عدم استقرار برخی ادارات دولتی در خوشاب

فرماندار خوشاب امان الله خدمتگزار

فرماندار خوشاب امان الله خدمتگزار

بازدیدها: 1363

فرماندار خوشاب:

عدم استقرار برخی ادارات دولتی در خوشاب/ نیاز به زمین اهدائی مردم

عدم استقرار برخی ادارات دولتی در خوشاب/ نیاز به زمین اهدائی مردم

فرماندار خوشاب گفت: برخی از ادارات دولتی در این شهرستان مستقر نشده است و مردم باید با اهدای زمین کمک کنند تا این ادارات در قدم اول نمایندگی خودشان را مستقر کنند.

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از خبرگزاری مهر، بعد از ظهر پنج‌شنبه، امان‌الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان خوشاب، در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای این شهرستان در روستای کاشک با بیان اینکه کل بودجه یک ساله شهرستان خوشاب ۱۵ میلیارد تومان است و با اشاره به مطالبات به حق مردم اظهار کرد: خواسته‌ها و توقعات مردم باید بر اساس وضعیت کشور باشد و یکی از اقدامات دولت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به روستاهاست.

وی با اشاره به مشکلات عدم استقرار برخی از ادارات دولتی در این شهرستان افزود: به دلیل مشکلات موجود در کشور و عدم امکان استخدام نیرو در ادارات دولتی، مردم باید با اهدای زمین کمک کنند تا این ادارات در قدم اول نمایندگی خودشان را مستقر کنند و به مرور زمان تشکیلات کامل اداری مستقر شود.

خدمتگزار در رابطه با مشکلات زمین هایی که مربوط به بنیاد مستضعفان است و برخی از مردم معترض هستند، بیان کرد: با توجه به جلساتی که در استانداری خراسان رضوی با حضور مسئولان مربوطه داشتیم، مشکلات زمین‌های پلاک‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ در سلطان آباد به زودی حل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوشاب با اشاره به عدم استقرار بانک ملی در خوشاب و پیگیری مردم این شهرستان بیان کرد: بنا به گفته مسئولان استانی این بانک سرمایه اولیه حضور بانک در خوشاب را ۳۰ میلیارد تومان بیان کرده اند و در صورت تامین این مبلغ توسط مردم شهرستان و یا سرمایه گذاران شعبه بانک ملی در سلطان آباد مستقر خواهد شد.

خدمتگزار با تأکید بر این که شرایط ۱۸ طرح با مبلغ یکصد و شصت و پنج میلیارد تومان در شهرستان خوشاب فراهم شده، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای تأمین سرمایه اولیه برای سرمایه‌گذاری گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در شهرستان خوشاب، انتزاع روستای نوده انقلاب از بخش مرکزی و تشکیل بخش جدید به مرکزیت این روستا است و به زودی تا قبل از انتخابات مجلس، بخشدار آن معرفی خواهد شد.

خدمتگزار در پاسخ به اعتراض برخی از اهالی روستاهای کاشک، برقبان و عنبرستان، بیان کرد: اجازه بدهید بخشدار نوده انقلاب مستقر شود به مرور به مشکلات مردم در این حوزه رسیدگی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوشاب در پاسخ به سؤال دیگری با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات طرح هادی در این شهرستان همانند دیگر نقاط کشور، ۱۰ ساله بودن بررسی مجدد طرح‌های هادی است و باید در این زمینه دهیاران و اعضای شورای روستا اقدامات لازم را انجام می‌دادند، تصریح کرد: می‌توان با پیگیری‌های لازم این تغییرات را به ۵ سال کاهش داد.

خدمتگزار با تأکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال در منطقه نباید به منابع شهرستان اکتفا شود و باید از منابع ملی و استانی نیز استفاده کرد، افزود: برای ایجاد مراکز بهداشت در روستاها نیاز به جمعیت ۸۰۰ نفری است که با رئیس شبکه بهداشت شهرستان این موضوع و مشکلات حضور پزشکان در روستاها را بررسی خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی‌هایی که در دوره‌های گذشته بوده برطرف شود، اظهار کرد: برای ساخت باند دوم جاده سبزوار به سلطان‌آباد، به طول حدود ۱۲ کیلومتر، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص و اعلام شده ولی به دلیل معارضینی که برخی از زمین‌های این مسیر دارد با مشکلاتی مواجه شده است که از طریق استانداری پیگیر حل آن هستیم و در زمینه دریافت قیر نیز پیگیر هستیم تا این سهمیه دریافت شود.

وی یکی از مشکلات روستائیان در کمبود آرد سهمیه‌ای و کمبود آب شرب را به حساب نیامدن جمعیت سیار این روستاها و ساکن بودن بسیاری از آن‌ها در شهرستان‌های مجاور و عدم احتساب در آمار رسمی روستاها بیان کرده و گفت: بسیاری از این افراد در مدت کمی که در روستا ساکن هستند از سهمیه افراد حاضر در روستا استفاده می‌کنند و معترض هستند در حالی که حق اعتراض ندارند چرا که ساکن منطقه نبوده و از آمار رسمی این منطقه خارج هستند و سهمیه‌ای به آنان تعلق نگرفته است.

نماینده مردم خوشاب در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت گازرسانی به روستاهایی که در دو طرف جاده، خانه ساخته‌اند و در طرح هادی قرار نگرفته‌اند، گفت: یکی از راه حل‌های رفع این مشکل، رعایت مسائل ایمنی و فنی جاده‌ای است که باید مسئولان مربوطه در روستاها تعهد بدهند که مسائل ایمنی را مانند ایجاد زیرگذر برای عبور مردم  رعایت می‌کنند و از طریق طرح هادی به مرور مشکلات بررسی و حل شود.

وی خطاب به فرماندار خوشاب با تأکید بر اینکه روستاهایی که نقشه طرح هادی دارند و در داخل نقشه قرار گرفته است و مشکل دارند، همان نقشه را با گرفتن تعهد از دهیاران و شوراها تأیید کنید تا مردم از نعمت گاز برخوردار شوند، افزود: به مرور در فرصت مناسب می توانند مسئولان کارهای قانونی را پیگیری کنند و مشابه این کار را ما در شهرستان‌های دیگر انجام دادیم و مشکل مردم حل شد. /آبان 98 کد خبر 4760159

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *