دولت روستاها را در امدادرسانی فراموش نکند

دولت روستاها را در امدادرسانی به سیل زدگان گلستان را فراموش نکند

بازدیدها: 2041

دولت روستاها را در امدادرسانی فراموش نکند

در ادامه گزارش از کمک‌های مردمی و همراه شدن با جهادگران در استان گلستان به روستاهایی می‌رسیم که غیر از جهادگران و بسیج هیچ مسئول دولتی و یا هلال احمر و سایر نهادها برای امدادرسانی قدمی برنداشته‌اند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در ادامه گزارش فعالیت‌ گروه‌های جهادی در شهر آق قلا، به خانه‌هایی می‌رویم که گروه‌های جهادی خراسان رضوی با فروکش کردن آب در حال لجن‎کشی و در حال خارج کردن گل و لای هستند.

دولت روستاها را در امداد رسانی فراموش نکند


جواد سلطان‌آبادی از جهادگران اعزامی شهرستان خوشاب که همراه با سپاه امام رضا(ع) به این مناطق اعزام شده در رابطه با فعالیت‌های انجام شده در این مناطق و اوضاع منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از وظایف ما در این منطقه توزیع سبد غذایی بین مردم از طریق کمک‌های مردمی است که برایمان ارسال می‌شود و درب منازل با کمک اهالی منطقه تقسیم می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از زیباترین صحنه‌ها اقامه نمازهای یومیه در کنار برادران اهل سنت در این مناطق است، افزود: در مناطقی که روشنایی وجود داشته باشد، شب‌ها تا ساعت ۱۰ شب در حال کمک به مردم هستیم، در غیر این صورت، بعدازظهر ساعت ۱۸ فعالیت‌ها تعطیل می‌شود و به استراحت‌گاه می‌رویم.
این جهادگر خراسان رضوی با بیان اینکه در حدود ۷۰ درصد مردم در مناطق روستایی که در حال فعالیت هستیم از جمله روستای هاشم‌آباد به خانه خودشان برگشته‌اند و نیاز به لباس و پوشاک ندارند، بیان کرد: تاکنون میزان خسارت‌ها به ساختمان‌ها و منازل برآورد و اعلام نشده و باید افرادی از بنیاد مسکن، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و یا دیگر نهادهای دولتی که وظیفه خدمت‌رسانی در این بخش را دارند، این موضوع را پیگیری کنند.

دولت روستاها را در امداد رسانی فراموش نکند


وی با تاکید بر اینکه تاکنون در مناطق روستایی نظیر اقسین تپه که در حال فعالیت هستیم هیچ کس از دولت‌ در آن وارد نشده و جهادگران در حال خدمت‌رسانی هستند، اما در شهر آق‌قلا آمار برداری آغاز شده است. روز گذشته یکی از پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) که در حال سرکشی به مددجویان و ثبت وضعیت آنان بود، گفت: خدمت‌رسانی بسیج به دستور سرداران سپاه تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند، انجام خواهد شد.
سلطان‌آبادی با تأکید بر اینکه برخی از ساکنان روستاهای اطراف هاشم‌آباد به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر، موقتاً در این منطقه ساکن شده‌اند، گفت: راه ارتباطی سه روستا قطع شده بود که در روز ۲۳ فروردین‌ماه با تلاش جهادگران و هماهنگی با مشهد، تجهزات مربوطه خریداری شد و با لوله گذاری پل‌ها، راه ارتباطی سه روستا از جمله اقسین تپه برقرار شده و کامیون کمک‌های مردمی به این مناطق وارد شد.

دولت روستاها را در امداد رسانی فراموش نکند


وی با اشاره به درخواست مردم از دولت‌مردان برای سرکشی و بررسی نیازهایشان اضافه کرد: بخشی از فعالیت‌ها از عهده جهادگران خارج است و باید مسئولان دولتی با حضور در این مناطق روستایی به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

این جهادگر خراسان رضوی اضافه کرد: با اتمام آمار‌‌برداری احتمالاً ساخت و ساز واحدهای مسکونی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و مجدد به این منطقه برمی‌گردیم.

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

انتهای پیام

صرف ناهار وحدت و جشن آغاز مدارس در مناطق سیل‌زدهکمک ۱۳۵ میلیون ریالی مردم شهرستان خوشاب به مناطق سیل‌زده کشورامدادرسانی جهادگران خوشابی به روایت تصویر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *