استیضاح شهردار سلطان آباد کلید خورد

استقرار باجه بانک ملی در خوشاب، لنگ 20 میلیون تومان

بازدیدها: 261

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب: استیضاح شهردار سلطان آباد کلید خورد

علی اکبر ملکی/ رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب از کلید خوردن استیضاح شهردار سلطان آباد با تصویب سه عضو شورای شهر خبر می دهد.

از سوی دیگر یکی از اعضای شورای اسلامی سلطان آباد موضوع را در حد طرح سوال از شهردار می داند.

به گزارش بصیرت خوشاب به نقل از خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب گفت: امروز استیضاح شهردار بومی سلطان آباد بعد از گذشت هشت ماه از شهردار شدنش در مرکز شهرستان خوشاب کلید می خورد.

هادی سلطان آبادی، عضو شورای شهر سلطان آباد و رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب در گفت وگو با خراسان رضوی با بیان این که در پایان سال گذشته با استعفای شهردار مخالفت شد، افزود: به دلیل طولانی شدن موضوع استعفای شهردار در سال جدید با مصوبه سه عضو شورای شهر یک شنبه 18 اردیبهشت (امروز) موضوع استیضاح شهردار بررسی خواهد شد.

تشکیل جلسه پشت درهای بسته

وی در خصوص این که جلسه به صورت علنی و با حضور مردم برگزار می شود و از خبرنگاران دعوت می شود یا نه، گفت: حضور خبرنگاران و مردم در جلسه باید بررسی و در صورت تایید اعلام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوشاب افزود: شهردار سلطان آباد نتوانسته است توقعاتی را که از یک شهردار در حوزه کاری اش داشتیم برآورده کند و برخی از پروژه هایی که باید انجام می شد به سرانجام نرسیده است.

در همین باره محمود حیدری عضو دیگر شورای شهر سلطان آباد با سفارش به همه برای رعایت و تبعیت از قانون گفت: بر اساس ماده 73 قانون شوراها چنان چه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر می دهند و در صورت رعایت نکردن مفاد تذکر داده شده، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سؤال را به طور کتبی به شهردار اطلاع می دهد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده ‌شورا و پاسخ به سوال می شود. نامه کتبی استیضاح و طرح سوال ارسال نشده است 

وی افزود: در زمانی که برخی از شوراها بحث استیضاح شهردار سلطان آباد را در فضای مجازی مطرح کردند، هیچ گونه نامه کتبی در این خصوص و حتی طرح سوال از طرف اعضای شورای سلطان آباد به شهرداری ارسال نشده بود.

حیدری با بیان این که اگر استیضاحی مطرح است به عنوان عضوی از شورای سلطان آباد درخواست حضور خبرنگاران و مردم را در جلسه دارم و شفاف موضوعات مطرح شود، اظهار کرد: حتی بعد از طرح سوال چنان چه شهردار از حضور استنکاف بورزد یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری موضوع مجدد به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود و  فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد، حداکثر‌ 10 روز خواهد بود.

وی افزود: شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهردار، رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌اعضا رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی سلطان آباد با بیان این که معتقدم مسائل عمومی شورا و شهرداری سلطان آباد باید به صورت شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود، ادامه داد: با گذشت هشت ماه از عملکرد نسبتا خوب خاتمی فر و به دلیل تجربه گران بهایی که در این مدت کسب کرده است، مخالف رفتن وی هستم.

نگذارید شهر به نقطه صفر برسد

حیدری با اظهار این که با مشکلاتی که شهرداری سلطان آباد دارد در صورت برکناری خاتمی فر از شهرداری شهر سلطان آباد و تا انتخاب و فعالیت شهردار جدید، شهر به نقطه صفر برمی گردد و پیشرفتی در شهر نخواهیم داشت، افزود: ممکن است برخی از پروژه های شهری نیز به تبع آن تعطیل شوند.وی با درخواست از رسانه ها برای حضور در جلسات شورا تصریح کرد: موضوع مشکلات شهرداری باید به صورت منطقی در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بررسی و تحلیل شود.

 استعفا کرده بودم!

خاتمی فر شهردار سلطان آباد با اظهار این که در 21 اسفند سال گذشته به دلیل تقاضاهای غیرمنطقی، شخصی و غیرقانونی برخی از اعضای شورای شهر سلطان آباد استعفا کردم، افزود: در همان زمان با استعفایم مخالفت و سه پروژه جدید برای ادامه کار تا پایان سال معرفی کردند.

خاتمی فر در پاسخ به این که آیا نامه استیضاح را دریافت کرده اید، به خراسان رضوی گفت: تا پنج‌شنبه بعد از تعطیلات عید فطر و تا زمان بعد از مطرح شدن موضوع استیضاح در فضای مجازی، هیچ نامه ای به شهرداری ارسال نشده بود و پنج‌شنبه نامه طرح سوال و حضور در جلسه یک‌شنبه شورای شهر سلطان آباد را دریافت کردم که پاسخ سوالات را آماده کردم و نتیجه جلسه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *