بودجه‌های قرآنی سبزوار به فعالان این حوزه تعلق نمی‌گیرد

بودجه‌های قرآنی سبزوار به فعالان این حوزه تعلق نمی‌گیرد - بصیرت خوشاب - علی اکبر ملکی - basiratkhoshab.ir

بازدیدها: 65

بودجه‌های قرآنی سبزوار به فعالان این حوزه تعلق نمی‌گیرد

یک مربی قرآن سبزواری گفت: برخی از افراد، هیچ سمت و فعالیتی در حوزه قرآنی ندارند و بعضاً بودجه‌های کلانی را به عنوان فعالیت در بخش قرآنی از ادارات فرهنگی دریافت می‌کنند.

در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی، میهمان جمعی از جوانان و نوجوانان در محل خانه فرهنگ و قرآن سبزوار می‌شوم که شاگردان قرآنی استاد حمزه یزدانفر به دور او حلقه زده و در حال تلاوت قرآن هستند و والدینشان نیز در اطراف آنها نشسته‌اند.

حمزه یزدان‌فر، مربی و مدرس قرآن سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: مسابقات قرآن و کرسی تلاوت ماه مبارک رمضان هر ساله هم‌زمان با ماه ضیافت الهی در مقاطع سنی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات قرآن در سه رشته قرائت قرآن، ترتیل، اذان و حفظ توسط اساتید مختلف قرآنی در سبزوار برگزار می‌شود، افزود: مرحله نهایی و پایانی مسابقات قرآن در جوار امام‌زاده یحیی(ع) برگزار خواهد شد و درصورت همکاری اداره اوقاف و امورخیریه، به نفرات برتر  جوایزی اهدا می‌شود.

این قاری قرآن با اشاره به شرکت حدود ۱۰۰ قاری قرآن از گروه‌های مختلف در سبزوار مطابق کرسی‌های تلاوت قرآن در هر سال، اضافه کرد: در مقطع ابتدایی ۱۰ نفر به مرحله پایانی مسابقات قرآن راه یافتند.

نفر سوم ابتهال کشور در سال ۹۴ در ادامه با گلایه و انتقاد از برخی از مسئولان سبزواری درباره بی‌نظمی و عدم حمایت مسئولان از اساتید قرآنی سبزواری، گفت: برخی از افراد هیچ سمت و فعالیتی در حوزه قرآنی ندارند و بعضاً بودجه‌های کلانی را به‌عنوان فعالیت در بخش قرآنی از ادارات فرهنگی دریافت می‌کنند و به اساتید قرآنی که سال‌ها در حوزه قرآن فعالیت دارند و با مشکلات فراوان در دوران کرونا روبرو بوده‌اند، کمکی نشده است.

وی با گلایه از لابی‌گری این افراد در بخش‌های مختلف و به نام زدن زحمات اساتید قرآن سبزواری به نام خودشان، اضافه کرد: در حالی‌که شاگردان و اساتید قرآنی در سبزوار بدون حمایت توسط اکثر مسئولان رها شده هستند و یا به صورت اسمی مسئولیتی را به برخی از اساتید قرآنی واگذار کرده‌ که هیچگاه به جلسات شهرستان برای تصمیم‌گیری در حوزه قرآنی دعوت نمی‌شوند.

این مربی قرآن سبزواری اضافه کرد: یکی دیگر از انتقاداتی که به بعضی از مسئولان شهرستانی داریم این است که برخی از جلسات قرآنی، با دعوت اساتید قرآنی خارجی با صرف میلیون‌ها تومان هزینه بدون کوچکترین نظرسنجی از قاریان، با حداقل نفرات برگزار می‌شود، در حالی‌که جامعه قرآنی سبزوار با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

یزدان‌فر با طرح سؤالی از مسئولان اضافه کرد: به چه دلیل فعالیت‌های قرآنی را اساتید قرآنی سبزوار به همراه شاگردانشان برپا می‌کنند، اما بودجه‌های قرآنی را افراد دیگری که در این حوزه نیستند به نام قرآنیان و برگزاری مراسم قرآنی و فرهنگی دریافت می‌کنند؟

ابوالفضل محمدی، یکی از قاریان قرآن نوجوان سبزواری گفت: سال گذشته در مسابقات قرآن آموزش و پرورش در مرحله شهرستان رتبه دوم قرائت قرآن را کسب کردم و در مرحله استانی مسابقات قرآن مقام سوم را به دست آوردم.

وی اظهار کرد: مدت هفت سال است شاگرد استاد یزدانفر هستم و با تمریناتی که دارم امیدوارم امسال رتبه اول مسابقات قرآن را کسب کنم.

مسئولان به دغدغه جامعه قرآنی سبزوار توجه کنند

جلسات قرآنی و آموزشی استاد یزدانفر را به جرئت می‌توان یکی از جلسات قرآنی موفق در کنار جلسات قرآنی استاد رشید و رسولیان معرفی کرد که شاگردان ممتازی در مسابقات قرآن استانی و کشوری تربیت کرده‌ و شاهد درخشش آنها بوده‌ایم.

علی‌رغم مشکلات فراوانی که در طول سالیان گذشته داشته‌اند و دارند و گلایه‌های به حقی که گاهی از مسئولان کشوری و شهرستانی دارند به آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان ادامه داده  و در طول سالیان متمادی شاگردان زیادی را در حوزه قرآنی تربیت کرده‌اند که نیاز است مسئولان کشوری و سبزواری با حفظ این سرمایه‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی به دغدغه و مشکلات آنها توجه و مشکلاتشان را برطرف کنند.انتهای پیام /بصیرت خوشاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *