شیوع کرونا هم اکنون به لطف خدا این توفیق نصیبمان شد که با کمک خیران برای سومین  بار در کشور مسجد بسازیم. وی با بیان این که در گذشته در روستای حسن آباد گراته با 150 متر شبستان و 200 متر حیاط مسجد ساختیم، افزود: مسجد دوم در حاشیه صفی آباد در شهرک مهر تکمیل شده است و مسجد سوم  که توفیق داشتیم بعد از انتشار گزارش خراسان در روستای نظرآباد شهرستان خوشاب  ساخته شد.

گرایلی ادامه داد: تاکنون حدود 100 میلیون تومان با کمک دوستداران اهل بیت (ع) و خیران برای ساخت و تکمیل فاز اول مسجد روستای نظر آباد با زیر بنای 40 متر مربع هزینه شده است .

اختصاص زمین برای آرامگاه

سالار پورصمیمی، عضو شورای روستای نظرآباد نیز در گفت وگو با خراسان رضوی با تشکر از خیران و افرادی که برای ساخت  مسجد کمک و اقدام کردند،اظهار کرد: با انتشار گزارش خراسان رضوی یک نفر از خیران در حدود یک ماه قبل برای آرامگاه روستا زمین در اختیارمان گذاشت که  به ظاهر جزو زمین های منابع طبیعی بوده است  ولی با کمک مسئولان تاکنون یک هکتار آن برای ساخت آرامگاه آزاد سازی شده است.

حکایت روستای محرومی که آرامستان هم ندارد!

روستای فاقد مسجد در خوشاب و تلاش ۲۰ ساله یک روحانی برای ساخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *