قتل دهیار وظیفه شناس روستای روکی توسط سارقان کابل برق - علی اکبر ملکی - بصیرت خوشاب

قتل دهیار وظیفه شناس روستای روکی توسط سارقان کابل برق - علی اکبر ملکی - بصیرت خوشاب

بازدیدها: 1989

قتل دهیار وظیفه شناس توسط سارقان کابل برق

فرمانده انتظامی خوشاب: ماموران پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری متهمان هستند نویسنده : علی اکبر ملکی

به گزارش بصیرت خوشاب دهیار وظیفه شناس روستای روکی در خوشاب، دوشنبه شب پس از این که مطلع می شود، سارقان قصد سرقت کابل های برق پارک روستا را دارند، خود را به محل پارک روستا می رساند که متاسفانه سارقان با ضربات چاقو ،وی را به قتل می رسانند ویکی دیگراز اهالی روستا را زخمی می کنند. فرمانده انتظامی خوشاب از قتل دهیار جوان روستای روکی (در دهستان سلطان‌آباد از توابع شهرستان خوشاب) به دست سارقان  کابل‌های برق خبر داد.

سرهنگ آشیانی  گفت: دوشنبه شب سارقان تصمیم به سرقت کابل‌های برق پارک روستای روکی داشتند که دهیار و یکی  از اهالی روستا  متوجه  موضوع شدند و خود را به محل رساندند.فرمانده انتظامی خوشاب افزود: در درگیری که بین سارقان با دهیار رخ داد دهیار ۳۶ ساله با ضربات پیاپی چاقو به قتل رسید و فرد همراه وی نیز زخمی و راهی بیمارستان شد.

به گفته برخی از شاهدان محلی روستای روکی سارقان مسلح ۴ نفر بودند که سوار بر دو موتور تریل و هندا قصد سرقت کابل برق و ملزومات پارک روستای روکی را داشتند که دهیار و یکی دیگر از جوانان روستا که در حال خدمت سربازی است متوجه سرقت شدند و قصد جلوگیری از سرقت را داشتند که سارقان با  چاقو به آن‌ها حمله کردند.به گفته این شاهدان دهیار روستای روکی به علت اصابت چاقو کشته و جوان همراه او مجروح و روانه بیمارستان شد. فرمانده انتظامی خوشاب گفت: از اولین دقایق پس از وقوع این جنایت، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس به  دنبال شناسایی و دستگیری متهمان هستند.

تحسین ایثار و از خودگذشتگی

فرماندار خوشاب در گفت وگو با خراسان رضوی با تقدیر از احساس مسئولیت و تعهد کاری که دهیار روستای روکی داشت، اظهار کرد: این دهیار به محض اطلاع از ورود سارقان  برای سرقت به روستا بر حسب وظیفه و احساس مسئولیتی که داشت، برای جلوگیری از سرقت اموال بیت المال  ورود کرد و سارقان با ایجاد زمینه درگیری قبل از رسیدن اهالی روستا با چاقو او را مجروح کردند که در راه رسیدن به مرکز درمان بستر خوشاب فوت کرد.

امان ا… خدمت‌گزار افزود: ایثار و از خودگذشتگی این دهیار متعهد و فداکار در دفاع از اموال بیت المال بسیار قابل تحسین است. او از دهیاران پر کار، معتقد و پر تلاش بود و ما نیز بر حسب انجام وظیفه تمام تلاشمان را برای احقاق حقوق قانونی اوبه کار خواهیم گرفت. نیروهای انتظامی و دادگستری در حال بررسی جزئیات موضوع هستند و جزئیات حادثه و پیگیری احقاق حقوق این دهیار فداکار نیز به استانداری گزارش شده است.

متعهد به انجام درستی کار

در همین باره معلم این دهیار بسیجی و ولایی شهرستان خوشاب به خراسان رضوی گفت: هر قدر از تعهد و وظیفه شناسی او بگوییم کم گفته ایم.

رضا نامنی افزود: با او در زمان انتخابات شوراها نیز همکار بودم و انسان بسیار شریفی بود که تلاش زیادی برای انجام درستی کار و به مقصد رسیدن کارها داشت.

جمعی از اهالی روستای روکی و برخی از روستاهای دیگر که قبلا وسایل و اموالشان توسط این سارقان مسلح به سرقت رفته است یا هدف تهدید با سلاح قرار گرفته اند، با انتشار پیام هایی خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با سارقان خرد و کلان و دستگیری آنان از طریق نیروهای انتظامی شدند.

درهمین باره سیدعباس ساداتیان، مدیر برق شهرستان خوشاب با انتشار پیامی نوشت: در کمال ناباوری مطلع شدیم دهیار فداکار، با اخلاق، متعهد و زحمتکش روستای روکی در راه دفاع از امکانات و تجهیزات شبکه توزیع برق آسمانی شد. 

مرحوم ابراهیم روکی از دهیاران جهادی و انقلابی بخش مرکزی شهرستان خوشاب در نتیجه دفاع از بیت المال جانش را فدا کرد تا  خدمات بی شائبه و تلاش شبانه روزی  توزیع برق به مردم شریف شهرستان دچار وقفه نشود. نگهداری و حفاظت از شبکه توزیع برق وظیفه‌ای همگانی است و آن عزیز سفر کرده در این مسیر باقیات الصالحات و برگ زرینی از خود به یادگار گذاشت.این جانب ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم، جامعه دهیاران، دوستان گرامی اش و مردم شریف روستای روکی و خوشاب از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت الهی و برای خانواده داغدار و وابستگانش صبر و بردباری مسئلت دارم.

در همین باره بخشدار مرکزی خوشاب نیز با انتشار پیامی ضمن تسلیت درگذشت دهیار روستای روکی با قدر دانی از ایثار و جان گذشتگی او گفت:با تمکین به تقدیر و مشیت الهی، درگذشت نابهنگام ابراهیم روکی  از دهیاران انقلابی و جهادی بخش مرکزی شهرستان خوشاب را که در نتیجه دفاع از بیت‌المال اندوهی جانکاه به جا گذاشت، تسلیت عرض می کنم.

بی شک خدمات بی شائبه و تلاش شبانه روزی مرحوم ابراهیم روکی در مسیر خدمت و تلاش های بسیار در امر توسعه و آبادانی روستا به مردم شریف روستای روکی و بخش مرکزی، باقیات الصالحات و برگ زرینی در پرونده آن انسان بزرگوار است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *