عضو شورای شهر سلطان آباد حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

گفتگو با عضو شورای شهر سلطان آباد در شهرستان خوشاب حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

بازدیدها: 2778

عضو شورای شهری که از زمین برکت می‌گیرد

روحانی همه‌فن حریف

 دریافت فیلم 18 MB

سبزوار ـ روحانی ساکن شهر سلطان‌آباد که عضو شورای شهر نیز است، علاوه بر تبلیغ و کار اجرایی، کشاورزی و دامداری را پیشه خود قرار داده و برکت در کشاورزی را بی‌نهایت می‌داند.

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: در یک روز پاییزی پای به زمینی کشاورزی در سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب می‌گذارم که در آن بسیاری از محصولات کشاورزی را می‌توان یافت. اما صاحب این زمین کشاورزی و کسی که محصولات را در آن به عمل آورده و با سبک نوین آبیاری به صورت قطره‌ای در حال آبیاری است با بقیه افراد عادی متفاوت است، عمامه به سر دارد و عضو شورای اسلامی شهر است.

اگر چه زمین کشاورزی‌اش خیلی وسعت ندارد ولی با مدیریت و تلاشی که داشته در بخشی از آن گوجه فرنگی، خیار، انگور، بادنجان و در ختانی از پسته، به، سیب، گلابی و غیره کاشته است و با برخی از میوه‌ها در فصل برداشت به همراه همسر فرهنگی‌اش با آنها کمپوت میوه و شیره انگور درست می‌کنند و در گوشه زمین کشاورزی خانه‌ای ساخته است که در بخشی از آن دامداری می‌کند و چند تا مرغ و خروس نیز نگه داشته است.

یک روحانی فقط منبرنشین نیست

برخی از مردم روحانیون را بیشتر بالای منبر دیده‌اند و فکر می‌کنند روحانی فقط سخنران است و فقط حرف می‌زند و از عمل به گفته‌هایش خبری نیست اما در واقع اینگونه نیست و تصورات ما نسبت به این قشر اشتباه است.

چند مرتبه وقت ملاقات با او را تعیین می‌کنم اما آنقدر سرش شلوغ است که توفیق نمی‌شود و به ناچار وقت گفتگو با او را سر زمین کشاورزی می‌گذارم تا کمتر وقت او را بگیرم و بیشتر با او آشنا شوم.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، عضور شورای اسلامی سلطان آباد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا پایان سطح ۳ حوزوی تحصیلات دارد و مدتی درس خارج فقه خوانده است، گفت: در زمان تبلیغ از طرف سازمان تبلیغات اسلامی مشغول تبلیغ دین اسلام در روستاها و شهر سلطان آباد هستم و در بقیه ایام در کنار مسئولیت‌هایی که دارم و عبادت و اقامه نماز در مسجد جامع شهر به کشاورزی نیز مشغول هستم.

عضو شورای شهر سلطان آباد حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

وقتی از او سوال می‌کنم پوشیدن چکمه و لباس کارگری چه سنخیتی با عمامه روحانیت دارد، با اشاره به آیه ۳۹ سوره نجم از کلام‌الله مجید با خنده می‌گوید: «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی؛ و اینکه برای انسان جز حاصل تلاش او نیست». انسان باید سعی و تلاش داشته باشد و در زمان عبادت، عبادت و در زمان سخنرانی و تبلیغ سخنرانی. در زمان ماه مبارک رمضان و محرم وظیفه مان تبلیغ است و به دلیل علاقه به کشاورزی و دامداری در این بخش نیز فعال هستم.

برکتی که در کشاورزی است، نهایت ندارد

عضو شورای اسلامی شهر سلطان‌آباد با اظهار اینکه برخی بیان می‌کنند باید در یک مشی و راهی فعالیت تخصصی داشت، افزود: فعالیت در بخش کشاورزی به جوانان انگیزه می‌دهد و برکتی در کشاورزی وجود دارد که نهایت ندارد و هر کس در کشورمان در راه درست تلاش و کوشش کند به نتیجه خوبی خواهد رسید ولی مسئولان نیز باید نظارتی داشته باشند و درآمد محصولات کشاورزی را از دست دلالان و واسطه گران بگیرند تا کشاورز با تولیداتی که دارد، مستقیم به دست مصرف کننده برساند تا هم ارزان تمام شود و هم بیشترین سود را کشاورز ببرد تا هم مصرف کننده و هم کشاورز، آرامش داشته باشند.

او که مدتی در دانشگاه آزاد و حوزه علمیه سبزوار تدریس داشته ادامه می‌دهد، در کنار تحصیل در حوزه علمیه آیت الله خویی مشهد مدتی در دانشگاه در رشته الهیات و فقه دانشجو بودم ولی به دلیل مشکلات سربازی در گذشته تحصیل در دانشگاه را ادامه ندادم.

مدتی قبل برای قضاوت و کسب مجوز دفتر ازدواج امتحان دادم و در امتحانات ورودی قبول شدم ولی به دلیل سفارش مرحوم پدرم از رفتن ممانعت کردم؛ او همیشه سفارش می‌کرد یک مبلغ باش و وارد کارهای دیگر نشو

وقتی صحبت از مشهد می‌شود به سراغ زندگیش در جوار امام رضا (ع) می‌روم؛ حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از امام رضا (ع) حاجت زیادی گرفته‌ام واگر بخواهم به یکی از آنان اشاره کنم باید خطابه و منبری شدنم را لطف و عنایت خدا و توجه ثامن‌الحجج امام رضا (ع) بیان کنم، افزود: در دوره‌ای ممکن بود از حوزه خارج شوم و به راهی که تا امروز طی کرده‌ام منجر نمی‌شد اما لطف امام هشتم من را در این مسیر حفظ کرد.

امام جماعت مسجد جامع سلطان‌آباد با بیان اینکه مدتی قبل برای قضاوت و کسب مجوز دفتر ازدواج امتحان دادم و در امتحانات ورودی قبول شدم ولی به دلیل سفارش مرحوم پدرم از رفتن ممانعت کردم، گفت: مرحوم پدرم همیشه سفارش می‌کرد یک مبلغ باش و وارد کارهای دیگر نشو.

اهل بیت (ع) مبلغان واقعی

وی اضافه کرد: مبلغ واقعی کسی است که اهل عمل به گفتارش باشد و دلیل اینکه ائمه اطهار (ع) این همه پیرو و دوستدار دارند، عمل به گفته‌هایشان است.کد خبر 5049653

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *