مروج «مرگ بر طلاق» برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم

محبی نجم آبادی : مروج «مرگ بر طلاق» برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم - بصیرت خوشاب - سبزوار

محبی نجم آبادی : مروج «مرگ بر طلاق» برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم - بصیرت خوشاب - سبزوار

بازدیدها: 76

نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی:

مروج «مرگ بر طلاق» برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم

نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی دلیل بودن ۸۰ درصد طلاق‌ها در کشور، گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید مروج « مرگ بر طلاق» سر دهیم.

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار، ۲۳ بهمن در سالن اداره ارشاد این شهرستان با انتقاد از برخی معضلات فرهنگی کشورر، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا فضای مجازی مانند ایران بی سروسامان نیست.

وی با اشاره به حادثه قتل اهواز توسط یک جوان، افزود: باید این موضوع از زوایای مختلف بررسی شود که چرا یک دختر جوان با یک مرد مصری به راحتی می‌تواند از طریق فضای مجازی در ایران ارتباط برقرار کند و اقدامات بعدی را انجام دهد. یا وقتی این جوان می‌توانسته شکایت کند و همسرش را طلاق دهد، این کار را انجام نداده است.

محبی نجم‌آبادی با درخواست رسانه‌ها برای پرهیز از حاشیه‌سازی اضافه کرد: وقتی مجلس به دنبال وضع قوانین جدید یا اصلاح قانون در حوزه فرهنگی است، برخی با جار و جنجال و حاشیه‌سازی از طریق رسانه‌ها اجازه فعالیت و انگیزه کار را از نمایندگان مجلس می‌گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کلید واژه‌اش در سخنرانی‌ها مبارزه با فقر مطلق است، افزود: در شهرستان سبزوار پیشنهاد می‌کنم فرماندار ستاد مبارزه با فقر مطلق تشکیل دهد.

موسسات خیریه به مردم گزارش کار بدهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از موازی کاری کمیته امداد، بهزیستی، موسسات خیریه و برخی دیگر از ادارات دولتی و غیردولتی در رفع مشکلات فقر مردم، بیان کرد: از موسسات خیریه درخواست شود به مردم پاسخ بدهند، چه اقدامی انجام داده‌اند از چه جایی کمک گرفته و کجا هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در فقر و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه بعد از سال ۹۷ دچار آسیب‌های وحشتناکی شده‌ایم، تصریح کرد: رسانه‌ها از موسسات خیریه و مسئولان شهرستان سوال کنند وضعیت ۶۰۰۰ سرطانی این شهرستان چی شد؟ به کجا رسیده است. در بحث زباله‌گردی چرا افرادی که نیازمند نیستند، در این حوزه به دلیل داشتن درآمد بالا در حال فعالیت هستند.

مجلس حتی یک مصوبه فرهنگی نداشته است

محبی نجم‌آبادی با تاکید بر اینکه به دلیل حاشیه‌سازی‌های برخی از رسانه‌ها و درگیر شدن نمایندگان مجلس در مشکلات اقتصادی مردم حتی یک مصوبه فرهنگی نداشته است، خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانواده اعتبار مصوب شده که پرداخت شود، در حالی که معتقدم باید شعار «مرگ بر طلاق» در جامعه ترویج شود، تا جلو طلاق‌های احساسی و بی‌دلیل گرفته شود.

نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا باید معضلات و طلاق در کشور داشته باشیم و زنان بی‌سرپرست در کشور ایجاد شود و بعد مجلس و دولت با دادن اعتبار و پول به فکر حل مشکلات باشند، در حالی که بسیاری از مشکلات در زنان از جمله مسائل عاطفی و برخی دیگر از نیازهای آنان در جامعه با پول حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه اضافه کرد: دولت با کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیاردی مواجه است و بسیاری از مشکلات که وابسته به بودجه و اعتبار است، از همین نقطه آغاز می‌شود,۸۷ درصد بودجه کشور هزینه‌ای شده است. کل بودجه سال آینده را مجلس با توجه به مشکلات تحریمی بسته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *