نذر اکسیژن برای بیماران کرونایی

نذر اکسیژن برای بیماران کرونایی - سبزوار - بصیرت خوشاب

بازدیدها: 3116

توسط یک جوان مکانیک انجام شد

نذر اکسیژن برای بیماران کرونایی

نذر اکسیژن برای بیماران کرونایی
سبزوار – نذر اکسیژن برای بیماران کرونایی

ملکی- در حالی که به گفته مسئولان علوم پزشکی ۳۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی واسعی بستری شده اند و کپسول اکسیژن کیمیایی است که به دلیل کمبود امکانات نصیب خیلی از بیماران کرونایی در سبزوار نمی شود، به سراغ خیر جوانی می روم که با وجود زندگی در خانه و مغازه ای اجاره ای دلی به وسعت دریا دارد و پس اندازش را صرف اجاره ۵۰ کپسول اکسیژن در سبزوار کرده و با دادن خدمات رایگان به بیماران کرونایی در حال نجات جان انسان هایی است که زندگی شان وابسته به تنفس از این کپسول های اکسیژن است.

بهزاد ستایش راد، خیرسبزواری، در گفت و گو با خراسان رضوی با بیان این که ایده اولیه امانت دادن کپسول اکسیژن از اوایل شروع کرونا با مراجعه برخی از دوستان و بیماران برای بردن کپسول اکسیژن مغازه مکانیکی ام برای بیماران کرونایی شکل گرفت، اظهار کرد: در ابتدا متوجه نبودم این کپسول های اکسیژن که در جوشکاری از آن استفاده می‌کنیم همان کپسول های بیمارستانی است و جان بیماران کرونایی را نیز نجات می دهد.

وی افزود: در پیک پنجم کرونا با افزایش تقاضا و فرا رسیدن محرم 50 کپسول اکسیژن از نقاط مختلف اجاره کردم و رایگان برای نیاز بیماران در اختیار آنان قرار دادم.او می گوید: اجاره این کپسول ها کار دلی و بین من و خدای خودم است و دوست دارم به عزاداران امام حسین(ع) و شهدای کربلا من هم خدمتی کرده باشم.

ستایش راد افزود: تا کنون فقط برای اجاره کپسو ل های اکسیژن به غیر از شارژ آن ها حدود شش میلیون تومان پرداخت کرده ام و هیچ هزینه ای از بیماران و مردم دریافت نکرده ام.

وی با بیان این که دوست داشتم با شروع این کار خیر هیچ اسمی از من برده نشود و در روزهای اول کار تمام فعالیت های امانت دادن و بردن کپسول ها بر عهده شاگرد مغازه ام بود، افزود: با رفتن شاگردم به تهران در دهه محرم مجبور شدم برای  حفظ امانت مردم خودم کپسول های اکسیژن  را جابه جا کنم. در شب عاشورا یکی از کپسول ها را به روستای ایزی برای تحویل به یکی از بیماران کرونایی بردم.

از او سوال می کنم در ایام تعطیلات از کجا کپسول های اکسیژن را برای مردم پر می کنید، می گوید: شب عاشورا برای پر کردن 14 کپسول خالی اکسیژن با یک شرکت در جاده مشهد هماهنگ کردیم و از ساعت 21 با مراجعه به شرکت تا یک بامداد روز بعد پر کردن این کپسول های نجات بخش طول کشید.

وقتی از او درباره قیمت کپسول های ۴۰ کیلویی اکسیژن که رایگان در اختیار مردم  قرار می‌دهد و  خودش با پراید قدیمی اش در حال رساندن به در منازل بیماران کرونایی است، سوال می کنم، می گوید: قیمت هر کدام از کپسول ها بیش از پنج میلیون تومان است که بر اساس اعتمادی که دوستان داشته اند ۵۰ کپسول جمع آوری شده است که در اختیار بیماران کرونایی برای نجات جان انسان ها قرار می دهیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *