هزینه ۹ میلیارد ریالی خیران برای ساخت کتابخانه روستایی در خوشاب

بصیرت خوشاب nemz.ir قدیمی ترین کتابخانه سبزوار مرجع غنی تفسیر قرآن

بازدیدها: 103

هزینه ۹ میلیارد ریالی خیران برای ساخت کتابخانه روستایی در خوشاب

رئیس کتابخانه عمومی خوشاب، با اشاره به اقدام خیران برای ساخت و بهره‌برداری از نخستین کتابخانه روستایی در شهرستان خوشاب، گفت: این کتابخانه خیرساز، با توجه به قول‌هایی که داده شده است، در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

کتابخانه خیرساز

علی نصرآبادی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به ساخت کتابخانه‌ خیرساز در این شهرستان، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب خیرین این شهرستان توجه به فرهنگ بومی منطقه و تولیدات و صنایع‌دستی در کنار توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه خیرساز در روستای سیدآباد از توابع شهرستان خوشاب در حال ساخت است، بیان کرد: کلنگ ساخت این کتابخانه همزمان با هفته کتاب سال ۹۸ به زمین زده شده و با توجه به قرار داشتن در مراحل نهایی، کار خیران این کتابخانه در هفته کتاب سال جاری که از ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد، افتتاح می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی خوشاب اضافه کرد: این کتابخانه خیرساز، در زمینی به مساحت ۲۸۵ مترمربع و زیربنای ۱۵۰ مترمربع ساخته شده و ۱۲۰ مترمربع آن، مربوط به کارگاهای تولیدی آن است.

نصرآبادی با بیان اینکه یکی از اقدامات خیران برای ساخت این کتابخانه، استفاده از فروش صنایع‌دستی روستایی از طریق فضای مجازی و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدام خیرین برای خودکفایی این کتابخانه مشارکتی و تامین هزینه‌های آن، افزود: در کنار این کتابخانه کارگاه‌های آموزشی و بافندگی صنایع دستی روستایی به همراه فروش آنها تدارک دیده شده که از درآمد آن برای این کتابخانه هزینه می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوشاب با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به نام «گیتی»، اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب خیرین سرعت عمل در ساخت کتابخانه بوده است.

وی افزود: قبل از این ساخت کتابخانه روستای سیدآباد توسط خیرین، کتابخانه‌ روستاهای مشکان و رباط جز از توابع شهرستان خوشاب توسط دولت کلنگ‌زنی شده و با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی برای ساخت آنها هنوز در حد فوندانسیون قرار دارند و امیدواریم با به سرانجام رسیدن وعده‌های مسئولان دولتی و همچنین محقق شدن وعده‌های سفر استاندار خراسان رضوی و کمک خیرین ساخت این کتابخانه نیز در سال‌های آینده هر چه زودتر به اتمام برسند.انتهای پیام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *