بازی با اذهان عمومی یا ادعای شفافیت؟/اگر مدرک مستندی دارید ارائه کنید.

فیلم اختصاصی از حوادث و رویدادهای شهرستان خوشاب در همسایگی سبزوار - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی

بازدیدها: 128

🔵نمی خواستم پاسخی بنویسم و وارد ادعاهایی شوم که جوابش به اندازه کافی در طول تاریخ وجود دارد. ولی جهت یادآوری برای نسل جوان امروزی می نویسم که برایشان مدعیانی جلو گنجینه ای پر از کتاب مظلومانه ننشینند تا به دوربین زل بزنند و ادعای روشنفکری و حمایت از مردم کنند و حتی یک برگ سند در فیلم نمایش ندهند و تا دلت بخواهد با ادعاهایشان مسولان را زیر رگبار تهمت و افترا ببندند و نظام و دین مسلمانان را زیر سوال ببرند.

🔵 ابوالفضل لعل بهادر، طنز نویس سابق سبزواری با انتشار فیلمی از خودش ادعای فروش قبرهای ۳۰۰ میلیون تومانی در بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع) سبزوار دارد و با نشانه گرفتن انگشت اتهامش به سمت سازمان‌اوقاف درخواست پاسخ می کند.

🔵مهدی اخوان ثالث که کتابش را لعل پشت سرش قرار داده نوشته است. قاصدک! هان، چه پیام آوردی؟ از کجا، وز که خبر آوردی؟ خوش خبر باشی، امّا، امّا گردِ بام و درِ من بی ثمر می گردی. انتظار خبری نیست مرا… قاصدک تجربه های همه تلخ،  با دلم می گوید: که دروغی تو، دروغ

🔵تاریخ ورق می زنم و در روزنامه خراسان سال ۹۵ گزارش “قیمت سرسام آور قبور” در بقاع متبرکه سبزوار را می خوانم. گزارشی که به تفصیل و کامل جوابیه فیلم منتشر شده ۷ سال بعد فردی است که مدعی است خبرنگار و در فیلم حتی یک مدرک برای اثبات ادعایش رو نکرده است. او حتی تاریخ را احتمالا نخوانده و با خودش ذوق زده شده و فکر می کند کشف جدیدی در سبزوار انجام داده است. گرنگفتم،این بگویم نیز در میان راه ایستاده ام، یا که در آخر،نمی دانم، لیک این دانم که بی تردید قصۀ تا اینجاش،اینجایی که من خواندم قصۀ بیهوده تر بیهودگی ها بود.

🔵برخی بزرگواران که ادعای خبرنگاری دارند و ادعای حمایت و دلسوزی برای مردم دارند به خودشان زحمت نداده اند با هزینه کردن ۳ تک تومانی زنگ بزنند به اداره اوقاف و جوابیه بگیرند و انرا در کنار فیلم بدون سندشان منتشر کنند و در حالی که با نشستن بر صندلی قدرت با غرور به انتشار فیلم در فضای مجازی پرداخته اند از سازمان اوقاف کشور طلب جوابیه کرده اند.

🔵به عنوان خبرنگار که تعهدی به مردم دارم برای نسل امروز و‌آیندگان می نویسم تا اگر فرد دیگری همچون لعل ادعایی بی سند کرد بتواند جوابی مستند در تاریخ ببیند.

🔵برای پیگیری ادعای فروش قبور چند صد میلیونی در سبزوار در ابتدا به سراغ مسولان بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع) می رویم. سید رضا حسینی، در گفتگو با #بصیرت_خوشاب با اظهار اینکه بقاع متبرکه، محل دلدادگی، ابراز عشق مؤمنین به خاندان مطهر اهل بیت پیامبر اکرم و ائمه ی هدی(ع) است، گفت: هیئت امنای این اماکن مقدسه، تمام خدمات فرهنگی و رفاهی زائرین را بدون هرگونه بودجه دولتی، صرفا با هدايا و نذورات خیرین گرامی تامین می کنند.

🔵وی افزود: زمین بقاع متبرکه، ماهیت وقفی داشته و قابلیت فروش حتی به عنوان قبر را ندارند.برابر قانون، بقاع متبرکه مسئولیتی در تامین محل دفن اموات مردم شهر ندارند ولی به منظور تکریم خیرین که در پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی رفاهی زائرین گرامی، در سقف مشخصی مشارکت می کنند،برابر مصوبه هیئت امنای محترم آستان مقدس، حق اولویت دفن در یکی از قسمت های بقعه متبرکه، تعلق می گیرد.

🔵در همین رابطه همچنین حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه #سبزوار در گفتگو با بصیرت خوشاب گفت: در سال گذشته در جوار امام زاده شعیب(ع)، تنها چهار نفر و در سال جاری تا مرداد ماه شش نفر دفن شده اند و هزینه های دریافت شده که صرف امور جاری، مراسم فرهنگی در مناسبت های مذهبی و ملی و امور عمرانی امامزاده می شود.

🔵وی با بیان اینکه هیچ ادعایی بدون سند و مدرک مورد پذیرش نیست، با درخواست از افرادی که مدعی هستند سندی دارند، گفت: اگر این افراد برای صحت ادعای خود مدارک و اسناد لازم را نه برای فروش قبر ۳۰۰ میلیون تومانی توسط اداره اوقاف سبزوار، بلکه برای فروش قبر ۵۰ میلیون تومانی قبر در جوار امامزاده شعیب(ع) در سال جاری دارند مستندات و اسنادش را برای بررسی به اداره اوقاف سبزوار و مسولان ارائه دهند‌.

🔵حجت الاسلام مهدوی خواه اضافه کرد: متاسفانه این اولین بار نیست که مطالب نادرست و کذبی به اداره اوقاف سبزوار نسبت داده می شود و پیش از این نیز با ادعایی کذایی و عدم بیان حقیقت در مورد یکی از موقوفات، وقف عام با نیت عزاداری امام حسین (ع) را وقف خاص جلوه دادند و با سوء استفاده از احساسات مردم، خواهان زیر پا گذاشتن قانون از سوی اداره اوقاف شدند.

🔵سخن آخر اینکه جناب لعل قبرستان گذر کردی ندیدی آزار نمیرسانند حسادت نمیکنند تهمت نمیزنند خیانت نمیکنند قضاوت نمیکنند بالاتر از همه اگرازپیششان بروید پشت سرت بدگویی نمیکنند

#بصیرت_خوشاب @khoshab1 Basiratkhoshab.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *