برخورد بدون تعارف قوه قضاییه با متخلفان

برخورد بدون تعارف قوه قضاییه با متخلفان - سبزوار - افزایش آمار طلاق - میر علم سیدی دادگستری سبزوار - بصیرت خوشاب - موسسه دیار آبادانی سبزوار

بازدیدها: 121

برخورد بدون تعارف قوه قضاییه با متخلفان

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به برخی تخلفات مؤسسه آبادانی در شهرک اندیشه سبزوار و ترفندها برای مخالفت مردم، بیان کرد: قوه قضاییه بدون تعارف با متخلفان برخورد می‌کند.

برخورد بدون تعارف قوه قضاییه با متخلفان - سبزوار - افزایش آمار طلاق - میر علم سیدی دادگستری سبزوار - بصیرت خوشاب - موسسه دیار آبادانی سبزوار

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، میر علم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه، ۳۱ خردادماه در سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: آمار زندانیان سبزوار ۶۶۳ نفر است که از این تعداد ۴۸ نفر بانوان هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری اظهار کرد: دادگستری سبزوار از نظر چارت سازمانی نیاز به ۵۵ قاضی و ۱۹۹ پرسنل دارد که در حال حاضر با ۲۸ قاضی و ۱۱۹ نفر در حال فعالیت هستیم.

کم‌کاری جامعه آموزشی کشور برای مقابله با بی بند و باری

وی با هشدار به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندانشان تصریح کرد: جامعه آموزشی و دانشگاهی ما در حوزه مقابله با بی‌بند و باری و کاهش طلاق کم‌کاری کرده‌اند و آمار طلاق در سبزوار طی یکسال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته و به ۱۳۷۸ مورد طلاق رسیده است.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به اینکه نیاز است جامعه دانشگاهی و حوزویان به این موضوعات ورود کنند، افزود: فیزیک زن آسیب‌زاست و اگر ترس برای مردان عیب است برای زنان نیکی است و راه درمان این درد بازگشت به قرآن و اجرای دستورات اسلامی در کنار مراقبت خانواده‌ها از فرزندانشان و رعایت عفت و حجاب است.

سیدی  با اشاره به اینکه برخی موضوع مؤسسه آبادانی سبزوار را جک و طنز می‌دانند اضافه کرد: ما هم قبول داریم این موضوع به جک و طنز شبیه است، چرا که مگر می‌شود مؤسسه‌ای به نام آبادانی از بزرگان طراز اول شهر در دهه ۸۰ تشکیل شود و در مقابل ساخت یک فرودگاه، مؤسسه‌ای که مدعی کار خیر است ساخت آن را بر عهده بگیرد و در مقابل ۹۱ هکتار زمین و اراضی فرودگاه که قرار بوده با شهرداری توافق کنند ۹۶ هکتار از اراضی سجادشهر سبزوار را بگیرد که ارزش ریالی وقت آن در زمان خودش حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است، در حالی‌که هزینه کاری که قرار بوده انجام دهد حدود یک میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از هیئت امنا و مؤسسین آبرومند از فعالیت‌های این مؤسسه کاملاً بی‌خبر هستند تصریح کرد: در کجای دنیا برای انجام یک پروژه یک میلیاردی ۱۰ میلیارد تومان می‌گیرند و به هیچ‌کسی هم پاسخ نمی‌دهند. اگر مؤسسه غیر دولتی است حضور افراد حقوقی شهرستان مانند نماینده مجلس و فرماندار چه معنایی دارد.

حکم دادگاه را نمی‌توانم اجرا کنم

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به برخی تخلفات دیگر مؤسسه آبادانی و ترفند آنها برای قرار دادن مردم مقابل نظام افزود: در شهرک اندیشه سبزوار ۱۸ هکتار از اراضی دولتی را به برخی اعضا واگذار و به مردم فروخته‌اند و حکم اجرای این دادگاه دستم است، اما نمی‌توانم اجرا کنم، چرا که آن را به مردم فروخته‌اند. زمین‌های سجادشهر را به ۱۵۰۰ نفر فروخته‌اند و مردم خواستار احقاق حق خودشان و حفظ حقوق بیت المال هستند.

وی با تأکید بر  حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در سبزوار و افشا کردن ترفند دیگر برخی اعضای مؤسسه آبادانی برای شخصی جلوه دادن پرونده مؤسسه و ادعای کذب جلوگیری از سرمایه‌گذاری بیان کرد: از ۱۲۰۰ هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی ۵۰ هکتار به مؤسسه آبادانی داده‌اند که اقداماتی انجام دهد، اما تاکنون انجام نداده است و جهاد کشاورزی خراسان رضوی جهاد سبزوار را مکلف کرده که برای حفظ حقوق بیت المال و خلع ید زمین‌ها اقدام کند.

۱۰ میلیارد تومان را چه کرده‌اید؟

رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اینکه ما حامی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در سبزوار هستیم گفت: مؤسسه آبادانی سبزوار توان اجرایی منطقه ویژه اقتصادی را ندارد و ما یک سؤال پرسیده‌ایم که تاکنون هیچ‌کسی جوابگو نبوده است؛ ۱۰ میلیارد تومان پول فروش اراضی سجادشهر را چه کرده‌اید.

سیدی با بیان اینکه برخی می‌گویند بیایید این پرونده را جمعش کنیم، اضافه کرد: اگر مشکلی در مؤسسه آبادانی سبزوار وجود ندارد، چرا واسطه می‌فرستید و چرا سفارش می‌کنید به نحوی پرونده جمع شود؟

وی با تأکید بر برخورد بدون تعارف قوه قضاییه با متخلفان گفت: به افرادی که در پرونده‌ای متهم هستند نمی‌شود برای ادامه راه آبادانی و سرمایه‌گذاری سبزوار اطمینان کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *