انتقاد رییس دادگستری خوشاب از سفر مسئولان استانی با خودروهای لوکس خارجی به شهرهای محروم

سید جعفر طیار صابری

رئیس دادگستری خوشاب

بازدیدها: 1125

رئیس دادگستری خوشاب درجلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکرمطرح کرد
انتقاد از سفر مسئولان استانی با خودروهای لوکس خارجی به شهرهای محروم

سید جعفر طیار صابری

سید جعفر طیار صابری در جلسه شورای فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوشاب با تشکر از امام جمعه خوشاب جهت تشکیل جلسه وتوجه به اسیب های اجتماعی و توجه به موضوع مهم بنیان خانواده و امر به معروف و نهی از منکر گفت: به دلیل حجم بالای پرونده به جز شورای تامین آن هم اگر در زمان مناسب باشد واقعا امکان حضور در جلسات دیگر را نداریم ؛ زیرا اصولا فرصتی برای ما قضات برای شرکت در این جلسات باقی نماینده است .

رییس دادگستری خوشاب با اظهار اینکه اگر قرار باشد روزی قضات دادگستر ی در یک جلسه ای حاضر باشند دو اتفاق حداقل در خوشاب افتاده است یا کار مردم را رها شده ودر جلسه شرکت کردیم و یا اینکه مسولان اجرایی به قدر ی تلاش کرده اند که قضات بیکار هستند. و د ر واقع دستگاه های اجرایی به قدر ی در پیشگیری از وقوع جرم تلاش نمایند و فعال باشند که مشکل و فساد ایجاد نشود.

وی با اشاره به دستورات دین مبین اسلام و سفارش به امر به معروف افزود: برخی از مدیران استانی سفرهایی به شهرستان محروم خوشاب دارند شهرستانی که گاهی روستاییان ما اب شرب ندارند و گاهی در خود شهرستان ما اب شرب نداریم شهرستانی که موضوع ترافیکی ان مشکلاتی دارد .

وی با تشکر از مسئولان که تلاش و کوشش دارند و وظیفه شان را انجام می دهند، افزود: ما هنوز از سالگرد رحلت حضرت امام رحمه الله علیه زیاد فاصله نگرفتیم حضرت امام می فرماید : روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد ان روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم .
وی اضافه کرد: ما امیدواریم ان شاا لله دولت اینده کسانی درمسند نوکری مردم قرار گیرند و ما باید حواسمان باشد ما مسولیم نوکری مردم را قبول کردیم این حکومت مال مردم است اینها خوی اشرافی گری نداشته باشند.

با خودرو چندین میلیاردی چگونه خرابی جاده های را متوجه می شوید؟

صابری با اشاره به اینکه مسولان حق ندارند از بیت المال ماشین چندین میلیاردی تولید خارجی خریداری و استفاده کنند، تصریح کرد: اگر ما سوار ماشین چندین میلیاردی شدیم و امدیم به یک شهرستان محروم چگونه متوجه خرابی جاده خواهیم شد ؟

وی افزود: ما حق نداریم چون صاحب منصب هستیم چون اختیارات دادند استفاده کنیم این اختیار را مردم به ما دادن برای مردم بکار ببریم نه اینکه هر امکاناتی را از بیت المال در اختیار بگیریم .

رئییس دادگستری خوشاب اضافه کرد: سابقا می دیدیم مسولان با سوزکی گراند ویتارا به شهرستان سفر می کردند حرفی نداشتیم می گفتیم در داخل مونتاژمی شود که همان را هم حرف داشتیم ولی توقع نبود در سفرهای بعدی شاهد ماشین های میلیاردی باشیم.

وی با بیان اینکه تعجب می کنم، مگر وضع مردم خوشاب و امکانات ان از سفرهای قبل ار تقاء ملموس پیدا کرده که امکانات مسوول افزایش پیدا کند، گفت: تعجب می کنم از مسوولی که هر روز شاهد ریختن خون جوانان این مملکت در راه امنیت است چطور به خودش اجازه می دهد و به این سمت و به این راه می روند .باید بهترین امکانات به حافظان امنیت داده شود.

صابری با بیان اینکه دورتر نرویم در حادثه تصادفی که همین اخیرا در شش کیلومتر ی جاده سلطان اباد اتفاق افتاد و دو شهردار دلسور شهرستان در صحنه بودند و اشک داخل چشمان این دو شهردار می دیدیم گفت: نمی گویم بخاطر مجروحی که داخل وسیله گیر نموده بود ؛ بلکه بخاطر نداشتن تجهیزات برای خارج کردن مجروح از ماشین بود.

خدا نبخشد

خدا نبخشد کسی را که در این کشور خوی اشرافی گری را گسترش داد و فراموش کرد شهرهای محروم را هنوز خیلی از امکانات را ندارد

وی اضافه کرد: ما نوکران مردم هر وقت دیدیم مردم سیر هستند مردم امکانات دارند و همه جا عالی است به فکر تغییر دکوراسیون اتاق خود باشیم دکوراسیون اتاق ها به چه قیمتی انجام می شود به چه قیمتی تعویض می شود از جیب خودمان انجام می شود ایراد نداردفاکتور را مسول بیارد از جبیش است.

شهید رجایی ساده زیست بود شهید حاج قاسم ساده زیست بود

ماشین و صندلی به مسول اعتبار نمی دهد باید مسول به صندلی اعتبار بدهد و این را ما در عمل دیدیم مسولانی که ساده ریست بودند در کشور مردم استقبال کردند نمونه اش شهید حاج قاسم بود.

صابری تصریح کرد: پیشنهادم این است که شورای فرهنگ عمومی در بحث ساده زیستی امام جمعه محترم ورود پیدا کند مسولی که رعایت نمی کند تذکر داده شود اجازه ندیم دکوراسیون اتاقها بدون نیاز تغییر پیدا کند .

تقویت بنیان خانواده و الگو گیری از مشکان برای تعیین مهریه

رییس دادگستری خوشاب با اظهار اینکه تقویت بنیان خانواده موضوع مهمی است افزود: اموزه های دینی ما به ساده زیستی به عنوان یک عامل مهم و نقش ان در بنیان خانواده اشاره دارد و ما در دادگستری و بر اسا س تجربه هم عرض می کنم اگر خانواده ها از اشرافی گری دور ی کنند بنیان خانواده محکم می شود

وی افزود: اگر توانستیم فرهنگ ساده زیستن را در جامعه رواج بدهیم واگر ازدواج و شروع زندگی را ساده گرفتیم و در این مسیر تلاش کردیم موفق می شویم.

صابری با اظهار اینکه مهریه بالا یکی از مواردی است که به تجربه قضایی هم ثابت شده کمکی به تحکیم روابط خانوادگی نمی کند گفت: ما در همین شهرستان خوشاب شهر مشکان را داریم که فرهنگ زیبایی درباره مهریه دارد.

وی افزود: مهریه در این شهر بسیار متعارف و مناسب است که از نظر ریالی حدود 5 سکه تمام بهار ازادی و لازم است هم مرتب از مردم این شهرستان تقدیر شود و هم لازم است برای حفظ این فرهنگ تلاش شود و هم این شهر به شهرستان معرفی شود به استان و به کشور معرفی شود و الگو قرار گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *