نقشه کثیف 3 نفر برای کشتن صاحبخانه و قصاص قاتل در سبزوار

نقشه کثیف 3 نفر برای کشتن صاحبخانه و قصاص قاتل در سبزوار - بصیرت خوشاب

بازدیدها: 331

دادستان سبزوار گفت:
پسر جوانی که سه سال قبل مردی را در منزل مسکونی خود به قتل رسانده بود صبح روز گذشته در سبزوار قصاص شد.

به گزارش بصیرت خوشاب جعفر طیار صابری، دادستان عمومی و انقلاب سبزوار با بیان اینکه در آخرین روز پاییز ۱۳۹۷ گزارش یک فقره قتل در توحید شهر به مراجع قضایی اعلام شد و به دنبال آن با دستور مقام قضایی صحنه قتل توسط بازپرس پرونده، تحقیقات به دقت و با حساسیت بالایی در خصوص آن آغاز شد گفت: ظواهر امر به گونه ای صحنه سازی شده بود که گویی مقتول در جریان حادثه سرقت توسط سارقین به قتل رسیده است. اما بنا بر تحقیقات و با استفاده از شگردهای پلیسی مشخص شد ماجرا چیز دیگری بوده است و پسری جوان پس از برقراری ارتباط نامشروع با همسر مقتول تصمیم به قتل مرد صاحبخانه گرفته بودند.

وی افزود: پس از بازجویی از همسر مقتول و علیرغم انکارهای اولیه در خلال بازجویی ها متهمه اقرار نمود که با همدستی پسری جوان و با تهیه آلت قتاله-چاقو-پس از شرب خمر،پسر جوان در ساعت سه بامداد پس از ورود به منزل از طریق کلیدی که از قبل تهیه شده بود در فرصتی مناسب اقدام به غافلگیری مقتول کرده و با وارد آوردن ضربات بی شمار چاقو مرد صاحبخانه را به قتل رسانده است.

دادستان سبزوار افزود: به دنبال این اعترافات فرد قاتل که همدست دیگری نیز داشت دستگیر و پرونده جهت سیر قانونی خود به مراجع قضایی ارسال شد و در نهایت با صدور آرای متهمین و تایید رای توسط دیوان عالی کشور در صبحگاه بیستم اردیبهشت ماه پسر جوان به دست عدالت سپرده شد و با اعدام توسط چوبه دار تقاص جرم سنگین و غیرانسانی خود را پرداخت.

صابری تصریح کرد: همدست قاتل به اتهام معاونت به سیزده سال، همسر مقتول نیز به اتهام معاونت در قتل به بیست و پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

صابری تصریح کرد: عطف به تاکید ریاست قوه قضائیه و نیز سایر مسئولان عالی دستگاه قضا و پس از حضور میرعلم سیدی در راس کرسی ریاست دادگستری سبزوار قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش و نیز شعبه های ویژه تشکیل و نسبت به برخورد قاطع با اخلالگران نظم عمومی اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام دادگستری سبزوار احکام صادره برای پرونده های مربوط به قتل های گذشته در حال آماده شدن برای صدور حکم قصاص جانیان می باشد و مقرر شده است در صورت هرگونه بی نظمی در سطح شهرستان و استفاده از هرگونه سلاح گرم و سرد در خلال درگیری ها افراد دخیل در اینگونه جرایم،در چارچوب قانون با آنها برخورد شده و شدیدترین احکام قضایی در راستای صیانت از امنیت شهروندان برای متخلفین صادر گردد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *