افزایش بی رویه دستمزد تراکتورها درخوشاب و پاسخ جهاد کشاورزی

زخم کهنه کمبود سوخت تراکتور

شهرستان خوشاب nemz.ir

بازدیدها: 264

پیگیری گلایه کشاورزان یک شهرستان

افزایش بی رویه دستمزد تراکتورها درخوشاب و پاسخ جهاد کشاورزی

علــی اکبر ملکــی- در حالــی که گرانی افســار گســیخته برخــی از نهــاده های کشــاورزی کمر کشــاورزان را خم کردهاســت، افزایش خودســرانه و بــی رویــه دســتمزد تراکتورها در برخــی از مناطــق شهرســتان خوشــاب باعــث اعتــراض کشــاورزان شــده اســت.

عروجی یکــی از کشــاورزان ســلطان آبادی با بیان این که دســتمزد هر ســاعت کاشــت گندم و کار با تراکتور در ســلطان آباد، مرکز شهرســتان خوشــاب به 100 هــزار تومــان در ساعت رسیده اســت، به خراسان رضوی اظهار کرد: هیــچ نظارتی وجود نــدارد و هر کســی هــر قیمتــی دوســت دارد میگیرد.

ســلطان آبادی یکــی از تراکتــورداران مرکز شهرستان خوشاب درباره افزایش دستمزد تراکتورها با اشاره به این که یکی از مشکلات ما کمبود ســوخت تراکتورهاست و قبال آزاد می‌خریدیم، به خراســان رضــوی گفت: هم اکنون سوخت آزاد وجود ندارد که خریداری شود و خودش عامل افزایش قیمت دستمزد تراکتورهاســت.

وی افــزود: بالا بــودن عمر تراکتورها و تحمیل هزینه تعمیرات، افزایش قیمت روغن ماشین آلات کشاورزی، گرانی لوازم و تجهیزات و گرانی لاستیک تراکتور از عوامل افزایش دستمزدهاست.

زخم کهنه کمبود سوخت تراکتور
nemz.ir

کمبود سوخت نداریم

ابراهیم رودســرابی، مدیر جهاد کشــاورزی خوشــاب ضمــن تکذیــب کمبــود ســوخت تراکتــور به خراســان رضــوی گفــت: در ماه جــاری بــه ســهمیه اختصاصــی، هــزار لیتر اضافه شــده اســت و هیــچ کمبــودی در این زمینه بــرای تراکتورداران وجــود ندارد.

وی بــا اظهــار این کــه بــرای کاشــت محصولات دیمــی و نیاز برخی از کشــاورزان به کاشــت محصولاتشان سهمیه ســه ماهه آخر امسال را نیز افزایش خواهیم داد، افزود: با افزایش سهمیه ســوخت شهرســتان خوشاب توسط شرکت نفت مشکلی برای سوخت کشاورزان نداریم و هر کسی مدعی کمبود سوخت است با مراجعه به جهــاد کشــاورزی و ارائه دلایل کافــی بــرای ســطح زیــر کشــت محصولات توسط تراکتور سهمیه اضافه دریافت کند.

مخالف افزایش بی رویه دستمزدها هستیم

رودســرابی با بیــان این کــه هر ســال قبل از فصل برداشت در جلسه ای با همکاری نظام صنفــی شهرســتان، نماینــده کشــاورزان و چند نفر دیگر از کشــاورزان متخصص که در آن جهاد کشــاورزی ناظر عالی تعیین شــده اســت، کارکرد و هزینه‌های تراکتورداران و دســتمزد تراکتورها تعیین می شــود، ادامه داد: به دلیل اوضاع کرنایی و ابتلای برخی از افراد و بستگانشان به کرونا و کاهش نفرات در ادارات دولتی در زمان وضعیت قرمز عمال تشکیل جلسات به تعویق افتاده است.

وی بــا تاکید بــر مخالفــت جهاد کشــاورزی خوشاب با هر گونه افزایش بی رویه دستمزد کار با تراکتورهــا گفت: افزایــش قیمتی اگر وجــود دارد بایــد مســیر طبیعــی و قانونــی خودش را طی کند و افزایــش بی رویه قیمت ها اجحــاف در حق کشــاورزان اســت و با آن مخالف هســتیم.وی اضافه کرد: افزایش بی رویه دستمزدهای تراکتورها سوء استفاده از کشاورزان است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *