هزینه تمام زندگی یک جانباز برای شیمی‌درمانی

جانباز شهرستان خوشاب

مصاحبه با جانباز شهرستان خوشاب nemz.ir

بازدیدها: 156

هزینه تمام زندگی یک جانباز برای شیمی‌درمانی

صحبت کردن از ایثار و فداکاری پهلوانان میدان نبرد بر روی کاغذ آسان است ولی وقتی تمام زندگی یک انسان برای مداوای بیماری اثرات جنگ هزینه می‌شود تا در نزد خانواده‌اش شرمنده نشود، هیچ چیز جبران خدمات آنان را نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، صحبت کردن از ایثار و فداکاری پهلوانان میدان نبرد بر روی کاغذ آسان است ولی وقتی تمام زندگی یک انسان برای مداوای بیماری اثرات جنگ هزینه می‌شود تا در نزد خانواده‌اش شرمنده نشود، هیچ چیز جبران خدمات آنان را نمی‌کند. به سراغ دلاورمردی از دیار محروم سبزوار و شهرستان خوشاب رفتیم؛ مردی که در هشت سال دفاع مقدس به غیر از دوران سربازی در مناطق جنگی خدمت کرده است و این روزها در سن ۵۶ سالگی به دلیل اثرات شیمیایی خانه‌نشین شده و با ۲۵ درصد جانبازی، پاهایش توان برخاستن ندارد. جانبازی که حدود دو سال همرزم شهید محمود کاوه بوده و در دورانی، مسئولیت تیم حفاظت مسئولان سپاه را برعهده داشته است.

حاج قربان جنت‌آبادی، کشاورزی ساده‌زیست از روستای جنت‌آباد شهرستان خوشاب که حدود دو سال همرزم شهید محمود کاوه بوده، پس از جنگ به زمین کشاورزی‌اش برگشت و در روستای خودش در این شهرستان محروم به تولید مشغول شد. وی که این‌روزها در بستر بیماری است و به گفته خودش به دلیل عوارض شیمیایی دوران جنگ به سرطان مبتلا شده، به خبرنگار ایکنا گفت: در سال ۶۲ وارد لشکر ویژه شهدا شده و در قسمت گردان امام علی(ع) مشغول خدمت شدم.

سخنان شهید کاوه ابهت و دارای جذبه بود

وی با اشاره به اینکه بعد ازمدتی مسئول تیم حفاظت مسئولان سپاه شدم، با ذکر خاطراتی از همرزمی‌ با شهید کاوه، ادامه داد: وقتی این شهید بزرگوار در میدان صحبت می‌کرد، سخنانش دارای ابهت و جذبه خاصی بود، سخنانی که در مغز انسان می‌نشست.

وی با بیان اینکه در یکی از عملیات‌ها دست شهید کاوه زخمی شده بود ولی تأکید داشت به عملیات ادامه بدهیم، افزود: بعد از شهادت شهید کاوه سه بار مراسم تشییع در شهرستان‌های ارومیه، تهران و مشهد برگزار شد و ما زمانی که در لشکر بودیم در مراسم آن شهید گرانقدر، شعری بدین مضمون «سردار تیپ شهدا رفت/ محمود به دیدار خدا رفت» سرودیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با ابراز اینکه در زمانی که در لشکر شهدا در حال خدمت بودم، دارای سه فرزند بودم، ادامه داد: چهارمین فرزندم در شب عملیات حضرت مهدی(عج) به دنیا آمد که اسمش را مهدی انتخاب کردم. این جانباز دوران جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه بعد از بازگشت به منزل معنی جانبازی را نمی‌دانستم، تصریح کرد: ۱۳ سال حقوق جانبازی‌ام را به دلیل اینکه گفتند زیر ۲۰ درصد است قطع کردند؛ چهار پرونده جراحت و جانبازی از عوارض شیمیایی، موجی و … دارم که در ابتدا میزان جانبازی‌ام را ۱۵ درصد زدند و بعد از قطع حقوق مجددا پیگیری کردم و با زیاد شدن آثار شیمیایی در بدنم، میزان جانبازی ۲۵ درصد تعیین شد.

جنت‌آبادی با ابراز اینکه بخشی از این حقوق برای اقساط وام‌هایم برداشت می‌شود و ما بقی آن صرف دارو و درمان می‌شود، گفت: با فروش پفک و کیک به دانش‌آموزان در روستا توسط همسرم، زندگی را می‌گذرانیم.

مداوا را رها کردم، توکلم به خداست

همرزم شهید کاوه وقتی به اینجا می‌رسد، مکثی کرد و ادامه داد: تمام زندگی‌ام را اعم از ماشین و سه هکتار زمین کشاورزی که در آن پسته کاشته بودم، برای شیمی درمانی هزینه کردم و در حال حاضر چیزی برای فروش و درمان ندارم و مداوا را رها کردم و فقط چشم امیدم به خدا و امام رضا(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ بار برای شیمی‌درمانی اقدام کردم که دو بار آن کامل توسط بنیاد شهید پرداخت شد و هفت مرتبه را نصفه و نیمه پرداخت کردند، عنوان کرد: برای یک تزریق دارو ۷۰۰ هزارتومان و سایر داروها بیش از یک میلیون تومان پرداخت می‌کنیم که بنیاد نصفش را قبول می‌کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اظهار اینکه با سرکشی مسئولان قرار شده از این ماه حقوقی را برای همسرم به عنوان مراقبت از من پرداخت کنند، گفت: شهادت افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
علی اکبر ملکی

آذر 96

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *