آزمونی سخت برای مسولان شهرستان خوشاب/ معیار قانون اساسی است

استقرار باجه بانک ملی در خوشاب، لنگ 20 میلیون تومان

بازدیدها: 91

به گزارش بصیرت خوشاب چند سال قبل در ایام بستری شدن یکی از بستگان در امدادی سبزوار در کنار ما پیرمردی بستری شد که مغز سرش شکافته شده بود و بعد از مدتی فوت کرد. ماجرا از این قرار بود که دو برادر ۸۲ و ۹۰ ساله ساکن روستای… که از قضا همسایه همدیگر بودند بر سر موضوعی در کوچه اختلاف پیدا می کنند و یکی از آنها با عصا بر سر دیگری می کوبد و برادرش فوت می کند. پیرمرد ۹۰ ساله را بازداشت می کنند و بستگان و فرزندان مانده بودند گریه کنند، تسلیت بگویند یا … حال با اتفاق تلخی که در یکی از روستاهای #شهرستان_خوشاب رخ داده و در همسایگی سبزوار قرار دارد.

انچه دوربین ها به تصویر کشیده اند دو طرف از مسولان و بزرگانی هستند که عمرشان را در خدمت به مردم صرف کرده اند اما یک طرف با کمک گرفتن از بستگانش و پیاده کردن و کشیدن برادر شهیدی بر روی زمين که دیگر در بین ما وجود ندارد مظلومانه او را مورد ضرب و جرح قرار داده اند.

انچه تصویر روایت می کند مظلومیت فردی است که از خود هیچ دفاعی ندارد و چند نفر گروهی بارها با لگد زدن و کشیدن او بر روی زمین او را مورد ضرب و جرح قرار داده اند. واقعیت تلخ ماجرا زمانی خود را نشان می دهد که یکی از ضاربان پیرمردی است دارای مسولیت در شهرستان، خوشنام و خوش سابقه که در بسیاری از اقدامات خیرین در شهرستان شرکت داشته است و انسان نمی داند بر این رفتار او در این واقعه رخ داده چه واکنشی نشان دهد…. کسی که الگوی فرزندانش است و هر کدام از آنها در جایگاه مهمی قرار گرفته اند. واقعیت تلخ دیگر ماجرا زمانی است که مرحوم شکایتی در همین رابطه در پاسگاه محل حدود ۳ هفته قبل مطرح کرده است که اجل مهلت نداد نتیجه شکایتش را ببیند.

اما تلخ تر از آن ماجرای ضارب دیگری است که عمرش را در بین شهدا و آثار آنها صرف کرده اما افسوس که انچه در فیلم مشاهده شده رفتار ش برگرفته از زندگی و‌رفتار شهیدان نیست و نشان می دهد شیطان هر لحظه در کمین نشسته است و نباید فریب ظاهر دنیا را خورد. اما کلام آخر اینکه این واقعه در عمل آزمونی سخت برای رفتار مسولان شهرستان خوشاب است که داعیه قانون گرایی واجرای قانون و داعیه مردم داری و خدمت به مردم را دارند.

آزمونی سخت برای اینکه نشان دهند برخورد با قوم و قبیله خودشان و برخوردشان با خطای افراد قدرتمند و مسول و برخوردشان در همان جایگاه با خطای افراد عادی یکسان است.

این واقعه نشان از عمق تلخی رفتارهایی را نشان می دهد که برخی فکر می کنند با گرفتن پست و مقام دنیوی و به پشتوانه بستگانشان هر کاری که‌دوست داشته باشند می توانند انجام دهند و هیچ قانونی نیست که انان‌را مواخذه کند. و اینجاست که باید گفت عملکرد دستگاه قضا با این‌ انسان ها آزمون سختی است که مردم خواسته یا نا خواسته قاضی عملکرد مسولان قضایی خواهند شد و درباره عملکرد آنها در برخورد با دانه درشت ها قضاوت خواهند کرد.

این واقعه نشان می دهد یک لحظه عصبانیت فردی چقدر می تواند حوادث تلخی را برای سرمایه و ابرویی که یک عمر انسان انرا ذره ذره جمع کرده به بار آورد و همه را در یک لحظه به باد دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *